Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
071403.03.6 - Ռադիոտեխնիկա և կապ
Մասնագիտացումը՝
071403.03.6 - Հեռահաղորդակցություն և ազդանշանների մշակում
Շնորհվող որակավորումը՝
ճարտարագիտության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ «ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրված կրթական ծրագրի) կարգի»։
Ընդունելության քննությունների ցանկը՝ ըստ առարկաների
1. Մաթեմատիկա
2. Ֆիզիկա
Ընդունելության քննությունների ցանկը՝ ըստ առարկաների
1. Մաթեմատիկա
2. Ֆիզիկա
2. Ծրագրի նպատակները
· պատրաստել հեռահաղորդակցության և ազդանշանների մշակման բնագավառներում որակյալ կադրեր՝ ինժեներ-հետազոտողեր,
ուսանողներին հաղորդել հեռահաղորդակցության և ազդանշանների մշակման ոլորտին վերաբերող հիմնարար գիտելիքներ: v
ուսանողներին հաղորդել հեռահաղորդակցության և ազդանշանների մշակման ոլորտին վերաբերող հիմնարար գիտելիքներ: v
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- նկարագրելու հեռահաղորդակցության և ազդանշանների մշակման ոլորտին վերաբերող ֆիզիկական երևույթները, պրոցեսները.
- ներկայացնելու և վերլուծելու ժամանակակից հեռահաղորդակցական համակարգերում կիրառվող ռադիոտեխնիկական (անալոգային/թվային) լուծումները և սխեմաները.
- լուսաբանելու անլար (օր.՝ բջջային) և լարային (օր.՝ օպտիկամալուխային) կապի համակարգերում առկա հիմնախնդիրները, ուղենշելու դրանց լուծման եղանակները.
- ներկայացնելու տվյալների փոխանցման ժամանակակից համակարգերի կառուցման սկզբունքները համակարգչային ցանցերի կառուցման, շահագործման և կառավարման գործընթացներում.
- պարզաբանելու ինֆորմացիայի տեսության տարրերը և դասակարգելու աղմկակայուն կոդավորման եղանակները.
- ներկայացնելու հեռահաղորդակցության ոլորտում առավել հաճախ հանդիպող ազդանշանների վիճակագրական և թվային մշակման արդի մեթոդները.
- կիրառելու հեռահաղորդակացության և ազդանշանների մշակման ոլորտին անհրաժեշտ մաթեմատիկական գործիքակազմը.
- Բ1. աշխատելու արտադրության ու անվտանգության ոլորտներում կիրառվող ժամանակակից հեռահաղորդակցական հանգույցների և ռադիոֆիզիկական սարքերի հետ.
- կառավարելու և վերահսկելու ժամանակակից թվային հեռահաղորդակցական կապի համակարգերը.
- կիրառելու ժամանակակից ծրագրավորման լեզուներ (օր.՝ C++, Phyton, Verilog, VHDL) և ծրագրային փաթեթներ (օր.՝ MATLAB & Simulink, LabVIEW, Multisim, COMSOL Multiphysics) հեռահաղորդակցական համակարգեր նախագծելիս.
- օգտագործելու էլեկտրամագնիսական ալիքների տարածման առանձնահատկությունները ռադիո տիրույթում, բարելավելու ռադիոընդունիչների, ճառագայթիչների հիմնական պարամետրերը հեռահաղորդակցական համակարգերի առանձին հանգույցներում.
- պլանավորելու և իրականացնելու տեսական և փորձարարական հետազոտություններ.
- հաշվարկելու հեռահաղորդակցական համակարգերի հաղորդիչ/ընդունիչ հանգույցների հիմնական բնութագրերը.
- օգտվելու մասնագիտական ոլորտի տեղեկատվության աղբյուրներից, վերլուծելու և դասակարգելու տեղեկատվությունն ըստ առաջնահերթության.
- կիրառելու ստացված հասարակական գիտելիքները մասնագիտական աշխատանքի, կառավարման և հասարակական գործունեության ընթացքում.
- ներգրավվելու հետազոտական խմբերում և աշխատելու ոլորտին առնչվող կազմակերպություններում՝ պահպանելով մասնագիտական էթիկայի նորմերը.
- գնահատելու մասնագիտական գիտելիքի կիրառման հնարավորությունները տնտեսության տարբեր ոլորտներում:
4. Գնահատման ձևերը
Ելենլով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դսընթացների աշխատածավալից, դասավանդման ձևից և մեթոդներից, ինչպես նաև հաշվի առնելով դասընթացի կարևորության աստիճանը կրթական ծրագրի վերջնարդյունքների ձևավորման մեջ՝ դասընթացներն ըստ գնահատման ձևի տարանջատվում են 4 տեսակի՝
ա. եզրափակիչ գնահատումով,
բ. առանց եզրափակիչ գնահատման
գ. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
դ. ստուգարքային։
Տվյալ դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և հատկացվող միավորներն ընտրում է դասավանդող դասախոսը և հաստատում ամբինը (կրթական ծրագրի ղեկավարը)։
Ծրագրի ավարտին ուսանողները պաշտպանության են ներկայացնում ավարտական աշխատանք։
ա. եզրափակիչ գնահատումով,
բ. առանց եզրափակիչ գնահատման
գ. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
դ. ստուգարքային։
Տվյալ դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և հատկացվող միավորներն ընտրում է դասավանդող դասախոսը և հաստատում ամբինը (կրթական ծրագրի ղեկավարը)։
Ծրագրի ավարտին ուսանողները պաշտպանության են ներկայացնում ավարտական աշխատանք։
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Շրջանավարտները կարող են աշխատել տեղեկատվության մշակման և հաղորդման, տեխնոլոգիաների նախագծման, ավտոմատացման, շահագործման, տեղեկատվության անվտանգության ոլորտներին առնչվող ձեռնարկություններում /U-com, Team Telecom, Viva Cell MTS, National Instruments և ՀՀ ՏՏ ոլորտի այլ ձեռնարկություններում և այդ ոլորտի արտասահմանյան ձեռնարկությունների մասնաճյուղերում/, բանկային համակարգում: Համապատասխան վերապատրաստում անցնելուց հետո՝ տեղեկատվության անվտանգություն պահանջող ընկերություններում (բանկային համակարգ, առցանց ծառայություններ մատուցող կազմակերպություններ և այլն): ՀՀ ԳԱԱ ռադիոֆիզիկայի և էլեկտրոնիկայի, կապի, ֆիզիկական հետազոտությունների ինստիտուտներում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսանողներին հասանելի դասագրքեր, ուսումնական ձեռնարկներ, էլեկտրոնային դասախոսություններ, համացանցային նյութեր: Ամբիոնում գործում է հեռահաղորդակցության ուսումնական լաբորատորիա, որի շրջանակներում ուսանողները հնարավորություն ունեն ձեռք բերելու պրակտիկ հմտություններ ինչպես միկրոալիքային, այնպես էլ օպտիկական տիրույթի կապի համակարգերի վերաբերյալ: «Հեռահաղորդակցություն և ազդանշանների մշակում» ծրագրի շրջանակներում սովորող ուսանողները հնարավորություն ունեն ձեռք բերելու պրակտիկ հմտություններ UCOM, Team Telecom, MTS, National Instruments և այլ ընկերություններում, ինչն էլ ավելի մրցունակ կդարձնի իրենց աշխատաշուկայում:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Ծրագիրը մշակելիս հիմք են ընդունվել ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակի 6-րդ աստիճանի համար ներկայացված բնութագրիչները, ԵՊՀ որակի ապահովման կենտրորնի կողմից պատրաստված «ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ»-ը, «Կրթական ծրագրերի մասնագրի և դասընթացների նկարագրիչների լրացման ուղոցույց»-ը և այլ նյութեր։
Ծրագիրը համեմատվել է արտասահմանյան մի շարք համալսարանների նմանատիպ կրթական ծրագրերի (Massachusetts Institute of Technology (MIT) , King's College London, Белорусский государственный университет (БГУ) և այլն) հետ:
Ծրագիրը համեմատվել է արտասահմանյան մի շարք համալսարանների նմանատիպ կրթական ծրագրերի (Massachusetts Institute of Technology (MIT) , King's College London, Белорусский государственный университет (БГУ) և այլն) հետ:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
· առարկայական ուսումնական պլանին համահունչ դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
· տվյալ առարկայի առանձնահատկությամբ պայմանավորված դասավանդման մեթոդիկայի և ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
· ուսանողների հետազոտական աշխատանքների ղեկավարման կարողություն։
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն։
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ գրավոր և բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· բազային և մասնագիտական համակարգչային ծրագրերի (Word, Excel, Power-Point, MatLab, Labview, Comsol և այլն) կիրառման հմտություններ,
· ժամանակակից գիտական շտեմարաններից (web of science, Scopus և այլն) օգտվելու հմտություն։
Մասնագիտական կարողություններ
· Գիտատեխնիկական միջազգային զարգացումների և տեղեկատվության մասնագիտական վերլուծության և գնահատման կարողություն,
· հրապարակային և հանրամատչելի ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության իմիջի ձևավորման ռազմավարություն մշակելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության նկատմամբ հետաքրքրություն ցուցաբերողների շրջանում թիրախային խմբեր առանձնացնելու և դրանց հետ աշխատելու կարողություն,
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու փորձ։
Այլ կարողություններ
հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն։
· տվյալ առարկայի առանձնահատկությամբ պայմանավորված դասավանդման մեթոդիկայի և ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,
· ուսանողների հետազոտական աշխատանքների ղեկավարման կարողություն։
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն։
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ գրավոր և բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· բազային և մասնագիտական համակարգչային ծրագրերի (Word, Excel, Power-Point, MatLab, Labview, Comsol և այլն) կիրառման հմտություններ,
· ժամանակակից գիտական շտեմարաններից (web of science, Scopus և այլն) օգտվելու հմտություն։
Մասնագիտական կարողություններ
· Գիտատեխնիկական միջազգային զարգացումների և տեղեկատվության մասնագիտական վերլուծության և գնահատման կարողություն,
· հրապարակային և հանրամատչելի ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության իմիջի ձևավորման ռազմավարություն մշակելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության նկատմամբ հետաքրքրություն ցուցաբերողների շրջանում թիրախային խմբեր առանձնացնելու և դրանց հետ աշխատելու կարողություն,
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու փորձ։
Այլ կարողություններ
հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն։