Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
022201.03.7 - Պատմություն
Մասնագիտացումը՝
022201.03.7 - Համաշխարհային պատմություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Պատմության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Նույն մասնագիտության շրջանակներում ընդունելության 1-ին փուլը անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով և 2-րդ փուլի դիմորդները հանձնում են քննություն համաշխարհայի պատմություն առարկայից:
2. Ծրագրի նպատակները
· ուսանողներին տրամադրելու համաշխարհային պատմության, նրա տեսության, առանձին դարաշրջանների վերաբերյալ խորը և բազմակողմանի գիտելիքներ և իմացություն` ներկայացնելու և բացատրելու պատմության տարբեր շրջափուլերի հիմնական իրադարձությունները, զարգացումները, գնահատելու պատմական գործընթացների շարժիչ ուժերն ու դերակատարներին,
· փոխանցելու հմտություններ և կարողություններ՝ դիտարկելու պատմական գործընթացները ընդլայն ըմբռնումերի համածիրում՝ լոկալ պատմություն, տարածաշրջանային պատմություն, գլոբալ պատմություն,
· զարգացնելու ուանողների վերլուծական հմտությունները՝ բացահայտելու համար պատմական գործընթացների պատճառներն ու հետևանքները, ընդհանրություններն ու առաձնահատկությունները, քննության ենթարկելու, վերլուծելու և մեկնաբանելու համաշխարհային պատմության տեսությունները,
· օժտելու ուսանողներին այնպիսի մասնագիտական գիտելիքներով ու կարողություններով, որոնք կիրառելի են գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական ոլորտներում։
· փոխանցելու հմտություններ և կարողություններ՝ դիտարկելու պատմական գործընթացները ընդլայն ըմբռնումերի համածիրում՝ լոկալ պատմություն, տարածաշրջանային պատմություն, գլոբալ պատմություն,
· զարգացնելու ուանողների վերլուծական հմտությունները՝ բացահայտելու համար պատմական գործընթացների պատճառներն ու հետևանքները, ընդհանրություններն ու առաձնահատկությունները, քննության ենթարկելու, վերլուծելու և մեկնաբանելու համաշխարհային պատմության տեսությունները,
· օժտելու ուսանողներին այնպիսի մասնագիտական գիտելիքներով ու կարողություններով, որոնք կիրառելի են գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական ոլորտներում։
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ընդհանուր գծերով լուսաբանել ու պարզաբանել համաշխարհային և տարածաշրջանային պատմության առանցքային խնդիրները, առանձին դեպքերում նաև թվարկել և բնութագրել դրանց կարևոր սկզբնաղբյուրները
- բացահայտելու պատմության տարբեր դարաշրջանների ընդհանրություններն ու առանձնահատկությունները՝ տնտեսական, քաղաքական, մշակութային, կրոնական համատեքստում, սահմանելու դրանց քաղաքակրթական տիպաբանությունը,
- կազմակերպելու գործնական պարապմունքներ համաշխարհային պատմության և հարակա մասնագիտությունների ներկայացուցիչների համար՝ բացատրելու անցյալի և ներկայի պատմական իրողությունները ըստ տարբեր գիտակարգերի արդյունքների,
- ներկայացնելու և քննարկելու պատմության վերաբերյալ տեսությունները,
- ճանաչելու պատմական զարգացման հիմնարար միտումները՝ հնագույն ժամանակներից մինչև մեր օրերը, ձևակերպելու դրանց հիմնավոր համակողմանի նկարագիրն ու մեկնությունը, Ճանաչելու պատմական զարգացման հիմնարար միտումները՝ հնագույն ժամանակներից մինչև մեր օրերը, ձևակերպելու դրանց հիմնավոր համակողմանի նկարագիրն ու մեկնությունը,
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- մեկնաբանել հայոց և համաշխարհային պատմության տարբեր պատմափուլերին վերաբերող գիտական ու քաղաքական հնչեղություն ունեցող հարցերը:
- որոշելու խոշոր անհատականությունների և հասարակական խմբերի դերակատարությունը պատմության հեռանկարում,
- մշակելու առաջարկությունների փաթեթ համաշխարհային պատմության խնդիրների ուսումնասիրման արդիական մեթոդների, գիտահետազոտական և գիտամանկավարժական տարասեռ մոտեցումների վերաբերյալ,
- կիրառելու համաշխարհայի պատմության մասնագիտական գիտելիքները արդի հումանիտար մտքի տարբեր բնագավառներում՝ միջազգային հարաբերություններ, քաղաքագիտություն, միջազգային իրավունք, համաշխարհային տնտեսություն, մշակութաբանություն, արվեստաբանություն և այլն,
- կիրառելու սկզբնաղբյուրների և մասնագիտական գրականության մշակման և ստացված արդյունքների վերլուծության ու ընդհանրացման մեթոդիկան,
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտագործելու մասնագիտության վերաբերյալ տարատեսակ աղբյուրներ (ինտերնետային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և հաշվետվություններ)։
- վերլուծելու առկա գիտահետազոտական և մանկավարժական խնդիրները և գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները։
- օգտագործելով ընդհանուր տրամաբանական և պատմագիտական մեթոդներ ու սկզբունքներ՝ կատարել վերլուծական, հետազոտական աշխատանք:
- պատրաստելու զեկուցումներ, կատարելու հետազոտություններ՝ պահպանելով մասնագիտական էթիկայի նորմերը:
- տիրապետել օտար լեզվին այն ծավալով, որն անհրաժեշտ է մասնագիտական բնույթի տեղեկատվություն քաղելու օտարալեզու աղբյուրներից։
4. Գնահատման ձևերը
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորության աստիճանը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացներն ըստ գնահատման ձևի բաժանվում են 4 խմբի՝
ա) եզրափակիչ գնահատումով,
բ) առանց եզրափակիչ գնահատման,
գ) առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
դ) ստուգարքային
Ըստ այդմ՝ տվյալ դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորներն ընտրում է դասավանդող դասախոսը, և հաստատում է ամբիոնը։ Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում։
Ծրագրի ավարտին ուսանողները պաշտպանության են ներկայացնում ավարտական աշխատանք։
ա) եզրափակիչ գնահատումով,
բ) առանց եզրափակիչ գնահատման,
գ) առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
դ) ստուգարքային
Ըստ այդմ՝ տվյալ դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորներն ընտրում է դասավանդող դասախոսը, և հաստատում է ամբիոնը։ Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում։
Ծրագրի ավարտին ուսանողները պաշտպանության են ներկայացնում ավարտական աշխատանք։
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Համաշխարհային պատմություն» ծրագրի շրջանավարտների հնարավոր աշխատատեղերն են հանրապետությունում գործող շուրջ 1500 բազային և ավագ դպրոցները, որտեղ 6-րդ դասարանից սկսած մինչ 12-րդ դասարան ուսուցանվում է համաշխարհային պատմություն դասընթացը՝ հնագույն ժամանակներից մինչ նորագույն դարաշրջան, միջազգային կազմակերպությունները (Մարդու իրավուքների Երևանյան գրասենյակ, Եվրաինտեգրման հայկական գործակայլություն, Մտավոր առաջընթացի հայկական գրասենյակ), ՀՀ ԳԱ գիտահետազոտական հաստատությունները (Պատմության ինստիտուտ, Արևելագիտության ինստիտուտ, Սփյուռքի հետազոտական կենտրոն), ԲՈՒՀ-երը, մասնագիտական կրթօջախները, Պաշտպանության, Արտաքին գործերի, Մշակույթի նախարարությունները, թանգարանները, հասարակական կազմակերպություններ, լրատվական գործակալությունները և այլն:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության ընթացքում օգտագործվում են մագիստրոսներին հասանելի մի շարք օժանդակ ռեսուրսներ և ձևեր՝ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների օգտագործում, մասնավորապես առանձին թեմաների վերաբերյալ տեսասահիկների ու հոլովակների պատրաստում, ինչպես դասախոսի, այնպես էլ մագիստրոսների կողմից: Օժանդակ ռեսուրսներ են հանդիսանում գրքերը, էլեկտրոնային, համացանցային, տեսաձայնային ուսումնական ռեսուրսները, որոնք վերաբերվում են ծրագրով նախատեսված թեմաներին և կարող են նպաստել հասնելու նախատեսված վերջնարդյունքներին։
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Ծրագիրը մշակելիս որպես հիմք ընդունվել և օգտագործվել են ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակի 7-րդ աստիճանի համար ներկայացված բնութագրիչները, ԵՊՀ որակի ապահովման կենտրոնի կողմից պատրաստված «ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ»-ը, «Կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացան ուղեցույց»-ը և այլ նյութեր։
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի կրթական վերջնարդյունքների, նպատակների և խնդիրների հստակ գիտակցման ու պարզաբանման կարողություն
