Тип:
Бакалавр
Профессия:
061901.01.6 - Տեղեկատվական անվտանգություն
Специализация:
061901.01.6 - Տեղեկատվական անվտանգություն
Присвоенная квалификация:
Տեղեկատվական անվտանգության բակալավր
Учебный год программы:
2024/2025
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
Համաձայն «ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ», ՀՀ կառավարության որոշման ( 26 ապրիլի 2012 թվականի N 597 -Ն) դիմորդները հանձնում են ընդունելության քննություններ հետևյալ առարկաներից.
· մրցույթային՝ մաթեմատիկա (գրավոր), ֆիզիկա (գրավոր) կամ անգլերեն (գրավոր),
· ոչ մրցույթային՝ հայոց լեզու (գրավոր):
· մրցույթային՝ մաթեմատիկա (գրավոր), ֆիզիկա (գրավոր) կամ անգլերեն (գրավոր),
· ոչ մրցույթային՝ հայոց լեզու (գրավոր):
2. Цели (назначение)
· ուսանողներին տալ հիմնարար գիտելիքներ տեղեկատվական անվտանգության և ինֆորմատիկայի վերաբերյալ,
· զարգացնել ուսանողի ալգորիթմական մտածողությունը,
· օժտել մեքենայական ուսուցման մեթոդների կիրառման, տվյալների հենքերի նախագծման, տեղեկատվական անվտանգության գործնական մասնագիտական կարողություններով,
· պատրաստել մասնագետներ, ովքեր կարող են աշխատանքի ընդունվել ՀՀ բուհերում, գիտական կազմակերպություններում և ձեռնարկություններում, բանկային և տեղեկատվական ոլորտներում։
· զարգացնել ուսանողի ալգորիթմական մտածողությունը,
· օժտել մեքենայական ուսուցման մեթոդների կիրառման, տվյալների հենքերի նախագծման, տեղեկատվական անվտանգության գործնական մասնագիտական կարողություններով,
· պատրաստել մասնագետներ, ովքեր կարող են աշխատանքի ընդունվել ՀՀ բուհերում, գիտական կազմակերպություններում և ձեռնարկություններում, բանկային և տեղեկատվական ոլորտներում։
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- Լուսաբանել տեղեկատվական անվտանգության ժամանակակից խնդիրները և զարգացման ուղղությունները:
- Ձևակերպել տեղեկատվական տեխնոլոգիաների և ինֆորմատիկայի հետ առնչվող տեսությունների հիմնական հայեցակարգերը և սկզբունքները:
- Նկարագրել ծրագրավորման տեխնոլոգիաների, օպերացիոն համակարգերի, տվյալների հենքերի, համակարգերի և համակարգչային ցանցերի կառուցման հիմնական դրույթներն ու սկզբունքները:
- Լուսաբանել մեթոդների ալգորիթմներ, տեղեկատվական անվտանգության և ծրագրային ապահովման մշակման նշանակությունը արդիական խնդիրների լուծման համար:
- Ձևակերպել արդիական խնդրների գործնական լուծման նպատակով տեղեկատվական տեխնոլոգիաների և թվային գործիքների կիրառման հիմնական սկզբունքները և ներկայացվող պահանջները:
- Վերարտադրել մասնագիտական գիտելիքները՝ ժամանակակից կրթական և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառմամբ:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- Կիրառել մաթեմատիկայի , ինֆորմատիկայի ժամանակակից գիտելիքները, նախագծել և մշակել տեղեկատվական անվտանգություն ապահովող համակարգեր:
- Օգտագործել ժամանակակից ծրագրավորման լեզուներ, մեթոդներ և տեխնոլոգիաներ, ընտրել և կիրառել կիբերանվտանգության մեթոդներ և գործիքներ:
- Մասնակցել հաշվողական մեքենաների, համալիրների, համակարգերի և ցանցերի մաթեմատիկական և ծրագրային ապահովման ստեղծման աշխատանքներին:
- Մշակել դիսկրետ խնդիրների լուծման ալգորիթմները:
- Մշակել մոդելավորման արդյունքում ստացված խնդիրների լուծման թվային մեթոդներ:
- Կիրառել տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ, կոդավորման և կրիպտոգրաֆիայի մաթեմատիկական մեթոդները:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- Գործնականում կիրառել տեղեկատվական անվտանգության ոլորտում ձեռք բերած տեսական գիտելիքները, արդյունավետորեն ներգրավվել թիմային աշխատանքում:
- Վերլուծել կիբեռանվտանգության ոլորտում առկա խնդիրները և առաջարկել դրանց լուծման արդյունավետ եղանակներ:
- Օգտվել մայրենի և օտար լեզուներով գիտական գրականությունից և այդ լեզուներով հաղորդակցվել մասնագիտական ոլորտի ներկայացուցիչների հետ:
- Պատրաստել զեկուցումներ մայրենի և օտար լեզուներով, ներկայացնել աշխատանքի արդյունքները:
- Օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետ ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ):
- Առկա խնդիրները վերլուծելու և դրանց լուծման համար անհրաժեշտ միջոցները և եղանակները որոշելու կարողություն:
4. Способ оценки
Դասավանդվող առարկաներից անցկացվում են.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ծրագիրն ավարտվում է ավարտական աշխատանքի պաշտպանությամբ:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ծրագիրն ավարտվում է ավարտական աշխատանքի պաշտպանությամբ:
5. Возможности будущей карьеры выпускников
Ստացված որակյալ և համակողմանի գիտելիքների շնորհիվ բակալավրիատի ծրագրով ուսանած շրջանավարտները կարող են աշխատել.
● ՀՀ բուհերում,
● գիտական կազմակերպություններում (մասնավորապես`ՀՀ ԳԱԱ ինստիտուտներում),
● բանկային ոլորտում,
● տեղեկատվական ոլորտում (մասնավորապես` «Սինոփսիս», «Հայկական ծրագրեր
(ArmSoft)», «Ինստիգեյթ Ռոբոտիքս», «Դիջիթեյն» ՍՊԸ, «ԷՊԱՄսիստեմզ», «ՊիկսԱրտ»
ՍՊԸ ընկերություններում և այլն):
● ՀՀ բուհերում,
● գիտական կազմակերպություններում (մասնավորապես`ՀՀ ԳԱԱ ինստիտուտներում),
● բանկային ոլորտում,
● տեղեկատվական ոլորտում (մասնավորապես` «Սինոփսիս», «Հայկական ծրագրեր
(ArmSoft)», «Ինստիգեյթ Ռոբոտիքս», «Դիջիթեյն» ՍՊԸ, «ԷՊԱՄսիստեմզ», «ՊիկսԱրտ»
ՍՊԸ ընկերություններում և այլն):
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են Interactive Smart Board գրատախտակներ, պրոյեկտորներ, ժամանակակից հաշվողական տեխնիկայով և ծրագրային միջոցներով ապահովված համակարգչային լսարաններ,
համալսարանի գրադարանում առկա գիտական և ուսումնական գրականությունը, ինչպես նաև ինֆորմացիայի այլ էլեկտրոնային միջոցներ։
համալսարանի գրադարանում առկա գիտական և ուսումնական գրականությունը, ինչպես նաև ինֆորմացիայի այլ էլեկտրոնային միջոցներ։
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակը,
· ՀՀ կրթական որակավորումների ոլորտային շրջանակը,
· Եվրոպական կրթական տարածքի որակավորումների շրջանակի մակարդակների նկարագրիչները, որոնք հիմք են հանդիսացել կրթական վերջնարդյունքները սահմանելիս:
· Արտերկրի համանման կրթական ծրագրերը (Մոսկվայի Լոմոնոսովի
անվան համալսարան, Սանկտ Պետերբուրգի համալսարան և այլն)։
· ՀՀ կրթական որակավորումների ոլորտային շրջանակը,
· Եվրոպական կրթական տարածքի որակավորումների շրջանակի մակարդակների նկարագրիչները, որոնք հիմք են հանդիսացել կրթական վերջնարդյունքները սահմանելիս:
· Արտերկրի համանման կրթական ծրագրերը (Մոսկվայի Լոմոնոսովի
անվան համալսարան, Սանկտ Պետերբուրգի համալսարան և այլն)։
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (աշխատանքային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· բազմաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու կարողություն,
· ինֆորմատիկայի ոլորտում գիտահետազոտական աշխատանք իրականացնելու հմտություն,
· ուսանողական գիտահետազոտական աշխատանքները ղեկավարելու կարողություն,
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր ճշգրիտ ձևակերպելու կարողություն,
· անգլերեն լեզվի իմացություն (առնվազն B1 մակարդակին համապատասխան),
· համակարգչային հմտություններ (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում ),
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու կարողություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություն,
· դասընթացներ կազմելու, կրթական վերջնարդյունքներ սահմանելու, դասավանդման և գնահատման արդյունավետ եղանակներ ընտրելու փորձառություն և գիտելիքներ,
· մասնագիտական բարձր մակարդակով դասընթացի նյութերը կազմելու կարողություն (տեղեկագրեր, ուսումնամեթոդական ձեռնարկներ, մենագրություններ և այլն), ուսանողների հետաքրքրվածությունն ու գործուն ներգրավվածությունը ապահովելու կարողություն,
· դասաժամանակի պլանավորման, ռացիոնալ բաշխման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողությունները գիտելիքներն ըստ ոլորտների
· տեղեկատվական տեխնոլոգիաների, ինֆորմատիկայի հիմնական դրույթների և զարգացման արդի միտումների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· տեղեկատվական անվտանգության հիմունքների իմացություն,
· դիսկրետ մաթեմատիկայի և տեսական ինֆորմատիկայի հիմնադրույթները պարունակող բուլյան ֆունկցիաների, ալգորիթմների տեսության, մաթեմատիկական տրամաբանության, գրաֆների տեսության, կոմբինատոր ալգորիթմների, գործողությունների հետազոտման առարկաների հիմունքների իմացություն և պատկերացում դրանց արդի զարգացումների վերաբերյալ,
· տեղեկացվածություն ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաների ոլորտում զարգացման միտումների վերաբերյալ, ալգորիթմական որոշ լեզուների, ԷՀՄ ճարտարապետության, տվյալների կառուցվածքների, տվյալների հենքերի, տեղեկատվական անվտանգության հիմունքների տիրապետում:
3. Ընդհանուր պահանջներ
· գիտական աստիճան կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական գիտությունների ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 2 մասնակցություն գիտաժողովների կամ աշխատաժողովների,
· վերջին 5 տարում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստման, որակավորման բարձրացման դասընթացների,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը պետք է լինի առնվազն 4.0 միավոր:
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (աշխատանքային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· բազմաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու կարողություն,
· ինֆորմատիկայի ոլորտում գիտահետազոտական աշխատանք իրականացնելու հմտություն,
· ուսանողական գիտահետազոտական աշխատանքները ղեկավարելու կարողություն,
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր ճշգրիտ ձևակերպելու կարողություն,
· անգլերեն լեզվի իմացություն (առնվազն B1 մակարդակին համապատասխան),
· համակարգչային հմտություններ (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում ),
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու կարողություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություն,
· դասընթացներ կազմելու, կրթական վերջնարդյունքներ սահմանելու, դասավանդման և գնահատման արդյունավետ եղանակներ ընտրելու փորձառություն և գիտելիքներ,
· մասնագիտական բարձր մակարդակով դասընթացի նյութերը կազմելու կարողություն (տեղեկագրեր, ուսումնամեթոդական ձեռնարկներ, մենագրություններ և այլն), ուսանողների հետաքրքրվածությունն ու գործուն ներգրավվածությունը ապահովելու կարողություն,
· դասաժամանակի պլանավորման, ռացիոնալ բաշխման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողությունները գիտելիքներն ըստ ոլորտների
· տեղեկատվական տեխնոլոգիաների, ինֆորմատիկայի հիմնական դրույթների և զարգացման արդի միտումների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· տեղեկատվական անվտանգության հիմունքների իմացություն,
· դիսկրետ մաթեմատիկայի և տեսական ինֆորմատիկայի հիմնադրույթները պարունակող բուլյան ֆունկցիաների, ալգորիթմների տեսության, մաթեմատիկական տրամաբանության, գրաֆների տեսության, կոմբինատոր ալգորիթմների, գործողությունների հետազոտման առարկաների հիմունքների իմացություն և պատկերացում դրանց արդի զարգացումների վերաբերյալ,
· տեղեկացվածություն ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաների ոլորտում զարգացման միտումների վերաբերյալ, ալգորիթմական որոշ լեզուների, ԷՀՄ ճարտարապետության, տվյալների կառուցվածքների, տվյալների հենքերի, տեղեկատվական անվտանգության հիմունքների տիրապետում:
3. Ընդհանուր պահանջներ
· գիտական աստիճան կամ կոչում ֆիզիկամաթեմատիկական գիտությունների ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 2 մասնակցություն գիտաժողովների կամ աշխատաժողովների,
· վերջին 5 տարում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստման, որակավորման բարձրացման դասընթացների,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը պետք է լինի առնվազն 4.0 միավոր:
9. Подробнее о программе
Կրթական գործընթացում, ըստ անհրաժետության, ներգրավվում են նաև գիտակրթական և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտի առաջատար մասնագետներ։