«Տեղեկատվական համակարգերի մշակում» կրթական ծրագիր 2023-2024 ուստարի
Մասնագիտություն | Տեղեկատվական համակարգեր |
Ուսման ձև | առկա |
Տևողություն | 2 տարի |
Ուսման վարձի չափ | 700 հազար ՀՀ դրամ |
Շնորհվող որակավորում | Ինֆորմատիկայի մագիստրոս |
Քննության ձևաչափը | բանավոր |
Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա.
- բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
- մաթեմատիկական պատրաստվածություն,
- ծրագրավորման որոշակի փորձ,
- անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն A2 մակարդակով:
Ծրագրի նպատակները
Ծրագիրը նպատակ ունի ուսանողներին տրամադրել.
- տեղեկատվական համակարգերի մշակման համար անհրաժեշտ գիտելիքներ և իմացություն (կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքներ, ծրագրավորման պարադիգմեր և տեխնոլոգիաներ),
- գործնական մասնագիտական կարողություններ (ծրագրային կիրառությունների և տվյալների բազաների մշակում, թվային սխեմաների թեստավորում),
- ընդհանուր կարողություններ, որոնք կարող են օգտագործվել շրջանավարտի մասնագիտական կարիերայի ընթացքում (ունեցած գիտելիքների ստեղծագործաբար կիրառում, գիտական բանավեճերի վարում, մասնագիտաան էթիկայի նորմերի պահպանում)
Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի պարզաբանելու կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքները, ձևակերպելու պրոցեսների նախագծման և իրականացման սկզբունքները, ստեղծելու տեղեկատվական համակարգեր, կառուցելու տվյալների բազաներ, մասնակցելու համակարգային ծրագրերի մշակման աշխատանքներին, նախագծելու և թեստավորելու թվային սխեմաներ, կառուցելու Web դինամիկ և ցանցային կիրառություններ, պատրաստելու գիտական հոդվածներ, զեկուցումներ, վարելու գիտական բանավեճեր:
Պրակտիկա
Տարիներ շարունակ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնի մագիստրատուրայի ուսանողների ճնշող մեծամասնությունը աշխատում է մասնագիտությամբ ՏՏ ոլորտի տարբեր ընկերություններում և հենց այնտեղ էլ կազմակերպվում է նրանց պրակտիկան: Չաշխատող ուսանողների համար պրակտիկան կազմակերպվում է ՏՏ կենտրոնի ստորաբաժանումներում իրականացվող նախագծերում:
Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
§Տեղեկատվական համակարգերի մշակում» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել ՏՏ ոլորտում գործող ձեռնարկություններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Կրթական հաստատություններ
- կոմպյուտերագիտության բնագավառի առարկաներ դասավանդող մասնագետ.
ՏՏ ոլորտի ընկերություններ
- համակարգեր նախագծող/մշակող,
- տեղեկատվական տեխնոլոգիաների փարձագետ,
- համակարգեր մշակող խմբի ղեկավար։
Դասընթացների ցանկը
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐ
- Տեղեկատվական տեխնոլոգիաները մասնագիտական ոլորտում (Ժամանակակից բջջային հավելվածների մշակում)
- Հետազոտության պլանավորում և մեթոդներ
- Օտար լեզու
ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐ (ՊԱՐՏԱԴԻՐ)
- Տվյալների բազաների պարադիգմներ
- Օբյեկտային կողմնորոշմամբ վերլուծություն և նախագծում
- Տվյալների բազաների համակարգերի հիմնահարցեր
- Բնական լեզվի մշակման ներածություն
- Տվյալների բազաների համակարգերի սկզբունքներ
- Հաշվողական համակարգերի նախագծման տեսություն
- Web և մոբայլ կիրառությունների նախագծում և մշակում
- Էլեկտրոնային սարքերի և համակարգերի տեստավորում
- Օպերացիոն համակարգեր
- Ամպային հաշվարկներ
ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐ (ԿԱՄԸՆՏՐԱԿԱՆ)
- .Net մջավայր և CLR
- Ծրագրային համակարգերի տեստավորում և որակի հավաստում
- Կոմպիլյատորների կառուցման հիմնահարցեր
- Նանոչափական էլեկտրոնային սարքերի և համակարգերի թեստավորման հարցեր
- Մեքենայական ուսուցում
- Նեյրոնային ցանցեր
- Ներդրված համակարգերի նախագծում
- Տվյալների բազաների տեխնոլոգիաներ
- Ծրագրավորման պարադիգմներ
- Մեծ տվյալների ղեկավարում և անալիտիկա
Ընդունելության քննության
ՀԱՐՑԱՇԱՐ
1. Կոմպյուտերային ճարտարապետություն և օպերացիոն համակարգեր
- Տվյալների ներկայացումը և նրանց մշակման հրամանները Intel X86 պրոցեսորներում:
- Պրոցեդուրայի կանչի, ընդհատումների, բացառությունների իրականացումը Intel X86 պրոցեսորներում:
- Հիշողության կազմակերպումը պաշտպանված ռեժիմում:
- Բազմախնդիր մեխանիզմ, պրոցեսներ և հոսքեր:
- Մուտք/ելքի կազմակերպում. պորտեր, հրամաններ, ընդհատումներ:
2. Օբյեկտային կողմնորոշմամբ ծրագրավորում
- Օբյեկտային կողմնորոշմամբ ծրագրավորում: Դասեր և օբյեկտներ: Տվյալներ և գործողություններ: Կոնստրուկտորներ և դեստրուկտորներ:
- Ինկապսուլյացիայի հասկացություն: Դասի փակ, բաց և պաշտպանված անդամներ: Ստատիկ անդամներ: Հաստատուն ֆունկցիաներ: Օրինակներ:
- Ժառանգականության հասկացություն: Օրինակներ: Ժառանգականության տեսակներ:
- Պոլիմորֆիզմի հասկացություն: Վիրտուալ և մաքուր վիրտուալ ֆունկցիաներ: Օգտագործման օրինակներ:
- Ռեկուրսիվ ծրագրավարում: Ռեկուրսիայի կազմակերպում: Օրինակներ:
3. Տվլալների կառուցվածքներ և ալգորիթմներ
- Միակապ և երկկապ ցուցակներ: Որոնման, ավելացման և հեռացման գործողություններ: Օգտագործման օրինակ:
- Պահունակներ: Կիրառություններ: Հաջորդական և կապակցված ներկայացման եղանակներ:
- Հերթեր: Կիրառություններ: Հաջորդական և կապակցված ներկայացման եղանակներ:
- Առաջնայնություններով հերթեր: Կիրառություններ: Իրականացման եղանակներ:
- Երկուական որոնման ծառեր: Տարրի որոնման և ավելացման գործողություններ:
- Երկուական որոնման ծառեր: Տարրի հեռացման գործողություն:
- Տողում փակագծերի հաշվեկշռի ստուգում: Իրականացում C++ լեզվով:
- Երկուական որոնում կարգավորված զանգվածում: Իրականացում C++ լեզվով: Բարդության գնահատում:
- Կարգավորված զանգվածների միաձուլում: Իրականացում C++ լեզվով: Բարդության գնահատում:
- Ներդրումներով տեսակավորում: Իրականացում C++ լեզվով: Բարդության գնահատում:
4. Դիսկրետ մաթեմատիկա
- Բինար հարաբերություններ: Գործողություններ բինար հարաբերություների հետ: Կարգի և համարժեքության հարաբերություններ:
- Գրաֆներ: Ուղորդված և չուղղորդված գրաֆներ: Գրաֆի կապակցվածության կոմպոնենտներ: Էյլերյան և Համիլտոնյան ցիկլեր:
- Բուլյան ֆունկցիաներ: Բուլյան ֆունկցիայի ներկայացումը դիզյունկտիվ նորմալ ձևով: Օրինակներ:
- Կանոնավոր արտահայտություններ և լեզուներ: Օրինակներ:
- Վերջավոր ավտոմատներ: Օրինակներ: Վերջավոր ավտոմատով ճանաչվող լեզու:
5. Տվյալների բազաներ
- Տվյալների ռելացիոն մոդել: Ռելացիոն հանրահաշիվ: Հանրահաշվական ծրագրերի օրինակներ:
- Էություն-կապ մոդել: Տվյալների բազաների նախագծերի օրինակներ:
- ER-գծապատկերներից դեպի ռելացիոն սխեմաների անցման կանոնները: Օրինակներ:
- Երրորդ և Բոյս-Կոդի նորմալ ձևերը և դրանց բերման ալգորիթմները: Օրինակներ:
- Հարցումների SQL լեզու: Հարցումների օրինակներ:
Գրականություն
ՏՏԿՀ կենտրոնի մագիստրատուրա ընդունելության քննության
Տվյալների կառուցվածքներ
- Robert Sedgewick. Algorithms in C++. Parts 1-4. Fundamentals. Data Structures. Sorting. Searching. Addison-Wesley, 1999 /Русский перевод: Роберт Седжвик. Фундаментальные алгоритмы на C++. Части 1-4. Анализ, Структуры данных, Сортировка, Поиск. Издательство “ДиаСофт”, 2001/
- D. E. Knuth. The Art of Computing Algorithms: Fundamental Algorithms, volume 1Addison-Wesley, 3rd edition, 1998 /Русский перевод: Дональд Э. Кнут. Искусство программирования. Том1. Основные алгоритмы. 3-е издание. Изд. дом “ Вильямс”, 2000/
- D. E. Knuth. The Art of Computing Algorithms: Sorting and Searching, volume 3. Addison-Wesley, 2nd edition, 1998 /Русский перевод: Дональд Э. Кнут. Искусство программирования. Том3. Сортировка и поиск. 2-е издание. Изд. дом “ Вильямс”, 2000/
Ընդհանրացված ծրագրավորում C++ լեզվով
- P. J. Plauger, A. A. Stepanov, M. Lee, D. Musser. The C++ standard template library. Prentice Hall, 2001. /Русский перевод: Дж. Плаугер, А. Степанов, М. Ли, Д. Массер. STL- стандартная библиотека шаблонов. “БХВ-Петербург”, 2004/
- Matthew H Austern. Generic Programming and the STL: Using and Extending the C++ Standard Template Library, Addison-Wesley, 1999. /Русский перевод: М. Остерн. Обобщенное программирование и STL: Использование и наращивание стандартной библиотеки шабломов в C++. – Санкт-Петербург, 2004
- H. M. Deitel, P. J. Deitel. C++: How to program. Prentice Hall, 3rd edition, 2001. /Русский перевод: Х. М. Дейтел, П. Дж. Дейтел. Как программировать на C++. Третье издание. -- Москва, “Изд-во БИНОМ”, 2001/
Նախագծման շաբլոններ
- G. Booch, J. Rumbaugh, and I. Jacobson. The Unified Modeling Language User Guide, Addison-Wesley, 1999 /Русский перевод: Г Буч, Дж. Рамбо, А. Джекобсон. Язык UML. Руководство пользователя. --ДМК, 2000/
- E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley, 1995 /Русский перевод: Э.Гамма, Р. Хелм, Р. Джонсон, Дж. Влиссидес. Приемы объектно-ориентированного программирования. Паттерны проектирования. – Питер, 2001/
Ագորիթմների վերլուծություն և նախագծում
- Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein. Introduction to Algorithms. The MIT Press, 2nd edition, 2001 /Русский перевод: Т. Кормен, Ч.Лейзерсон, Р. Ривест, К. Штейн. Алгоритмы: построение и анализ. -- М. МЦНМО, 2006/
- Alfred A. Aho, John E. Hopkroft, Jeffrey D. Ullman. Data Structures and Algorithms, Addison-Wesley, 2000 /Русский перевод: А. Ахо, Дж. Хопкрофт, Дж. Ульман. Цртуктуры данных и алгоритмы. -- Изд. дом “Вильямс”, 2000/
Կոմպյուտերների ճարտարապետություն
- Э.Таненбаум. Архитектура компьютера. 4-е издание, Питер, 2003
- Юров В., Хорошенко С. Assembler, учебный курс, Питер, 1999
- IA-32 Intel Architecture. Software Developer’s Manual. Volume 3. System Programming Guide. 2002
Տվյալների բազաների համակարգերի հիմունքներ
- Д. Ульман, Д. Уидом, Введение в системы баз данных, 2000.
- Г. Гарсиа – Молина, Д. Ульман, Д. Уидом, Системы баз данных, полный курс, 2003.
- К. Дейт, Введение в системы баз данных, 2005.
- Д. Мейер, Теория реляционных баз данных, 1985.
Ծրագրավորման հիմունքներ
- Х. М. Дейтел, П. Дж. Дейтел, Как программировать на C++, изд. БИНОМ, Москва, 2001.
Օպերացիոն համակարգեր
հիմնական գիրք
- A. Tanenbaum, "Modern Operating Systems", 2nd Edition, Prentice-Hall, 2001
այլ գրքեր
- J. Richter, Programming Applications for Windows, Microsoft Press, 1999
- M. Rochkind, Advanced Unix Programming, 2nd Edition, Addison-Wesley, 2004
- U. Vahalia, Unix Internals, Prentice Hall, 1999
- D. Solomon, M. Russinovich, Inside Microsoft Windows 2000,Microsoft Press, 2000
Կոնտակտային տվյալներ՝ 060-710044, 091-782396, elena@ysu.am