· Ուսանողների ակտիվության խրախուսման և մոտիվացնելու կարողություն
· Ընդհանուր նպատակ սահմանելու և դրա իրականացման ուղղությամբ ջանքերը համատեղելու հմտություն
Հետազոտական
· Ուսանողների հետ անհատական աշխատանք կատարելու կարողություն
· Ոսանողներին վերլուծական հմտությունները զարգացնելու, փաստերն ու իրողությունները ընդհանրացնելու, երևույթները համակողմանիորեն գնահատելու, տեսական եզրակացություններ կատարելու կարողությունների ներդրման ձգտման առկայություն
· Ինտերդիսցիպլինար և համալիր հետազոտությունների մեթոդաբանության իմացություն և իրականացման հմտություն
· Դասավանդման, հետազոտությունների իրականացման ուսումնասիրության մեթոդների ճիշտ ընտրության և կիրառման հմտություն
· Մագիստրանտներին, Համաշխարհային պատմության նոր մոտեցումներին ու մարտահրավերներին համապատասխան, հետազոտական աշխատանքի մղելու փորձառություն (կարելի է նաև մասնագիտական պահանջների մեջ ներառել)
· Այլ երկրների գիտնականների հետ ընդհանուր հետազոտական նախագծեր մշակելու և իրականացնելու ներուժի առկայություն
Հաղորդակցման
· Մագիստրանտներին որպես գործընկեր դիտարկելու և ազատ ստեղծագործական մթնոլորտ ստեղծելու հմտություն
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
Մասնագիտական կարողություններ
· Համաշխարհային պատմության հիմնախնդիրների, տարածաշրջանային գործընթացների, համաշխարհային քաղաքական, տնտեսական, էթնոմշակութային պատմության, նյութական և հոգևոր մշակութային ժառանգության ուսումնասիրության ժամանակակից եղանակների իմացություն
· Համաշխարհային պատմության մեջ հայկական ներկայության փաստերի ու իրողությունների իմացության, տարածաշրջանում հայկական էթնիկ տարրի ու հայկական մշակույթի բերած ավանդի բացահայտման կարողություն
· Արևմտաեվրոպական երկրների լեզուներից որևէ մեկի իմացություն
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական ոլորտում
Մանկավարժական փորձ
· խիստ ցանկալի է դասավանդման փորձը
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի կրթական վերջնարդյունքների, նպատակների և խնդիրների հստակ գիտակցման ու պարզաբանման կարողություն
· Ուսանողների ակտիվության խրախուսման և մոտիվացնելու կարողություն
· Ընդհանուր նպատակ սահմանելու և դրա իրականացման ուղղությամբ ջանքերը համատեղելու հմտություն
Հետազոտական
· Ուսանողների հետ անհատական աշխատանք կատարելու կարողություն
· Ոսանողներին վերլուծական հմտությունները զարգացնելու, փաստերն ու իրողությունները ընդհանրացնելու, երևույթները համակողմանիորեն գնահատելու, տեսական եզրակացություններ կատարելու կարողությունների ներդրման ձգտման առկայություն
· Ինտերդիսցիպլինար և համալիր հետազոտությունների մեթոդաբանության իմացություն և իրականացման հմտություն
· Դասավանդման, հետազոտությունների իրականացման ուսումնասիրության մեթոդների ճիշտ ընտրության և կիրառման հմտություն
· Մագիստրանտներին, Համաշխարհային պատմության նոր մոտեցումներին ու մարտահրավերներին համապատասխան, հետազոտական աշխատանքի մղելու փորձառություն (կարելի է նաև մասնագիտական պահանջների մեջ ներառել)
· Այլ երկրների գիտնականների հետ ընդհանուր հետազոտական նախագծեր մշակելու և իրականացնելու ներուժի առկայություն
Հաղորդակցման
· Մագիստրանտներին որպես գործընկեր դիտարկելու և ազատ ստեղծագործական մթնոլորտ ստեղծելու հմտություն
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
Մասնագիտական կարողություններ
· Համաշխարհային պատմության հիմնախնդիրների, տարածաշրջանային գործընթացների, համաշխարհային քաղաքական, տնտեսական, էթնոմշակութային պատմության, նյութական և հոգևոր մշակութային ժառանգության ուսումնասիրության ժամանակակից եղանակների իմացություն
· Համաշխարհային պատմության մեջ հայկական ներկայության փաստերի ու իրողությունների իմացության, տարածաշրջանում հայկական էթնիկ տարրի ու հայկական մշակույթի բերած ավանդի բացահայտման կարողություն
· Արևմտաեվրոպական երկրների լեզուներից որևէ մեկի իմացություն
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական ոլորտում
Մանկավարժական փորձ
· խիստ ցանկալի է դասավանդման փորձը
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների