Тип:
Бакалавр
Профессия:
023101.01.6 - Հայոց լեզու և գրականություն
Специализация:
023101.01.6 - Հայոց լեզու և գրականություն
Присвоенная квалификация:
բակալավր
Учебный год программы:
2024/2025
Форма обучения:
Удаленно
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա միջնակարգ կրթություն կամ դրան համարժեք որակավորում.
· միջնակարգ կրթություն կամ դրան համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ ընդունելության քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է բուհերի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։ Դիմորդը պետք է հանձնի գրավոր քննություններ «Հայոց լեզու և գրականություն» և «Օտար լեզու» առարկաներից։
· միջնակարգ կրթություն կամ դրան համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ ընդունելության քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է բուհերի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։ Դիմորդը պետք է հանձնի գրավոր քննություններ «Հայոց լեզու և գրականություն» և «Օտար լեզու» առարկաներից։
2. Цели (назначение)
Ծրագրի նպատակն է.
նախապատրաստել գիտակրթական համակարգում աշխատելու կողմնորոշված մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն.
· վերլուծելու և համակարգելու լեզվաբանության և գրականագիտության ոլորտներին առնչվող տվյալները,
կատարելու լեզվաբանական և գրականագիտական վերլուծություններ, խմբագրական ու թարգմանչական աշխատանք։
նախապատրաստել գիտակրթական համակարգում աշխատելու կողմնորոշված մասնագետներ, որոնք ունակ կլինեն.
· վերլուծելու և համակարգելու լեզվաբանության և գրականագիտության ոլորտներին առնչվող տվյալները,
կատարելու լեզվաբանական և գրականագիտական վերլուծություններ, խմբագրական ու թարգմանչական աշխատանք։
3. Образовательные результаты программы
- բացատրել լեզվական տարբեր մակարդակների միավորների վերլուծման սկզբունքները (բառակազմական, ձևաբանական, շարահյուսական վերլուծություն),
- ներկայացնել գրական որևէ ստեղծագործություն և վերլուծել այն,
- որոշել տեքստերի լեզվաոճական առնձնահատկությունները,
- մատնանշել գրական երկերի ժանրային առանձնահատկությունները,
- անվանել ուսումնասիրության ոլորտին առնչվող գիտական հասկացությունները,
- դասակարգել գրաբարի, բարբառների, ժամանակակից արևելահայերենի ու արևմտահայերենի լեզվական տարբեր իրողությունների վերաբերող փաստեր,
- հիմնավորել կատարած ուսումնասիրության արդյունքները։
- վերլուծել բառեր, նախադասություններ, գրական ստեղծագործություններ,
- կատարել խմբագրական, սրբագրական և թարգմանչական աշխատանքներ,
- օգտագործել բնագրային նյութեր՝ լեզվաոճական, բարբառագիտական և գրականագիտական ուսումնասիրությունների համար,
- ընտրել ուսումնասիրության համար անհրաժեշտ բանավոր կամ գրավոր փաստական նյութ,
- գնահատել գիտական տարբեր տեսակետներ ու մոտեցումներ,
- նկարագրել ուսումնասիրությանն առնչվող փաստական նյութը,
- հակադրել և համադրել եղած փաստական նյութին առնչվող տվյալները,
- կիրառել տեսական գիտելիքները գրականագիտական և լեզվական ուսւմնասիրությունների ժամանակ։
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից,
- վերլուծել լեզվաբանական և գրականագիտական առկա խնդիրները և որոշել դրանց լուծման եղանակները,
- օժանդակել խմբային աշխատանքների կազմակերպմանը,
- քննարկել ծագած խնդիրները և աջակցելու դրանց լուծման աշխատանքներին։
4. Способ оценки
ԵՊՀ-ում գործում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ, որը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
ստուգարքային:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
ստուգարքային:
5. Возможности будущей карьеры выпускников
«Հայոց լեզու և գրականություն» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել գիտակրթական հաստատություններում։ Հնարավոր աշխատավայրերն են՝
· ՀՀ պետական և մասնավոր բուհեր,
· հանրակրթական դպրոցներ,
· Մատենադարան,
· ՀՀ ԳԱԱ լեզվի և գրականության ինստիտուտներ,
· տուն-թանգարաններ,
· գրադարաններ,
· կրթամշակութային տարբեր հաստատություններ
· խմբագրություններ,
· հրատարակչություններ,
· գրասենյակներ:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են իրենց ուսումը շարունակել ԵՊՀ, ինչպես նաև ուսումնական տարբեր հաստատությունների մագիստրատուրայում։
· ՀՀ պետական և մասնավոր բուհեր,
· հանրակրթական դպրոցներ,
· Մատենադարան,
· ՀՀ ԳԱԱ լեզվի և գրականության ինստիտուտներ,
· տուն-թանգարաններ,
· գրադարաններ,
· կրթամշակութային տարբեր հաստատություններ
· խմբագրություններ,
· հրատարակչություններ,
· գրասենյակներ:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են իրենց ուսումը շարունակել ԵՊՀ, ինչպես նաև ուսումնական տարբեր հաստատությունների մագիստրատուրայում։
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· գիտական քննարկումներ և բանավեճեր,
· հանդիպումներ գրողների, մշակութային գործիչների հետ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
· գիտական քննարկումներ և բանավեճեր,
· հանդիպումներ գրողների, մշակութային գործիչների հետ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
1. ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակ (համաձայն ՀՀ կառավարության 2016 թ. հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշման)
2. Եվրոպական որակավորումների շրջանակ
2. Եվրոպական որակավորումների շրջանակ
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն,
· համացանցային տեղեկատվական պաշարներից օգտվելու հմտություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական հետազոտություն վերլուծելու հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու հմտություն:
Հաղորդակցման
· բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· կատարված գիտական հետազոտությունը վերլուծելու, արդյունքները խմբավորելու և հստակ ներկայացնելու կարողություն,
· որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· Լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն,
· Լեզվաբանական կամ գրականագիտական հետազոտություն և վերլուծություն կատարելու կարողություն,
· բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն,
· հրապարակային ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· տեքստեր խմբագրելու և հրատարակության պատրաստելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 5 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն (միջազգային հանդեսներում և/կամ ՀՀ ԲՈԿ-ով հաստատված պարբերականներում),
· վերջին 5 տարում առնվազն մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ բանասիրական աշխատանքներ կատարելու ոլորտում։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն,
· համացանցային տեղեկատվական պաշարներից օգտվելու հմտություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական հետազոտություն վերլուծելու հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու հմտություն:
Հաղորդակցման
· բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· կատարված գիտական հետազոտությունը վերլուծելու, արդյունքները խմբավորելու և հստակ ներկայացնելու կարողություն,
· որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· Լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն,
· Լեզվաբանական կամ գրականագիտական հետազոտություն և վերլուծություն կատարելու կարողություն,
· բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն,
· հրապարակային ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· տեքստեր խմբագրելու և հրատարակության պատրաստելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 5 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն (միջազգային հանդեսներում և/կամ ՀՀ ԲՈԿ-ով հաստատված պարբերականներում),
· վերջին 5 տարում առնվազն մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ բանասիրական աշխատանքներ կատարելու ոլորտում։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Подробнее о программе
------------------