Type:
Master
Speciality:
022801.07.7 - Արևելագիտություն
Specialisation:
022801.07.7 - Իրանական պատմաբանասիրություն
Qualification awarded:
Արևելագիտության մագիստրոս
Programme academic year:
2024/2025
Mode of study:
Full time
Language of study:
Հայերեն
1. Admission criteria/requirements
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած Հայաստանի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգի։ ԵՊՀ մագիստրատուրա մրցութային կարգով կարող են ընդունվել ՀՀ պետական և ըստ մասնագիտությունների հավատարմագրված ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների բակալավրի կամ դիպլոմավորված մասնագետի որակավորում ունեցող անձինք։ Օտարերկրյա բուհերի շրջանավարտների ընդունելությունը մագիստրատուրա կատարվում է հարցազրույցի և համապատասխան ֆակուլտետի գիտական խորհրդի կարծիքի հիման վրա։
2. Programme Objectives
Ծրագրի նպատակն է.
· օժանդակել ուսանողներին զարգացնելու և խորացնելու իրանագիտության ոլորտում ձեռք բերած տեսական գիտելիքները և գործնական հմտությունները,
· պատրաստել իրանագետ-մասնագետներ գիտական, կրթական, մշակութային, քաղաքական, տնտեսական, և հատկապես, միջպետական հարաբերությունների ոլորտներում դիվանագիտական, թարգմանչական, վերլուծական, խորհրդատվական աշխատանք կատարելու համար,
· խթանել ուսանողների քննադատական մտածողությունը, խրախուսել նրանց ինքնուրույն աշխատանքը, օգնել կիրառելու մասնագիտական կարողությունները գործնական դաշտում։
· օժանդակել ուսանողներին զարգացնելու և խորացնելու իրանագիտության ոլորտում ձեռք բերած տեսական գիտելիքները և գործնական հմտությունները,
· պատրաստել իրանագետ-մասնագետներ գիտական, կրթական, մշակութային, քաղաքական, տնտեսական, և հատկապես, միջպետական հարաբերությունների ոլորտներում դիվանագիտական, թարգմանչական, վերլուծական, խորհրդատվական աշխատանք կատարելու համար,
· խթանել ուսանողների քննադատական մտածողությունը, խրախուսել նրանց ինքնուրույն աշխատանքը, օգնել կիրառելու մասնագիտական կարողությունները գործնական դաշտում։
3. Educational outcomes of the programme
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնել տարբեր իրանական լեզուների հնչյունական, բառապաշարային և քերականական առանձնահատկությունները
- ներկայացնել իրանալեզու երկրների պատմությունը, քաղաքական մտքի զարգացման հիմնական ուղղությունները, ԻԻՀ պետական կարգն ու կառավարման համակարգը
- լուսաբանել պարսկալեզու գրականության հիմնախնդիրները
- ներկայացնել և բնութագրել Իրանի էթնիկ կազմը և իրանական կրոնական ուղղություններն ու հոսանքները
- ներկայացնել միջազգային և իսլամական քաղաքական ինստիտուտների բնույթն ու առանձնահատկությունները
- ներկայացնել տարածաշրջանի հիմնական արևելյան էպոսները
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- վեր հանել և վերլուծել իրանագիտության տարբեր ոլորտների գիտական արդիականություն ներկայացնող խնդիրները
- օգտագործել ժամանակակից պարսկերենը գործնական աշխատանքում այդ լեզվի կիրառության գրեթե բոլոր ոլորտներում
- իրականացնել հետազոտական և գործնական աշխատանք իրանական լեզուների, Իրանի պատմության, արդի քաղաքական իրադրության և կրոնագիտության բնագավառներում
- վերլուծել և գնահատել Իրանի և տարածաշրջանի երկրների միջև քաղաքական և մշակութային հարաբերությունների ողջ համակարգը
- կիրառել ստացած գիտելիքները քաղաքական, լեզվական, գրական, պատմական, մշակութային փոխառնչությունների ոլորտում
- կիրառել ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաները մասնագիտական հետազոտություններում և գործնական աշխատանքում
- կիրառել ստացած գիտելիքները, կարողություններն ու հմտությունները իրանագիտության ասպարեզում ՀՀ համար առաջնահերթություն համարվող ոլորտներում
- գործնականում կատարել եվրոպական լեզուների՝ որպես 2-րդ լեզվի համաեվրոպական չափանիշների B2-C1 մակարդակներին համապատասխան թեստային աշխատանքներ
- վերլուծել և գնահատել մշակութային փոխառնչությունները, մասնավորապես, լեզվական, գրական և վիպական բանահյուսության առումով
- վերլուծել միջազգային և իսլամական քաղաքական ինստիտուտների բնույթն ու առանձնահատկությունները
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- ձևակերպել և լուծել մասնագիտական խնդիրներ, կիրառել գիտելիքները գործնականում
- տարբեր աղբյուրներից մասնագիտական տեղեկատվություն հայթայթել, մշակել և վերլուծել
- պատրաստել գիտական զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, վարել գիտական բանավեճեր, տրամադրել մասնագիտական խորհրդատվություն
- բանավոր և գրավոր հաղորդակցվել մասնագիտական և մասնագիտությանն առնչվող հանրության տարբեր շրջանակների հետ
4. Assessment methods
Գիտելիքների ստուգումն ու գնահատումը կատարվում է հետևյալ ձևերով.
ա) Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչներն են 2 ընթացիկ և եզրափակիչ քննությունները, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն մեկն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
բ) Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչներն են 2 ընթացիկ քննությունները, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
գ) Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչ է եզրափակիչ քննությունը, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
դ) ստուգարք:
ա) Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչներն են 2 ընթացիկ և եզրափակիչ քննությունները, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն մեկն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
բ) Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչներն են 2 ընթացիկ քննությունները, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
գ) Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացի գնահատման պարտադիր բաղադրիչ է եզրափակիչ քննությունը, իսկ մյուս բաղադրիչներից (ընթացիկ ստուգումներ, ինքնուրույն աշխատանք, մասնակցություն) առնվազն երկուսն ընտրում է դասավանդող դասախոսը:
դ) ստուգարք:
5. Graduates future career opportunities
«Իրանական պատմաբանասիրություն» կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են իրենց մասնագիտական հմտությունները իրացնել ՀՀ ԱԳՆ-ում, ՀՀ նախագահի աշխատակազմում, ՀՀ-ում ԻԻՀ դեսպանատանը և Մշակույթի կենտրոնում, պաշտպանական, անվտանգության, բանկային, մաքսային, արդարադատության, զբոսաշրջության, խորհրդատվական, ԶԼՄ-ների, վերլուծական, կրթական, գիտական, ակադեմիական և մշակութային ոլորտներում: Իրանագետները պահանջված են նաև հարևան Ադրբեջանի և Թուրքիայի, ինչպես նաև Իրանից բացի իրանալեզու այլ երկրների (Տաջիկստան, Աֆղանստան) և հանրույթների (քրդեր, եզդիներ, օսեր, զազաներ, թաթեր, թալիշներ) հետ տարվող աշխատանքներում: Իրանագետներն իրենց ստացած գիտելիքներն ու հմտությունները կարող են իրացնել նաև համացանցային դաշտում` պարսկալեզու մամուլը մշտադիտարկման ենթարկելու, ինչպես նաև պարսկալեզու, քրդալեզու, թալիշալեզու տիրույթներում տեղեկատվական-քարոզչական աշխատանքներ իրականացնելու միջոցով:
6. Resources and forms to support learning
Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսներն են տպագիր, էլեկտրոնային, համացանցային և տեսաձայնային նյութերը, ինչպես նաև այնպիսի տեխնիկական միջոցներ ինչպիսիք են էլեկտրոնային գրատախտակները, համակարգիչը, պրոյեկտորը, ձայնագրիչը։
7. Educational standards or programme benchmarks used for programme development
Ծրագիրը մշակելիս օգտագործվել են՝
1. ՀՀ բուհական համակարգում ներդրված և Բոլոնիայի գործընթացից բխող, Հայաստանում տեղայնացված չափորոշիչներ, ԵՊՀ զարգացման ռազմավարական ծրագիր (2016-2020թթ.):
2. Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին ՀՀ օրենքը (ընդունված է 2004 թվականի դեկտեմբերի 14-ին)
3. SOAS University of London, Department of the languages and Cultures of the Near and Middle East, MA in Iranian Studies
4. George-August Univertität Göttingen, Iranian Studies (M.A.),
5. University of Tehran, Faculty of Literature and Human Science, Iranian Studies, Master of Arts
6. МГУ, Кафедра индоиранских и африканских языков, Программа по персидскому языку (магистратура)
http://mgimo.ru/files/247002/persian_mag.pdf
1. ՀՀ բուհական համակարգում ներդրված և Բոլոնիայի գործընթացից բխող, Հայաստանում տեղայնացված չափորոշիչներ, ԵՊՀ զարգացման ռազմավարական ծրագիր (2016-2020թթ.):
2. Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին ՀՀ օրենքը (ընդունված է 2004 թվականի դեկտեմբերի 14-ին)
3. SOAS University of London, Department of the languages and Cultures of the Near and Middle East, MA in Iranian Studies
4. George-August Univertität Göttingen, Iranian Studies (M.A.),
5. University of Tehran, Faculty of Literature and Human Science, Iranian Studies, Master of Arts
6. МГУ, Кафедра индоиранских и африканских языков, Программа по персидскому языку (магистратура)
http://mgimo.ru/files/247002/persian_mag.pdf
8. Requirements for the academic staff
1. Ընդհանրական կարողություններ
● Դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (լեզվական խմբերի համար՝ օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
● Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
● Տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
● Հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
● Լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
● Հետազոտական արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
Մասնագիտական կարողություններ
● Հումանիտար մտքի ուսումնասիրության ժամանակակից մեթոդներն ու մոդելները վերլուծելու կարողություն,
● Իրանագիտության՝ որպես հումանիտար մի շարք գիտակարգերի հետազոտական մոտեցումներն օրգանապես համակցող գիտության մեթոդաբանական հիմքերը, հայեցակարգերը, տարածաշրջանին առնչվող գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները հետազոտելու կարողություն,
● Արևելագիտություն ու իրանագիտություն բնագավառները կազմող հիմնական գիտակարգերի և գիտական հարացույցների իմացություն,
● Տարածագոտու ընդհանուր պատմամշակութային, էթնիկ, կրոնական և սոցիոլեզվական պատմական ու ժամանակակից պատկերը վերլուծելու կարողություն,
● Իրանական մշակութային արեալի՝ միջգիտակարգային ուսումնասիրման ժամանակակից մեթոդոբանական մոտեցումները հետազոտելու և տարածաշրջանային ինտեգրացիոն գործընթացների առանձնահատկությունները վերհանելու կարողություն,
● Պարսկերենի հնչյունաբանական, ձևաբանական և շարահյուսական առանձնահատկությունների իմացություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար), հայ-իրանական լեզվական փոխառնչակցությունները ներկայացնելու կարողություն,
● Պարսկերենի համաժամանակյա և/կամ հերթականությամբ թարգմանության կարողություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար),
● Իրանի հնագույն, միջին, նոր և նորագույն շրջանի պատմության ներկայացման և վերլուծության կարողություն,
● Իրանական գրական ժառանգությունը ուսումնասիրելու և ներկայացնելու կարողություն,
● Իսլամի կրոնաքաղաքական նշանակության ներկայացման կարողություն։
● Դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (լեզվական խմբերի համար՝ օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
● Դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
● Տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
● Հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
● Լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
● Հետազոտական արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
Մասնագիտական կարողություններ
● Հումանիտար մտքի ուսումնասիրության ժամանակակից մեթոդներն ու մոդելները վերլուծելու կարողություն,
● Իրանագիտության՝ որպես հումանիտար մի շարք գիտակարգերի հետազոտական մոտեցումներն օրգանապես համակցող գիտության մեթոդաբանական հիմքերը, հայեցակարգերը, տարածաշրջանին առնչվող գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները հետազոտելու կարողություն,
● Արևելագիտություն ու իրանագիտություն բնագավառները կազմող հիմնական գիտակարգերի և գիտական հարացույցների իմացություն,
● Տարածագոտու ընդհանուր պատմամշակութային, էթնիկ, կրոնական և սոցիոլեզվական պատմական ու ժամանակակից պատկերը վերլուծելու կարողություն,
● Իրանական մշակութային արեալի՝ միջգիտակարգային ուսումնասիրման ժամանակակից մեթոդոբանական մոտեցումները հետազոտելու և տարածաշրջանային ինտեգրացիոն գործընթացների առանձնահատկությունները վերհանելու կարողություն,
● Պարսկերենի հնչյունաբանական, ձևաբանական և շարահյուսական առանձնահատկությունների իմացություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար), հայ-իրանական լեզվական փոխառնչակցությունները ներկայացնելու կարողություն,
● Պարսկերենի համաժամանակյա և/կամ հերթականությամբ թարգմանության կարողություն (լեզվական դասընթացներում դասավանդողների համար),
● Իրանի հնագույն, միջին, նոր և նորագույն շրջանի պատմության ներկայացման և վերլուծության կարողություն,
● Իրանական գրական ժառանգությունը ուսումնասիրելու և ներկայացնելու կարողություն,
● Իսլամի կրոնաքաղաքական նշանակության ներկայացման կարողություն։