- Հոգեբանության ուսումնասիրման առարկան և խնդիրների շրջանակը:
- Հոգեբանության հիմնական բնագավառները, զարգացման ժամանակակից միտումները:
- Հոգեբանության հիմնական սկզբունքները (դետեզմինիզմի, զարգացման, ակտիվության):
- Հոգեկանի մասին պատկերացումների ձևավորում: Հոգեկանի ժամանակակից պատկերացումները:
- Գիտակցության հիմնական գործառույթները: Գիտակցված և չգիտակցված հոգեկան գործընթացներ:
- Հոգեկանի էվոլյուցիոն զարգացում: Հոգեկանի զարգացման փուլերը ֆիլոգենեզում:
- Ռեֆլեքսոլոգիայի հիմնական գաղափարները և դրանց պատմական դերը (Պավլով, Բեխտերև, Սեչենով):
- Հոգեֆիզիոլոգիայի առարկան և խնդիրները:
- Հոգեբանությունը գիտությունների համակարգում, հոգեբանության միջառարկայական բնույթը:
- Հոգեբանական մեթոդների դասակարգում (Անանև, Պիրյով, Դրուժինին):
- Հոգեբանական գիտափորձի առանձնահատկությունները, արժանիքները և սահմանափակումները:
- Դիտման մեթոդը հոգեբանության մեջ: Տեսակները և ներկայացվող պահանջները:
- Հոգեբանական հետազոտության կազմակերպում և փուլեր:
- Հետազոտության տեսակներ (հետազոտական ծրագրեր) և տվյալների վերլուծության մեթոդներ:
- Մաթվիճակագրական մեթոդները հոգեբանական հետազոտությունում:
- Հոգեդիագնոստիկայի զարգացման նախադրյալները, առարկան և խնդիրները:
- Անձնային հարցարանների հուսալիության և վալիդության խնդիրները:
- Հոգեդիագնոստիկ մեթոդներին ներկայացվող պահանջներ:
- Պրոյեկտիվ մեթոդների առանձնահատկությունները և ներկայացվող պահանջները:
- Զգայությունը որպես իմացական գործընթաց: Զգայությունների ֆիզիոլոգիական հիմքերը, տեսակները և հատկությունները:
- Զգայության ստորին և վերին բացարձակ շեմեր, տարբերակման շեմ, հոգեֆիզիկայի օրենքը:
- Զգայությունների փոխազդեցության երևույթը և տեսակները:
- Ընկալումը որպես իմացական գործընթաց, ֆիզիոլոգիական հիմքերը, տեսակները, հատկությունները:
- Ապերցեպցիայի երևույթը: Դիրքորոշում և կարծրատիպեր: Սոցիալական պերցեպցիայի առանձնահատկությունները:
- Ըմբռնում և մտապատկեր: Ըմբռնման պատրանքներ:
- Ուշադրության գործառույթները և առանձնահատկությունները:
- Ուշադրության ֆիզիոլոգիական մեխանիզմները:
- Հիշողությունը որպես իմացական գործընթաց: Հիշողության ֆիզիոլոգիական մեխանիզմները: Հիշողության տեսությունները:
- Հիշողության տեսակները և գործընթացները:
- Մտապահման միջոցներ և մնեմիկական գործունեություն:
- Մտածողությունը որպես բարձրագույն իմացական գործընթաց: Մտածողության տեսությունները:
- Մտածողության տեսակները: Մտածողության զարգացումը օնթոգենեզում: Մտածողության գործընթացները:
- Մտածողության և խոսքի փոխհարաբերության խնդիրը:
- Լեզու և խոսք: Խոսքի գործառույթները և տեսակները, ֆիզիոլոգիական հիմքերը:
- Երևակայությունը որպես իմացական գործընթաց: Երևակայության տեսակները և հնարները:
- Երևակայություն և մտածողություն: Երևակայության դերը ստեղծագործական գործունեության մեջ:
- Հույզերի գործառույթները, ֆիզիոլոգիական հիմքերը: Հույզերի տեսությունները:
- Հույզեր և զգացմունքներ: Հույզերի դասակարգման սկզբունքներ: Հուզական վիճակներ:
- Սթրեսի բնութագիրը, ընթացքի փուլերը: Սթրեսածին գործոնները և սթրեսի կառավարման հոգեբանական միջոցները:
- Աֆեկտի բնութագիրը և հետևանքները, աֆեկտի տեսակները:
- Կամքի գործառույթները, կամային գործողության կառուցվածքը:
- Անձի սահմանման հիմնադրույթները և մոտեցումները:
- Պատմամշակութային տեսության դերը անձի ուսումնասիրման համար (Վիգոտսկի):
- Գործունեության տեսություն: Գործունեությունը որպես անձի ձևավորման հիմք (Լեոնտև):
- Բիհևիորիզմի և նեոբիհևիորիզմի հիմնադրույթները:
- Սոցիալական ուսուցման տեսության հիմնադրույթները (Սկիներ):
- Սոցիալ-կոգնիտիվ տեսության հիմնադրույթները (Բանդուրա, Ռոտեր, Միշել):
- Ես համակարգ. ինքնակարգավորում և ինքնարդյունավետություն (Բանդուրա):
- Անձի կայունության խնդիրը. անձի «վարքային ձեռագիր» և սոցիալ-կոգնտիվ փոփոխականներ (Միշել):
- Հումանիստական հոգեբանության հիմնադրույթները:
- Անձի ֆենոմենոլոգիական մեկնաբանումը Ռոջերսի աշխատանքներում:
- Ինքնակտուալիզացիայի տեսության հիմնադրույթները (Մասլոու):
- Դիֆերենցիալ հոգեբանության (անհատական տարբերությունների հոգեբանության) ձևավորումը և նախադրյալները (Շտեռն, Գալտոն, Լազուրսկի):
- Խառնվածքը որպես անհատական առանձնահատկություն:
- Խառնվածքի ուսումնասիրման կոնստիտուցիոնալ ուղղություն:
- Խառնվածքի ուսումնասիրման հոգեֆիզիոլոգիական ուղղություն:
- Խառնվածքի ուսումնասիրման գործոնային ուղղություն:
- Խառնվածքի ուսումնասիրման հոգեգենետիկ ուսումնասիրություններ:
- Բնավորությունը որպես անհատական առանձնահատկություն: Բնավորության ձևավորման պայմանները և մեխանիզմները:
- Ընդունակությունը որպես անհատական առանձնահատկություն: Ընդունակությունների հիմնախնդրի ուսումնասիրման ձևավորումը:
- Ընդունակությունների դասակարգման խնդիրը:
- Մտավոր ընդունակություններ (ինտելեկտ). ուսումնասիրման տարբեր մոդելներ:
- Պահանջմունք և դրդապատճառ: Դրդապատճառների դասակարգման խնդիրը:
- Անձի դրդապատճառային ոլորտ: Ներքին և արտաքին մոտիվացիա:
- Սոցիալական հոգեբանության առարկան և խնդիրները, զարգացումը, հիմնական դպրոցները:
- Խմբերի ձևավորման և գործունեության սկզբունքները, խմբերի տեսակները:
- Զարգացման (տարիքային) հոգեբանության առարկան և խնդիրները:
- Անձի զարգացման ճգնաժամեր, տարիքային ճգնաժամեր:
- Կառավարման և կազմակերպչական հոգեբանության առարկան և խնդիրները:
- Ռազմական, արտակարգ իրավիճակների հոգեբանության առարկան և խնդիրները:
- Կլինիկական հոգեբանության առարկան և խնդիրները:
- Հոգեկան առողջություն և հոգեկան առողջության չափանիշները:
- Մշակութային և միջմշակութային հոգեբանության առարկան և խնդիրները:
- Հոգեբանության դասավանդման մեթոդիկա (բուհում, դպրոցում, մասնագիտական և ոչ մասնագիտական ֆակուլտետներում):
- Ուսուցման ակտիվ մեթոդների հոգեբանական առանձնահատկությունները։
Լրացուցիչ մասնագիտական կրթամաս (25 հարց)
- Հոգեբանության մեթոդաբանությունը, հարացույց, տեսություն և հայեցակարգ հասկացությունները:
- Հոգեբանության՝ որպես գիտության ձևավորման փուլերը: Մինչգիտական և գիտական փուլեր:
- ՀՀ-ում և Սփյուռքում հոգեբանության զարգացման պատմությունը, անվանի հայ հոգեբաններ։
- Փորձարարական հոգեբանության ձևավորման նախադրյալները, մեթոդաբանական հիմնահարցերը և խնդիրները:
- Հետազոտական մեթոդների ընտրության հիմնավորում, համալրման սկզբունքները:
- Անձի հիմնախնդրի ձևավորումը և անձի հոգեբանության զարգացման նախադրյալներն ու փուլերը:
- Անձի հոգեբանության առարկայական դաշտը և ուսումնասիրման հիմնախնդիրները:
- Սուբյեկտի սկզբունքի դերը անձի ուսումնասիրություններում (Ռուբինշտեյն, Բռուշլինսկի): Սուբյեկտայնությունը որպես անձի որակ:
- Համակարգային սկզբունքը անձի կառուցվածքի ուսումնասիրություններում. անձի կառուցվածքի հիմնախնդիրը (Անանև, Պլատոնով, Մեռլին):
- Անձի ուսումնասիրման գործոնային մոտեցում. անձնային գծերի ուսումնասիրություններ (Օլպորտ, Այզենք, Քեթել, Մեծ Հնգյակ):
- Դասական հոգեվերլուծութան հիմնադրույթները (Ֆրոյդ):
- Անալիտիկ հոգեբանության հիմնադրույթները (Յունգ):
- Անհատականության հոգեբանություն (Ադլեր):
- Հորնիի մոտեցումները անձի նևրոտիկ զարգացման և վարքային ստրատեգիաների վերաբերյալ:
- Փախուստ ազատությունից և էքզիստենցիալ պահանջմունքներ (Ֆրոմ):
- Էգո-հոգեբանության զարգացումը և հիմնադրույթները (Ա. Ֆրոյդ, Է. Էրիքսոն):
- Անձի զարգացման էպիգենետիկական հայեցակարգ (Էրիքսոն):
- Օբյեկտային հարաբերությունների տեսության հիմնադրույթները (Քլայն, Վիննիկոտ, Մալեր և այլք):
- Կապվածության տեսություններ (Բոուլբի): Կապվածության ուսումնասիրությունները մեծ տարիքում (Հազան, Շավեր, Բրենան):
- Անհատականությունը որպես դիֆերենցիալ հոգեբանության ուսումնասիրման առարկա: Անձի տիպաբանության խնդիրը:
- Խառնվածքի ուսումնասիրման ժամանակակից ուսումնասիրություններ (Ստրելյաու, Մեռլին, Ռուսալով):
- Բնավորության գիծ և բնավորության (անձի) շեշտվածություն (Լեոնհարդ, Լիչկո):
- Հոգեբանի մասնագիտական գործունեության էթիկան և պահանջները:
- Անձի սոցիալականացման և նույնականացման հիմնախնդիրը:
- Հոգեբանական խորհրդատվություն և ծառայության կազմակերպում:
Հայալեզու և օտարալեզու գրականություն
1. Ավանեսյան Հ.Մ., Հոգեբանական գիտափորձերի պրակտիկում։ Ուսումնամեթոդական ուղեցույց, Երևան, ԵՊՀ հրատ․, 2015.
2. Ավանեսյան Հ.Մ., Հայ հոգեբանների միջազգային ներուժը, Եր., Հեղ. հրատ., 2015:
3. Готтсданкер Роберт, Основы психологического эксперимента, Изд-во: М.: МГУ, 1982
4. Гамезо М.В., Герасимова В.С., Машурцева. Методика преподавания психологии. Курс лекций. М.: Издательство «Ось-89», 2007. - 144 с.
5. Маклаков А. Г. Общая психология. — СПб.: Питер, 2001
6. Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. — 4-е изд. — М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003.
7. Никандров В.В. Экспериментальная психология. Учебное пособие. – СПб.: Издательство «Речь», 2003. – 480 с.
8. Первин Л., Джон О. Психология личности: Теория и исследования. / Пер, с англ. М. С. Жамкочьян. Под ред. В. С. Магуна — М.: Аспект Пресс, 2001.
9. Психология личности. / Под ред. Ермакова П. Н., Лабунской Е.А. – М.: Эксмо, 2007.
10. Психология индивидуальных различий. Хрестоматия. Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер и В.Я. Романова – М.: ЧеРо, МПСИ, 2006.
11. Психология личности / Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер и др. – М.: АСТ: Астрель, 2009.
12. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб: Издательство "Питер", 2000
13. Фрейджер Р., Фейдимен Д. Личность. Теории, упражнения, эксперименты. – СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2004
14. Handbook of Personality/ Ed by L. A. Pervin & O. P. John, New York/London: The Guilford Press, 1999.
15. Mischel, W., Shoda, Y., & Ayduk, O. Introduction to Personality. (Eighth Edition). John Wiley & Sons, Inc., 2008.
16. The psychology research handbook: A guide for graduate students and research assistants / Ed. by F. Leong and J. Austin. Thousand Oaks: Sage Publication, 2006.