Тип:
Магистр
Профессия:
051202.01.7 - Կենսաֆիզիկա
Специализация:
051202.01.7 - Կենսաֆիզիկա
Присвоенная квалификация:
Կենսաբանության մագիստրոս
Учебный год программы:
2024/2025
Форма обучения:
Полная занятость
Язык обучения:
Հայերեն
1. Критерии/требования для поступления на программу
ԵՊՀ մագիստրատուրա մրցութային կարգով կարող են ընդունվել ՀՀ պետական և ըստ մասնագիտությունների հավատարմագրված ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների բակալավրի կամ դիպլոմավորված մասնագետի որակավորում ունեցող անձինք:
2. Цели (назначение)
Ծրագիրը նպատակ ունի նախապատրաստել բժշկակենսաբանական բնագավառում փորձնական և տեսական գիտելիքների օգտագործմանը պատրաստ մասնագետներ:
3. Образовательные результаты программы
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- Հիմնավորել հետազոտության ընթացքն ու առանձնահատկությունները, ինչպես նաև ընտրել մեթոդներ ստացված տվյալները վերլուծելու համար:
- Ճանաչել կենսամոլեկուլների ուսումնասիրության սպեկտրոսկոպիկ եղանակները և ֆիզիկաքիմիական մեթոդները, որոնք թույլ կտան խնդիրը դիտարկել որակապես նոր լույսի ներքո :
- Հիմնավորել մոլեկուլային և բջջային կենսաբանության ժամանակակից հիմնահարցերը:Լուսաբանել միջբջջային և ներբջջային հաղորդակցման ուղիները:
- Որոշել նուկլեինաթթուների կենսաֆիզիկայի և ընդհանուր առմամբ կենսամակրոմոլեկուլների ստերեոդինամիկ առանձնահատկությունները:
- Հիմնավորել բժշկական և ճառագայթային ախտահարման կենսաֆիզիկայի հիմնահարցերը:
- Ներկայացնել հավասարակշռության պայմաններում մակրոմոլեկուլների հետ լիգանդների միացման հիմնահարցերը և փոխազդեցության եղանակները:
- Դասակարգել թաղանթային պրոցեսների կենսաֆիզիկայի հիմնախնդիրները, լուսաբանել թաղանթում կատարվող բազմաբնույթ երևույթները:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- Գնահատել մաթեմատիկական մեթոդների կիրառման հնարավորությունները կենսաբանական համակարգերում, ճանաչելու պատկերների մաթեմատիկական մոդելները:
- Բացահայտել կենսաբանական ցանկացած գործընթացի և փոխազդեցությունների բարդ մեխանիզմները՝ կենսաֆիզիկայի տեսանկյունից:
- Ընտրել օպտիմալ մեթոդը որևէ կենսաֆիզիկական խնդրի լուծման ժամանակ՝ մակրոմոլեկուլների տարբեր ֆիզիկական գործոնների ազդեցության և ճառագայթային ախտահարման հետազոտությունների ժամանակ:
- Բացահայտել բարդ համակարգերի կենսաֆիզիկական առանձնահատկություններին:
- Բացատրել ֆոտոկենսաբանական պրոցեսների կենսաֆիզիկական կողմը: Նկարագրել կենսաբանական համակարգերում ընթացող ֆոտոկենսաբանական պրոցեսների առանձնահատկությունները:
- Լուծել մասնագիտական գործունեության ընթացքում իրադրական տարբեր հարցեր՝ օգտագործելով ստացած գիտելիքները:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- Առաջարկել լուծումներ, որոնք կբերեն մասնագիտական տվյալ ոլորտի աշխատանքների արդյունավետությունը բարձրացմանը:
- Պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, վարել գիտական բանավեճեր:
- Պահպանել մասնագիտական էթիկայի նորմերը: Դրսևորել աշխատանքի բարձր արդյունավետություն` և որպես խմբի անդամ, և որպես խմբի ղեկավար:
4. Способ оценки
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
· դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում (2 ընթացիկ քննություն),
· դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ,
· կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում (ինքնուրույն աշխատանք),
· կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
· դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
· ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով,
· առանց եզրափակիչ գնահատման,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
· ստուգարքային:
Դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները (արտահայտված տոկոսներով) ընտրում է դասավանդող դասախոսը՝ ելնելով դասընթացի դասավանդման, ուսումնառության ձևերից ու ակնկալվող կրթական վերջնարդյունքների բնույթից, և հաստատում է ամբիոնը: Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում:
· դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում (2 ընթացիկ քննություն),
· դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ,
· կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում (ինքնուրույն աշխատանք),
· կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
· դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
· ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով,
· առանց եզրափակիչ գնահատման,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
· ստուգարքային:
Դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները (արտահայտված տոկոսներով) ընտրում է դասավանդող դասախոսը՝ ելնելով դասընթացի դասավանդման, ուսումնառության ձևերից ու ակնկալվող կրթական վերջնարդյունքների բնույթից, և հաստատում է ամբիոնը: Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում:
5. Возможности будущей карьеры выпускников
«Կենսաֆիզիկա» կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել կենսաբանության ոլորտում գործող ձեռնարկություններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Բուհեր
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ լաբորատորիայի ղեկավար, գիտաշխատողներ և դասախոսներ,
§ գիտական և ուսումնա-օժանդակ լաբորանտներ։
Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ լաբորատորիայի ղեկավար և գիտաշխատողներ,
§ ինժեներ-հետազոտողներ:
Դպրոցներ
§ կենսաբանության ուսուցիչներ:
Հիվանդանոցներ
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ բժիշկ-կենսաֆիզիկոսներ,
§ բժիշկ-կիբերնետիկներ:
Դեղագործական ընկերություններ
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ լաբորատորիայի ղեկավար,
§ համապատասխան մասնագիտական ուղղվածությամբ տարբեր պաշտոններ:
Սննդամթերքի արտադրության ընկերություններ
§ լաբորատորիայի ղեկավար,
§ համապատասխան մասնագիտական ուղղվածությամբ տարբեր պաշտոններ:
Արտասահմանյան գիտական հաստատություններ
§ գիտաշխատողներ և հետազոտողներ
§ գիտահետազոտական և գիտա-արտադրական ոլորտի աշխատակիցներ:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ կենսաֆիզիկայի ամբիոնը, պետական բուհերի համապատասխան ամբիոնները, ՀՀ ԳԱԱ գիտահետազոտական ինստիտուտները, կենսաբանության ոլորտի հետ առնչություն ունեցող ձեռնարկությունները, գիտա-արտադրական հաստատությունները: Ստորև ներկայացվում են Հայաստանի Հանրապետությունում կենսաբանության ոլորտում գործող որոշ ձեռնարկություններ և դրանց գործունեության ոլորտը.
· Բուհեր
- Երևանի պետական բժշկական համալսարանի համապատասխան ամբիոններ,
- Երևանի պետական մանկավարժական համալսարանի համապատասխան ամբիոններ,
- Հայաստանի պետական ագրարային համալսարանի համապատասխան ամբիոններ,
· Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
- ՀՀ ԳԱԱ Մոլեկուլային կենսաբանության ինստիտուտ,
- ՀՀ ԳԱԱ Ֆիզիկական քիմիայի ինստիտուտ,
- ՀՀ ԳԱԱ Կենսաքիմիայի ինստիտուտ,
· Դեղագործական ընկերություններ
- Համապատասխան ուղղվածությամբ լաբորատորիաներ,
· Սննդամթերքի արտադրության ընկերություններ
Համապատասխան ուղղվածությամբ լաբորատորիաներ։
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ կենսաֆիզիկայի ամբիոնի կամ այլ բնագիտական հետազոտական ինստիտուտների ասպիրանտուրայում:
Բուհեր
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ լաբորատորիայի ղեկավար, գիտաշխատողներ և դասախոսներ,
§ գիտական և ուսումնա-օժանդակ լաբորանտներ։
Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ լաբորատորիայի ղեկավար և գիտաշխատողներ,
§ ինժեներ-հետազոտողներ:
Դպրոցներ
§ կենսաբանության ուսուցիչներ:
Հիվանդանոցներ
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ բժիշկ-կենսաֆիզիկոսներ,
§ բժիշկ-կիբերնետիկներ:
Դեղագործական ընկերություններ
§ ադմինիստրացիոն աշխատանք և ղեկավար պաշտոններ,
§ լաբորատորիայի ղեկավար,
§ համապատասխան մասնագիտական ուղղվածությամբ տարբեր պաշտոններ:
Սննդամթերքի արտադրության ընկերություններ
§ լաբորատորիայի ղեկավար,
§ համապատասխան մասնագիտական ուղղվածությամբ տարբեր պաշտոններ:
Արտասահմանյան գիտական հաստատություններ
§ գիտաշխատողներ և հետազոտողներ
§ գիտահետազոտական և գիտա-արտադրական ոլորտի աշխատակիցներ:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ կենսաֆիզիկայի ամբիոնը, պետական բուհերի համապատասխան ամբիոնները, ՀՀ ԳԱԱ գիտահետազոտական ինստիտուտները, կենսաբանության ոլորտի հետ առնչություն ունեցող ձեռնարկությունները, գիտա-արտադրական հաստատությունները: Ստորև ներկայացվում են Հայաստանի Հանրապետությունում կենսաբանության ոլորտում գործող որոշ ձեռնարկություններ և դրանց գործունեության ոլորտը.
· Բուհեր
- Երևանի պետական բժշկական համալսարանի համապատասխան ամբիոններ,
- Երևանի պետական մանկավարժական համալսարանի համապատասխան ամբիոններ,
- Հայաստանի պետական ագրարային համալսարանի համապատասխան ամբիոններ,
· Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
- ՀՀ ԳԱԱ Մոլեկուլային կենսաբանության ինստիտուտ,
- ՀՀ ԳԱԱ Ֆիզիկական քիմիայի ինստիտուտ,
- ՀՀ ԳԱԱ Կենսաքիմիայի ինստիտուտ,
· Դեղագործական ընկերություններ
- Համապատասխան ուղղվածությամբ լաբորատորիաներ,
· Սննդամթերքի արտադրության ընկերություններ
Համապատասխան ուղղվածությամբ լաբորատորիաներ։
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ կենսաֆիզիկայի ամբիոնի կամ այլ բնագիտական հետազոտական ինստիտուտների ասպիրանտուրայում:
6. Ресурсы и формы для поддержки обучения
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ,
· հեռուսուցմամբ և առցանց դասախոսություններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
· ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ,
· հեռուսուցմամբ և առցանց դասախոսություններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
7. Образовательные стандарты или ориентиры программы, используемые для разработки программы
· Կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց, ԵՊՀ, Որակի ապահովման ուղեցույց, 2016:
· ԵՊՀ առկա և հեռակա ուսուցման մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգեր:
· Պետական կրթական չափորոշիչ “Կենսաֆիզիկա” մասնագիտությամբ:
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակ:
· ԵՊՀ առկա և հեռակա ուսուցման մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգեր:
· Պետական կրթական չափորոշիչ “Կենսաֆիզիկա” մասնագիտությամբ:
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակ:
8. Требования к академическому персоналу
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· կենսաբանության ոլորտում հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· ուսանողների գիտահետազոտական խումբ ղեկավարել կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ:
Այլ կարողություններ
· դասընթացներ կազմելու, կրթական վերջնարդյունքներ սահմանելու, դասավանդման և գնահատման եղանակներ ճիշտ ընտրելու գիտելիքներ,
· դասընթացի նյութերը արդյունավետ կազմելու կարողություն (դասընթացներ, տեղեկագրեր, ձեռնարկներ և այլն), ուսանողների հետաքրքրությունն ու ներգրավվածությունը ապահովելու ունակություն,
· ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողությունները և գիտելիքները ըստ ոլորտների
· ընդհանուր կենսաֆիզիկայի ժամանակակից տեսական հիմնախնդիրների, դրանց պարզաբանման տրամաբանությունը և իրականացման եղանակների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· բույսերի, սնկերի, ջրիմուռների, քարաքոսերի, ձևաբանության, կարգաբանության, իդենտիֆիկացիայի առանձնահատկությունների կիրառման վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· անողնաշարավոր և ողնաշարավոր կենդանիների կառուցվածքի, ֆիզիոլոգիայի, էկոլոգիայի, վարքագծի առանձնահատկությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիական գործառույթների ասպեկտների, հոմեոստազի համակարգային մեխանիզմների և ֆունկցիաների նյարդահումորալ կարգավորման վերաբերյալ գիտելիքներ,
· ռացիոնալ բնօգտագործման և կառավարման, կենդանիների և բույսերի էկոլոգիայի, էկոհամակարգի, կենսացենոզի և նոոսֆերայի ուսմունքների, մարդկության կայուն զարգացման սկզբունքների մասին գիտելիքներ,
· գենի կառուցվածքի, գենետիկական վերլուծության մուտագենեզի գենային ու բջջային ճարտարագիտության սկզբունքների, կենսատեխնոլոգիայում դրա օգտագործման հնարավորությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· նուկլեինաթթուների, սպիտակուցների և բջիջների գենետիկական ապարատի կառուցվածքի, պրոկարիոտների և էուկարիոտների գենոմի վերաբերյալ գիտելիքներ,
· կենսաթաղանթների կառուցվածքային առանձնահատկությունների, կենսաթաղանթներով նյութերի տեղափոխման գործընթացների, բջջի կենսագործունեության համար տեղափոխման գործընթացների նշանակության վերաբերյալ գիտելիքներ,
· սպիտակուցների, ածխաջրերի և լիպիդների դասակարգման սկզբունքների, նրանց կառուցվածքային և ֆիզիկաքիմիական առանձնահատկությունների, սպիտակուց-ների և ամինաթթուների փոխանակության հիմնական մեխանիզմների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· մոլեկուլային և բջջային կենսաբանության ժամանակակից տեսական հիմնախնդիրների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· կենսապոլիմերների կառուցվածքի ուսումնասիրման ժամանակակից մեթոդների, կենսաթերմոդինամիկայի ժամանակակից տեսական պատկերացումների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· իոնացնող և ոչ իոնացնող ճառագայթների տեսակների ու ձևերի, կենսաբանական համակարգերի հետ դրանց փոխազդեցության մեխանիզմների, հետճառագայթային փոփոխությունների լայն սպեկտրի, բժշկական կենսաֆիզիկայի հիմունքների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· փորձարարական մեթոդների, լաբորատորիայում անվտանգ աշխատելու կանոնների իմացություն, փորձարարական աշխատանքների պլանավորման և արդյունքների վերլուծության կարողություն,
· իր ոլորտում հետազոտական ընթացիկ ծրագրերում որպես հետազոտող աշխատելու կարողություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում կենսաբանական գիտությունների ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման կազմակերպման և իրականացման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ կենսաբանական գիտություններից որևէ մի ուղղության ոլորտում՝ կենսաֆիզիկայի, մոլեկուլային կենսաբանության, կենսատեխնոլոգիայի և մանրէաբանության, գենետիկայի, բուսաբանության և սնկաբանության, կենդանաբանության, մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի և այլն:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· կենսաբանության ոլորտում հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· ուսանողների գիտահետազոտական խումբ ղեկավարել կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ:
Այլ կարողություններ
· դասընթացներ կազմելու, կրթական վերջնարդյունքներ սահմանելու, դասավանդման և գնահատման եղանակներ ճիշտ ընտրելու գիտելիքներ,
· դասընթացի նյութերը արդյունավետ կազմելու կարողություն (դասընթացներ, տեղեկագրեր, ձեռնարկներ և այլն), ուսանողների հետաքրքրությունն ու ներգրավվածությունը ապահովելու ունակություն,
· ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողությունները և գիտելիքները ըստ ոլորտների
· ընդհանուր կենսաֆիզիկայի ժամանակակից տեսական հիմնախնդիրների, դրանց պարզաբանման տրամաբանությունը և իրականացման եղանակների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· բույսերի, սնկերի, ջրիմուռների, քարաքոսերի, ձևաբանության, կարգաբանության, իդենտիֆիկացիայի առանձնահատկությունների կիրառման վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· անողնաշարավոր և ողնաշարավոր կենդանիների կառուցվածքի, ֆիզիոլոգիայի, էկոլոգիայի, վարքագծի առանձնահատկությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիական գործառույթների ասպեկտների, հոմեոստազի համակարգային մեխանիզմների և ֆունկցիաների նյարդահումորալ կարգավորման վերաբերյալ գիտելիքներ,
· ռացիոնալ բնօգտագործման և կառավարման, կենդանիների և բույսերի էկոլոգիայի, էկոհամակարգի, կենսացենոզի և նոոսֆերայի ուսմունքների, մարդկության կայուն զարգացման սկզբունքների մասին գիտելիքներ,
· գենի կառուցվածքի, գենետիկական վերլուծության մուտագենեզի գենային ու բջջային ճարտարագիտության սկզբունքների, կենսատեխնոլոգիայում դրա օգտագործման հնարավորությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· նուկլեինաթթուների, սպիտակուցների և բջիջների գենետիկական ապարատի կառուցվածքի, պրոկարիոտների և էուկարիոտների գենոմի վերաբերյալ գիտելիքներ,
· կենսաթաղանթների կառուցվածքային առանձնահատկությունների, կենսաթաղանթներով նյութերի տեղափոխման գործընթացների, բջջի կենսագործունեության համար տեղափոխման գործընթացների նշանակության վերաբերյալ գիտելիքներ,
· սպիտակուցների, ածխաջրերի և լիպիդների դասակարգման սկզբունքների, նրանց կառուցվածքային և ֆիզիկաքիմիական առանձնահատկությունների, սպիտակուց-ների և ամինաթթուների փոխանակության հիմնական մեխանիզմների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· մոլեկուլային և բջջային կենսաբանության ժամանակակից տեսական հիմնախնդիրների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· կենսապոլիմերների կառուցվածքի ուսումնասիրման ժամանակակից մեթոդների, կենսաթերմոդինամիկայի ժամանակակից տեսական պատկերացումների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· իոնացնող և ոչ իոնացնող ճառագայթների տեսակների ու ձևերի, կենսաբանական համակարգերի հետ դրանց փոխազդեցության մեխանիզմների, հետճառագայթային փոփոխությունների լայն սպեկտրի, բժշկական կենսաֆիզիկայի հիմունքների վերաբերյալ գիտելիքներ,
· փորձարարական մեթոդների, լաբորատորիայում անվտանգ աշխատելու կանոնների իմացություն, փորձարարական աշխատանքների պլանավորման և արդյունքների վերլուծության կարողություն,
· իր ոլորտում հետազոտական ընթացիկ ծրագրերում որպես հետազոտող աշխատելու կարողություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում կենսաբանական գիտությունների ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման կազմակերպման և իրականացման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ կենսաբանական գիտություններից որևէ մի ուղղության ոլորտում՝ կենսաֆիզիկայի, մոլեկուլային կենսաբանության, կենսատեխնոլոգիայի և մանրէաբանության, գենետիկայի, բուսաբանության և սնկաբանության, կենդանաբանության, մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի և այլն:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)
9. Подробнее о программе
Ներկայացվող մագիստրոսի ծրագիրը կազմելու համար նախօրոք ուսումնասիրվել են Մոսկվայի պետական համալսարանի, Սանկ-Պետերբուրգի պետական համալսարանի և ՌԴ-ի այլ բուհերի մագիստրոսի ծրագրերը: