Тип:
Бакалавр
Профессия:
023201.12.6 - Լեզվաբանություն
Специализация:
023201.12.6 - Անգլերեն, իսպաներեն և հաղորդակցություն
Присвоенная квалификация:
Բակալավր
Учебный год программы:
2024/2025
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա միջնակարգ կրթություն կամ դրան համարժեք որակավորում.
· Միջնակարգ կրթություն կամ դրան համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ ընդունելության քննությունների արդյունքների հիման վրա:
Ընդունելությունը կատարվում է բուհերի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն:
· Միջնակարգ կրթություն կամ դրան համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ ընդունելության քննությունների արդյունքների հիման վրա:
Ընդունելությունը կատարվում է բուհերի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն:
2. Цели (назначение)
· ուսանողներին տալ հիմնարար գիտելիքներ իսպաներեն և անգլերեն լեզուներին առնչվող բանասիրական, թարգմանաբանական, երկրագիտական և այլ հարակից գիտակարգերի վերաբերյալ,
· պատրաստել իսպաներեն և անգլերեն գործնական հաղորդակցության ոլորտի բարձրակարգ և մրցունակ մասնագետներ,
· ապահովել միջմշակութային, գործարար, համացանցային, զբոսաշրջային և հաղորդակցության այլ ոլորտներում գործածվող իսպաներենի և անգլերենի հենքային գիտելիքների ուսուցումը, որը հնարավորություն կընձեռի արդի աշխատաշուկայում երկլեզու լայն գործունեություն ծավալել։
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնելու և քննարկելու անգլերենի և իսպաներենի բառագիտության ու ոճագիտության, հաղորդակցական քերականության, թարգմանության տեսության և պրակտիկայի և այլ հարակից գիտակարգերի հիմնարար հասկացություններն ու խնդիրները,
- ներկայացնելու հաղորդակցության տեսության հիմնախնդիրները, հաղորդակցության տիպերն ու եղանակները, հաղորդակցության խոսքային և ոչ խոսքային միջոցները,
- ներկայացնելու երկրագիտական բազմակողմանի գիտելիքներ անգլախոս և իսպանախոս երկրների քաղաքակրթության, պատմության, մշակույթի, գրականության և այլ բնագավառների վերաբերյալ՝ համեմատելով դրանք հայ ժողովրդի պատմամշակութային իրողությունների հետ,
- նկարագրելու հաղորդակցման տարբեր ոլորտներում անգլերենի և իսպաներենի գործածության բառիմաստային, քերականական-ձևաբանական և ոճական հիմնական առանձնահատկությունները:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- իրականացնելու համապատասխան խոսքային ռազմավարություն անգլիալեզու և իսպանալեզու միջավայրում` հաղթահարելով հաղորդակցության ընթացքում ծագող լեզվամշակութային, միջանձնային և այլ խնդիրներ,
- կատարելու տարբեր տեքստերի անգլերենից հայերեն և հայերենից անգլերեն թարգմանություններ` վեր հանելով տարաբնույթ տեքստերի լեզվամշակութային առանձնահատկությունները,
- կատարելու տարբեր տեքստերի իսպաներենից հայերեն և հայերենից իսպաներեն թարգմանություններ` վեր հանելով տարաբնույթ տեքստերի լեզվամշակութային առանձնահատկությունները,
- կատարելու լեզվական նյութի անգլերեն-հայերեն, ինչպես նաև իսպաներեն- հայերեն զուգադրական-համեմատական քննություն,
- մեկնաբանելու հասարակական-քաղաքական, հրապարակախոսական-լրագրային, համացանցային հաղորդակցության, զբոսաշրջության և այլ ոլորտներում գործածվող անգլերենի և իսպաներենի առանձնահատկությունները:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- կատարելու գիտահետազոտական փոքր աշխատանք անգլիագիտության և իսպանագիտության ոլորտներում՝ հայերենի հետ զուգադրությամբ,
- քննադատաբար վերլուծելու մասնագիտական տեղեկատվությունը՝ առաջադրելով նոր խնդիրներ, նպատակներ և համապատասխան մեթոդաբանություն,
- կիրառելու ձեռք բերված տեսական գիտելիքները պրակտիկայում, ստեղծագործաբար զարգացնելու և առաջադրելու նորերը,
- վերլուծելու հաղորդակցության ընթացքում ծագող խնդիրները` առաջադրելով դրանց լուծման անհրաժեշտ եղանակներն ու ուղիները:
4. Способ оценки
Դասընթացները գնահատվում են ըստ ուսումնական գործընթացի կազմակերպման կարգի՝ հաստատված ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2022 թ. ապրիլի 7-ի թիվ 8 նիստում:
Դասընթացները ըստ գնահատման ձևի բաժանվում են՝
ա) Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց
Նախատեսվում է անցկացնել 2 ընթացիկ քննություն, ընթացիկ ստուգում(ներ) և եզրափակիչ քննություն, ինչպես նաև հաշվի է առնվում ուսանողի մասնակցությունը:
բ) Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց
Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչներն են 2 ընթացիկ քննությունները, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
գ) Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց
Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչ է եզրափակիչ քննությունը, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
դ) Ստուգարքային դասընթաց:
Դասընթացները ըստ գնահատման ձևի բաժանվում են՝
ա) Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց
Նախատեսվում է անցկացնել 2 ընթացիկ քննություն, ընթացիկ ստուգում(ներ) և եզրափակիչ քննություն, ինչպես նաև հաշվի է առնվում ուսանողի մասնակցությունը:
բ) Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց
Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչներն են 2 ընթացիկ քննությունները, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
գ) Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց
Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչ է եզրափակիչ քննությունը, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
դ) Ստուգարքային դասընթաց:
5. Возможности будущей карьеры выпускников
Բակալավրի նշված ծրագրի շրջանավարտները իրենց մասնագիտությամբ կարող են աշխատել հետևյալ պետական և ոչ պետական հաստատություններում՝
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի և այլ նախարարություններում,
· ՄԱԿ-ի գրասենյակում,
· դեսպանատներում, հյուպատոսություններում, միջազգային այլ կառույցներում,
· ՀՀ բանկերում,
· նոտարական գրասենյակներում,
· մասնավոր ընկերություններում,
· տուրիստական կազմակերպություններում,
· միջնակարգ ու մասնավոր ուսումնական հաստատություններում,
· գործարար և ինովացիոն տեխնոլոգիաների հաղորդակցության տարբեր ոլորտներում և այլն:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են իրենց ուսումը շարունակել ԵՊՀ, ինչպես նաև ուսումնական այլ հաստատությունների մագիստրատուրայում։
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի և այլ նախարարություններում,
· ՄԱԿ-ի գրասենյակում,
· դեսպանատներում, հյուպատոսություններում, միջազգային այլ կառույցներում,
· ՀՀ բանկերում,
· նոտարական գրասենյակներում,
· մասնավոր ընկերություններում,
· տուրիստական կազմակերպություններում,
· միջնակարգ ու մասնավոր ուսումնական հաստատություններում,
· գործարար և ինովացիոն տեխնոլոգիաների հաղորդակցության տարբեր ոլորտներում և այլն:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են իրենց ուսումը շարունակել ԵՊՀ, ինչպես նաև ուսումնական այլ հաստատությունների մագիստրատուրայում։
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Ծրագիրն իրագործելու նպատակով ուսանողների համար հասանելի են ուսումնառության տարբեր ռեսուրսներ (հարուստ մասնագիտական գրականություն, էլեկտրոնային, համացանցային, տեսաձայնային տարբեր ռեսուրսներ): Ծրագրի հաջող իրականացման համար կարևորվում են դասավանդման և ուսումնառության նորարարական եղանակները՝ հաղորդակցական, ինտերակտիվ մեթոդները և այլն:
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
Ծրագիրը մշակվել է «ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակը» (հաստատված ՀՀ կառավարության 2016 թ. հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշմամբ) և ՀՀ բարձրագույն կրթության որակավորումների ոլորտային շրջանակները (հաստատված ԿԳՄՍ նախարարության կողմից՝ 2022/2023 թթ-ին) չափորոշիչ փաստաթղթերի պահանջներին և դրույթներին համապատասխան:
Օտարերկրյա համալսարաններում իրագործվող նման ծրագրերից կարելի է առանձնացնել բակալավրի հետևյալ ծրագրերը.
Բարսելոնի ինքնավար համալսարանի «Անգլերենի և իսպաներենի ուսումնասիրություններ»,
Մադրիդի ինքնավար համալսարանի «Ժամանակակից լեզուներ, մշակույթ և հաղորդակցություն»,
Նեբրիխայի համալսարանի (Մադրիդ) «Ժամանակակից կիրառական լեզուներ»,
Ալմերիայի համալսարանի «Անգլիական ուսումնասիրություններ և իսպանական բանասիրություն»,
Ժնևի համալսարանի «Բազմալեզվյան հաղորդակցություն»,
Ժողովուրդների բարեկամության ռուսական համալսարանի «Օտար լեզուները միջազգային գործարար հաղորդակցության ոլորտում» և այլն:
Օտարերկրյա համալսարաններում իրագործվող նման ծրագրերից կարելի է առանձնացնել բակալավրի հետևյալ ծրագրերը.
Բարսելոնի ինքնավար համալսարանի «Անգլերենի և իսպաներենի ուսումնասիրություններ»,
Մադրիդի ինքնավար համալսարանի «Ժամանակակից լեզուներ, մշակույթ և հաղորդակցություն»,
Նեբրիխայի համալսարանի (Մադրիդ) «Ժամանակակից կիրառական լեզուներ»,
Ալմերիայի համալսարանի «Անգլիական ուսումնասիրություններ և իսպանական բանասիրություն»,
Ժնևի համալսարանի «Բազմալեզվյան հաղորդակցություն»,
Ժողովուրդների բարեկամության ռուսական համալսարանի «Օտար լեզուները միջազգային գործարար հաղորդակցության ոլորտում» և այլն:
8. Требования к академическому персоналу
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
· Միջմշակութային հաղորդակցության տեսության, թարգմանության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում ինքնուրույն գիտահետազոտական աշխատանք (հաղորդումներ, զեկուցումներ, գիտական բանավեճ և այլն) իրագործելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· Օնլայն խմբերի կառավարում,
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն,
· Թվային տեխնոլոգիաների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Օտար լեզվի իմացություն,
· Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ
· Իսպաներենի և անգլերենի գերազանց իմացություն, իսպանալեզու և անգլալեզու միջավայրում համապատասխան խոսքային ռազմավարություն իրականացնելու կարողություն` խուսափելով միջմշակութային լեզվական կոնֆլիկտներից,
· Իսպաներենին և անգլերենին առնչվող բանասիրական տարբեր գիտակարգերի և հարակից միջգիտակարգերի շուրջ տարբեր բանավեճեր և քննարկումներ կատարելու կարողություններ,
· Տարաբնույթ տեքստերի լեզվաոճական և ազգամշակութային առանձնահատկությունները քննելու և իսպաներենից (կամ անգլերենից) հայերեն և հայերենից իսպաներեն (կամ անգլերեն) թարգմանելու կարողություններ,
· Թարգմանության տեսության, միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում գիտահետազոտական աշխատանք ղեկավարելու հմտություններ,
· հասարակական-քաղաքական, իրավաբանական, դիվանագիտական և գործարար իսպաներենի (կամ անգլերենի) լեզվաոճական, ազգամշակութային և գործաբանական առանձնահատկությունները վերլուծելու կարողություններ,
· Տարբեր լեզվամշակույթների համադրության հիման վրա գլոբալ և տեղական համատեքստերի վերլուծություններ և ակտիվ գիտական քննարկումներ, բանավեճեր իրականացնելու հմտություններ:
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և /կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն,
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ բանասիրության կամ հարակից ոլորտներում:
· Դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
· Կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
· Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
· Համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
· Տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
· Տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
· Տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
· Միջմշակութային հաղորդակցության տեսության, թարգմանության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում ինքնուրույն գիտահետազոտական աշխատանք (հաղորդումներ, զեկուցումներ, գիտական բանավեճ և այլն) իրագործելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· Լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
· Համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· Սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· Օնլայն խմբերի կառավարում,
· Լուսացուցադրությունների ստեղծման կարողություն,
· Թվային տեխնոլոգիաների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
· Մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· Անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· Օտար լեզվի իմացություն,
· Ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ
· Իսպաներենի և անգլերենի գերազանց իմացություն, իսպանալեզու և անգլալեզու միջավայրում համապատասխան խոսքային ռազմավարություն իրականացնելու կարողություն` խուսափելով միջմշակութային լեզվական կոնֆլիկտներից,
· Իսպաներենին և անգլերենին առնչվող բանասիրական տարբեր գիտակարգերի և հարակից միջգիտակարգերի շուրջ տարբեր բանավեճեր և քննարկումներ կատարելու կարողություններ,
· Տարաբնույթ տեքստերի լեզվաոճական և ազգամշակութային առանձնահատկությունները քննելու և իսպաներենից (կամ անգլերենից) հայերեն և հայերենից իսպաներեն (կամ անգլերեն) թարգմանելու կարողություններ,
· Թարգմանության տեսության, միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում գիտահետազոտական աշխատանք ղեկավարելու հմտություններ,
· հասարակական-քաղաքական, իրավաբանական, դիվանագիտական և գործարար իսպաներենի (կամ անգլերենի) լեզվաոճական, ազգամշակութային և գործաբանական առանձնահատկությունները վերլուծելու կարողություններ,
· Տարբեր լեզվամշակույթների համադրության հիման վրա գլոբալ և տեղական համատեքստերի վերլուծություններ և ակտիվ գիտական քննարկումներ, բանավեճեր իրականացնելու հմտություններ:
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և /կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· Վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· Մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն,
· Վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· Նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ բանասիրության կամ հարակից ոլորտներում:
9. Подробнее о программе
Ուսումնառության ընթացքում արտերկրից պարբերաբար հրավիրվում են մասնագետներ՝ դասախոսություններ, գիտամեթոդական սեմինարներ և քննարկումներ անցկացնելու համար:
6-րդ կիսամյակից ուսանողները պետք է ընտրեն հատուկ մասնագիտական կրթամաս՝ «Թարգմանչական գործ և միջմշակութային հաղորդակցություն՝ իսպաներեն և հայերեն» կամ «Անգլերեն և քաղաքակրթություն», որը, ըստ ԵՊՀ-ի որոշման, կատարվում է ուսանողների թվի 50% համամասնությամբ:
6-րդ կիսամյակից ուսանողները պետք է ընտրեն հատուկ մասնագիտական կրթամաս՝ «Թարգմանչական գործ և միջմշակութային հաղորդակցություն՝ իսպաներեն և հայերեն» կամ «Անգլերեն և քաղաքակրթություն», որը, ըստ ԵՊՀ-ի որոշման, կատարվում է ուսանողների թվի 50% համամասնությամբ: