Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
023201.02.7 - Լեզվաբանություն
Մասնագիտացումը՝
023201.02.7 - Միջմշակութային հաղորդակցություն (ֆրանսերեն)
Շնորհվող որակավորումը՝
Բանասիրության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
. Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա համապատասխան մասնագիտացմամբ բակալավրի որակավորում՝ ԵՊՀ- ում ընդունված անցումային շեմին անհրաժեշտ միջին որակական գնահատականով կամ ցուցաբերի մագիստրատուրայում ուսանելու համար անհրաժեշտ հենքային գիտելիքներ:
. Նույն մասնագիտության շրջանակներում բարձր ՄՈԳ ունեցող ԵՊՀ դիմորդների համար ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով դիմորդները հանձնում են տվյալ մասնագիտության բակալավրի ավարտական ամփոփիչ քննությունը։ Տե՛ս ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ձևերով) ընդունելության կարգը հաստատված ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2022 մայիաի 26-ի 9/2 որոշմամբ։
. Նույն մասնագիտության շրջանակներում բարձր ՄՈԳ ունեցող ԵՊՀ դիմորդների համար ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով դիմորդները հանձնում են տվյալ մասնագիտության բակալավրի ավարտական ամփոփիչ քննությունը։ Տե՛ս ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ձևերով) ընդունելության կարգը հաստատված ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2022 մայիաի 26-ի 9/2 որոշմամբ։
2. Ծրագրի նպատակները
·տրամադրել ուսանողներին խորը և համակողմանի գիտելիքներ, որոնք հնարավորություն կստեղծեն հասկանալու, մեկնաբանելու և վերլուծելու Ֆրանսերեն և միջմշակութային հաղորդակցության փոխառնչության հիմնախնդիրները, ինչը նրանց հնարավորություն կտա աշխատելու թե՛ միջազգային և թե՛ հայկական կազմակերպություններում։
·զարգացնելու և խթանելու ուսանողների՝ թարգմանչական այն ոլորտներին վերաբերող հմտությունները, որոնք առավել մոտ են գտնվում և համապատասխանում են արդի աշխատաշուկայի պահանջներին,
պատրաստելու ֆրանսերենի և միջմշակութային հաղորդակցության բնագավառում մասնագետների, որոնք կկարողանան աշխատել միջազգային կազմակերպություններում որպես թարգմանիչ, տարբեր ոլորտներին առնչվող տեքստերի վերլուծող և մեկնաբան, ինչպես նաև կրթական ոլորտում (հանրակրթական դպրոցներում, բուհերում ՝ համապատասխանաբար որպես ուսուցիչ և դասախոս)։
·զարգացնելու և խթանելու ուսանողների՝ թարգմանչական այն ոլորտներին վերաբերող հմտությունները, որոնք առավել մոտ են գտնվում և համապատասխանում են արդի աշխատաշուկայի պահանջներին,
պատրաստելու ֆրանսերենի և միջմշակութային հաղորդակցության բնագավառում մասնագետների, որոնք կկարողանան աշխատել միջազգային կազմակերպություններում որպես թարգմանիչ, տարբեր ոլորտներին առնչվող տեքստերի վերլուծող և մեկնաբան, ինչպես նաև կրթական ոլորտում (հանրակրթական դպրոցներում, բուհերում ՝ համապատասխանաբար որպես ուսուցիչ և դասախոս)։
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- ներկայացնելու հաղորդակցման տարբեր ոլորտներում ֆրանսերենի գործառական և կիրառական առանձնահատկությունները,
- ճանաչելու և քննարկելու ֆրանկոֆոն ժողովուրդների լեզվամշակութային համայնքներում ընդունված վարքի կաղապարները, կենսակերպն ու ոճերը, սովորույթներն ու մշակույթի նորմերը`համեմատելով դրանք հայ ժողովրդի պատմամշակութային ավանդույթների հետ,
- նկարագրելու միջմշակութային հաղորդակցման տեսության հիմնարար հասկացություններն ու ֆրանսերեն խոսքի գործածության հիմնական օրինաչափությունները հաղորդակցության տարբեր իրադրություններում,
- քննարկելու միջմշակութային հաղորդակցության տեսության, ինչպես նաև արդի տեսական և կիրառական լեզվաբանության, թարգմանաբանության և այլ հարակից գիտակարգերի հասկացական ապարատը մասնագիտական խնդիրներ լուծելու համար,
- գնահատելու լեզվական և արտալեզվական տարբեր գործոնների դերը միջմշակութային հաղորդակցության ոլորտում,
- վերլուծելու մշակված խոսքի կառուցման օրինաչափությունները և օգտագործելու լեզվի պոտենցիալը` հաղորդակցական մտադրությունն ու նպատակը իրագործելու և ակնկալվող ներգործության հասնելու համար,
- կատարելու ինքնուրույն գիտահետազոտական աշխատանք միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում, կատարելու ինքնուրույն գիտահետազոտական աշխատանք միջմշակութային հաղորդակցության տեսության և հարակից լեզվաբանական այլ ոլորտներում,
- իրականացնելու ֆրանսերեն միջմշակութային հաղորդակցությանն առնչվող գործնական պարապմունքներ,
- գործնականում իրականացնելու խոսքային վարքի կարողություններ ֆրանսալեզու միջավայրում` խուսափելով միջմշակութային լեզվական անհամապատասխանություններից,
- կատարելու լեզվական նյութի զուգադրական քննություն ֆրանսերենում և հայերենում` վեր հանելով տարաբնույթ տեքստերի լեզվամշակութային առանձնահատկությունները,
- գործնականում իրականացնելու տարբեր լեզվամշակույթների համադրություն`վերլուծելով նրանց յուրահատկությունները սեփական լեզվամշակույթի համեմատությամբ։
- օգտվելու տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից (համացանցային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և այլն), օգտվելու տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից (համացանցային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և այլն),
- կիրառելու ձեռք բերված տեսական գիտելիքները գործնականում, ստեղծագործաբար զարգացնելու և առաջադրելու նորերը, կիրառելու ձեռք բերված տեսական գիտելիքները գործնականում, ստեղծագործաբար զարգացնելու և առաջադրելու նորերը,
- վերլուծելու միջմշակութային հաղորդակցության ընթացքում ծագած խնդիրներն`առաջադրելով դրանց լուծման անհրաժեշտ եղանակներն ու ուղիները, վերլուծելու միջմշակութային հաղորդակցության ընթացքում ծագած խնդիրներն`առաջադրելով դրանց լուծման անհրաժեշտ եղանակներն ու ուղիները,
- քննադատաբար վերլուծելու գիտական-մասնագիտական տեղեկատվությունը`առաջադրելով գիտահետազոտական նոր նպատակներ և խնդիրներ, դրանք իրագործելու համապատասխան մեթոդաբանություն:
4. Գնահատման ձևերը
Տե՛ս ուսումնական գործընթացի կարգը՝
1.դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2.դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3.ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4.ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի
կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հեւրազուրական աշխաւրանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5.դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6.ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահաւրում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջն ադյ ունքն երի ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
1.դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2.դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3.ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4.ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի
կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հեւրազուրական աշխաւրանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5.դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6.ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահաւրում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջն ադյ ունքն երի ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Վերոհիշյալ բաժնի մագիստրոսները հնարավորություն կունենան աշխատելու
·ՄԱԿ,
·ՀՀ- ում ֆրանսալեզու դիվանագիտական ներկայացչություններ,
·Ալյանս Ֆրանսեզ,
·Ֆրանսիական ինստիտուտ
·բիզնեսի ոլորտում առկա կազմակերպություններ (Արմենիա վայն, Սկայ տուր)
.պետական, մշակութային, լրատվական, իրավաբանական կառույցներ,
,հրատարակչություններ (Զանգակ, Անտարես):
·ՄԱԿ,
·ՀՀ- ում ֆրանսալեզու դիվանագիտական ներկայացչություններ,
·Ալյանս Ֆրանսեզ,
·Ֆրանսիական ինստիտուտ
·բիզնեսի ոլորտում առկա կազմակերպություններ (Արմենիա վայն, Սկայ տուր)
.պետական, մշակութային, լրատվական, իրավաբանական կառույցներ,
,հրատարակչություններ (Զանգակ, Անտարես):
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ծրագիրն իրագործելու նպատակով ուսանողների համար հասանելի են ուսումնառության տարբեր ռեսուրսներ (հարուստ մասնագիտական գրականություն, էլեկտրոնային, համացանցային, տեսալսողական տարբեր ռեսուրսներ): Ծրագրի հաջող իրականացման համար կարևորվում են դասավանդման և ուսումնառության նորարարական եղանակները՝ հաղորդակցական, ինտերակտիվ մեթոդները և այլն:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Առաջարկվող ծրագիրը մշակվել է արդի աշխատաշուկայի պահանջներին համապատասխան: Առարկայացանկը ընտրվել է կիրառելիության տեսանկյունից՝ կարևորելով ուսումնառության արդյունքում ստացած գիտելիքները գործնականում կիրառելու հնարավորությունը:
Ծրագրային կողմնորոշիչներ են ծառայել ՀՀ կառավարության 07 հուլիսի 2016 թվականի N 714-Ն որոշումը՝ ՀՀ կրթության ՈԱՇ-ը հաստատելու մասին ( ), նաև արտասահմանյան հետևյալ համալսարանների համապատասխան մագիստրոսական ծրագրերի մոդելները.
·Պոլ Վալերի Մոնպելիե 3 համալսարան՝ Արվեստ, գրականություն, լեզու,
·Ստրասբուրգի համալսարան (ITIRI)`Թարգմանություն և միջազգային հարաբերություններ,
·Ստրասբուրգի համալսարան` Լեզու և միջմշակութային հաղորդակցություն,
·Էքս-ան-Պրովանսի համալսարան`Միջմշակութային հաղորդակցություն. Լեզու, Գրականություն, Արվեստ,
·Լիլի համալսարան՝ Կիրառական լեզուներ,
,Ֆրանշ-Կոնտե համալսարան՝ Կիրառական լեզվաբանություն :
Ծրագրային կողմնորոշիչներ են ծառայել ՀՀ կառավարության 07 հուլիսի 2016 թվականի N 714-Ն որոշումը՝ ՀՀ կրթության ՈԱՇ-ը հաստատելու մասին ( ), նաև արտասահմանյան հետևյալ համալսարանների համապատասխան մագիստրոսական ծրագրերի մոդելները.
·Պոլ Վալերի Մոնպելիե 3 համալսարան՝ Արվեստ, գրականություն, լեզու,
·Ստրասբուրգի համալսարան (ITIRI)`Թարգմանություն և միջազգային հարաբերություններ,
·Ստրասբուրգի համալսարան` Լեզու և միջմշակութային հաղորդակցություն,
·Էքս-ան-Պրովանսի համալսարան`Միջմշակութային հաղորդակցություն. Լեզու, Գրականություն, Արվեստ,
·Լիլի համալսարան՝ Կիրառական լեզուներ,
,Ֆրանշ-Կոնտե համալսարան՝ Կիրառական լեզվաբանություն :
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
·լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
·կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
·համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
·տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
·տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
·տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
·գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
·գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության կարողություն,
·գիտական աշխատանքները խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն։
Հաղորդակցման
·լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման
·կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
·սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
·օնլայն խմբերի կառավարում,
·թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
·մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
·մնհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ
·ֆրանսիական բանասիրության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն,
·հարակից մասնագիտությունների մասին իմացություն (հոգեբանություն, լեզվահոգեբանություն, միջմշակութային հաղորդակցություն, թարգմանություն և այլն),
·տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
·լեզվաբանության և հաղորդակցության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրություները ներկայացնելու կարողություն,
·մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն,
·օտար լեզուների դասավանդման նորագույն մեթոդներն ու տեխնոլոգիաները լսարանին մատուցելու կարողություն։
Ընդհանուր պահանջներ
գիտական աստիճան,
·գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
·վերջին 3 տարում առնվազն 3 գիտական կամ/և մեթոդական հրատարկությունների առկայություն։
Մանկավարժական փորձ
·մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն,
·վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
·պրակտիկ աշխատանքի փորձ,
·նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ տվյալ ոլորտում:
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
·լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
·կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
·համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
·տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական
·տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
·տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
·գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
·գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության կարողություն,
·գիտական աշխատանքները խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն։
Հաղորդակցման
·լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման
·կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
·սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
·օնլայն խմբերի կառավարում,
·թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ
·մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
·մնհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ
·ֆրանսիական բանասիրության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն,
·հարակից մասնագիտությունների մասին իմացություն (հոգեբանություն, լեզվահոգեբանություն, միջմշակութային հաղորդակցություն, թարգմանություն և այլն),
·տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
·լեզվաբանության և հաղորդակցության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրություները ներկայացնելու կարողություն,
·մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն,
·օտար լեզուների դասավանդման նորագույն մեթոդներն ու տեխնոլոգիաները լսարանին մատուցելու կարողություն։
Ընդհանուր պահանջներ
գիտական աստիճան,
·գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
·վերջին 3 տարում առնվազն 3 գիտական կամ/և մեթոդական հրատարկությունների առկայություն։
Մանկավարժական փորձ
·մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու փորձառություն,
·վերջին 3 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
·պրակտիկ աշխատանքի փորձ,
·նվազագույնը 3 տարվա աշխատանքային փորձ տվյալ ոլորտում:
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Ուսումնառությանն օժանդակում են և կշարունակեն օժանդակել Ֆրանկոֆոնիայի համալսարանական կազմակերպությունը (AUF), Ֆրանկոֆոնիայի միջազգային կազմակերպությունը (OIF), Հայաստանի Հանրապետությունում Ֆրանսիայի Հանրապետության դեսպանությունը։ Այս կազմակերպություններն օժանդակում են համապատասխան ուսումնամեթոդական ձեռնարկներ ձեռք բերելուն, լսարանները ժամանակակից տեխնիկայով հագեցնելուն, ինչպես նաև դասախոսական կազմի համար վերապատրաստման դասընթացներ կազմակերպելուն՝ ինչպես Հայաստանում, այնպես էլ այլ ֆրանկոֆոն երկրներում։ Էրազմուս+ ծրագրի, Հայաստանում Ֆրանսիայի դեսպանության, Ֆրանկոֆոնիայի համալսարանական կազմակերպությանը (AUF) շնորհիվ ապահովվում է դասախոսների և ուսանողների շարժունությունը, որոնք հնարավորություն են ստանում վերապատրաստվելու/դասախոսություններ կարդալու Մոնպելյե-3, Էքս Մարսել, Լիլիի, Բեզանսոնի համալսարաններում։