Тип:
Магистр
Профессия:
056802.05.7 - Ֆինանսական մաթեմատիկա
Специализация:
056802.05.7 - Ռիսկերի կառավարում
Присвоенная квалификация:
Ֆինանսական մաթեմատիկայի մագիստրոս
Учебный год программы:
2024/2025
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ուսուցման ձևերով) ընդունելության կարգ (ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2022թ. մայիսի 26-ի N 9/2 որոշում):
ՀՀ պետական և հավատարմագրված/ինստիտուցիոնալ հավատարմագրում անցած ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ բակալավրի կամ դիպլոմավորված մասնագետի որակավորում ունեցող շրջանավարտները կարող են դիմել։
ՀՀ պետական և հավատարմագրված/ինստիտուցիոնալ հավատարմագրում անցած ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ բակալավրի կամ դիպլոմավորված մասնագետի որակավորում ունեցող շրջանավարտները կարող են դիմել։
2. Цели (назначение)
Ծրագրի նպատակն է պատրաստել մաթեմատիկական գիտելիքներ ունեցող ռիսկերի կառավարիչներ, պորտֆելների կառավարիչներ, ֆինանսիստներ, որոնք կարող են մասնագիտական գործունեություն ծավալել պետական համակարգի, ֆինանսական ոլորտի՝ ներդրումային, հեջինգային, բանկային և այլ, ինչպես նաև՝ ոչ ֆինանսական ոլորտի հաստատություններում:
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնել վիճակագրական և էկոնոմետրիկական մեթոդները, ժամանակային շարքերի վերլուծության հիմնական սկզբունքները,
- բացատրել ներդրումների կառավարման հիմնարար տեսությունները, մեկնաբանել դրանց առանձնահատկությունները, ներկայացնել վերլուծական մոդելների կիրառության ոլորտները,
- նկարագրել ֆինանսական ակտիվների ռիսկերի և գնագոյացման, ֆունդամենտալ և տեխնիկական վերլուծության, կապիտալի օպտիմալ կառուցվածքի ընտրության հիմնարար մեթոդներն ու սկզբունքները,
- բնորոշել տնտեսության զարգացման հիմնական գործոնները, ներկայացնել դրանց ազդեցությունը գնահատող մոդելները, մոդելների քանակական և որակական հետևությունները։
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- ներկայացնել ռիսկերի կառավարման հիմնական սկզբունքները, նույնականացնել և գնահատել ֆինանսական ռիսկերը
- ռիսկերի և անորոշության պայմաններում առկա տեղեկատվության հիման վրա նախագծել ընդունվելիք որոշումների հնարավոր տարբերակները,
- կանխատեսել և կառավարել ռիսկերը, որոնք առաջանում են տնտեսության, ֆինանսական ինստիտուտների, կազմակերպությունների և առանձին նախագծերի մակարդակում,
- օգտագործել մասնագիտացված ծրագրային փաթեթներ (Matlab, Phyton, R, MS Excel)՝ գործնական խնդիրների լուծման նպատակով,
- ֆինանսների, ֆինանսական շուկաների և դրանց գործիքակազմի վերաբերյալ ստացած գիտելիքները կիրառել գործնական խնդիրների ձևակերպման և լուծման նպատակներով
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- տարբեր աղբյուրներից հավաքագրել տեղեկատվություն, ստեղծել տվյալների բազաներ, դրանց միջոցով կատարել վերլուծություններ,
- աշխատել թիմում, կատարել վերլուծական աշխատանք,
- ինքնակրթվել աշխատանքի ընթացքում՝ զարգացնելով մասնագիտական հմտությունները,
- օգտվել մասնագիտական գրականությունից (այդ թվում՝ օտարալեզու):
4. Способ оценки
ԵՊՀ-ում գործում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ, որը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
Յուրաքանչյուր դասընթացի գնահատման բաղադրիչները կրթական մասնագրում, իսկ բաղադրիչի կշիռը վերջնական գնահատականում որոշում է դասախոսը՝ համաձայնեցնելով ամբիոնի հետ։
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
Յուրաքանչյուր դասընթացի գնահատման բաղադրիչները կրթական մասնագրում, իսկ բաղադրիչի կշիռը վերջնական գնահատականում որոշում է դասախոսը՝ համաձայնեցնելով ամբիոնի հետ։
5. Возможности будущей карьеры выпускников
Շրջանավարտները կարող են մասնագիտական աշխատանք իրականացնել՝
1. ֆինանսական կազմակերպություններում՝
2. առևտրային բանկերում,
3. վարկային կազմակերպություններում,
4. ներդրումային ընկերություններում,
5. FinTech կազմակերպություններում,
6. ապահովագրական ընկերություններում,
7. կենսաթոշակային հիմնադրամներում,
8. ոչ ֆինանսական կազմակերպություններում՝
9. «Օհանյան բրենդի կոմպանի» ՓԲԸ-ում,
10. «Սիլ կապիտալ քոնսթրաքշն» ՓԲԸ-ում,
11. պետական համակարգի հաստատություններում՝
12. ՀՀ կենտրոնական բանկում,
13. ՀՀ ֆինանսների նախարարությունում,
14. ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունում,
15. ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ում:
1. ֆինանսական կազմակերպություններում՝
2. առևտրային բանկերում,
3. վարկային կազմակերպություններում,
4. ներդրումային ընկերություններում,
5. FinTech կազմակերպություններում,
6. ապահովագրական ընկերություններում,
7. կենսաթոշակային հիմնադրամներում,
8. ոչ ֆինանսական կազմակերպություններում՝
9. «Օհանյան բրենդի կոմպանի» ՓԲԸ-ում,
10. «Սիլ կապիտալ քոնսթրաքշն» ՓԲԸ-ում,
11. պետական համակարգի հաստատություններում՝
12. ՀՀ կենտրոնական բանկում,
13. ՀՀ ֆինանսների նախարարությունում,
14. ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունում,
15. ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ում:
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Տպագիր, էլեկտրոնային, համացանցային գրականություն, համակարգչային սենյակներ։
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
1. ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակ, հաստատված ՀՀ կառավարության 2016թ., հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշմամբ:
2. «Մաթեմատիկա» որակավորումների ոլորտային շրջանակ, 2022թ.:
Օգտագործվել են Մոսկվայի և Լոնդոնի պետական համալսարանների, Քեմբրիջի, Մանչեսթերի, Ցյուրիխի, Քոլամբիայի համալսարանների մագիստրատուրայի ֆինանսական մաթեմատիկայի կրթական ծրագրերը։
2. «Մաթեմատիկա» որակավորումների ոլորտային շրջանակ, 2022թ.:
Օգտագործվել են Մոսկվայի և Լոնդոնի պետական համալսարանների, Քեմբրիջի, Մանչեսթերի, Ցյուրիխի, Քոլամբիայի համալսարանների մագիստրատուրայի ֆինանսական մաթեմատիկայի կրթական ծրագրերը։
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` ֆինանսական ոլորտում),
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման կարողություն,
· ֆինանսական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· ակտուարական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· մաթեմատիկական և վիճակագրական մեթոդների և մոդելների միջոցով տնտեսագիտական վերլուծություններ և գնահատումներ իրականացնելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ներդրումային պորտֆելի կառուցումը և կառավարումը մշակելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ֆինանսական վերլուծությունների, ռիսկերի կառավարման և որոշումների կայացման նպատակով օգտագործվող քանակական, վիճակագրական և տնտեսաչափական հիմնական մեթոդներն ու մոդելները ներկայացնելու կարողություն,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական, տեխնիկական կամ տնտեսագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձ,
· մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 2 տարվա աշխատանքային փորձ ֆինանսների կամ հարակից ոլորտում:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` ֆինանսական ոլորտում),
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
· մաթեմատիկական գործիքակազմի, տնտեսաչափական մոդելների և համակարգչային ծրագրավորման փաթեթների կիրառմամբ՝ ֆինանսական, վիճակագրական, տնտեսագիտական հետազոտությունների իրականացման կարողություն,
· ֆինանսական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· ակտուարական մոդելավորման մեթոդները ներկայացնելու կարողություն,
· մաթեմատիկական և վիճակագրական մեթոդների և մոդելների միջոցով տնտեսագիտական վերլուծություններ և գնահատումներ իրականացնելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ներդրումային պորտֆելի կառուցումը և կառավարումը մշակելու և ներկայացնելու կարողություն,
· ֆինանսական վերլուծությունների, ռիսկերի կառավարման և որոշումների կայացման նպատակով օգտագործվող քանակական, վիճակագրական և տնտեսաչափական հիմնական մեթոդներն ու մոդելները ներկայացնելու կարողություն,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական, տեխնիկական կամ տնտեսագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձ,
· մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 2 տարվա աշխատանքային փորձ ֆինանսների կամ հարակից ոլորտում:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։