- Գլխավոր
- Նորություններ
- «ԵԹԵ ԴՈՒՔ ՉԵՔ ՈՒԶՈՒՄ «FAKE» ՏԵՂԵԿՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՐԴԱԼ, ՊԱՏՄԵՔ ԼՍԱՐԱՆԻՆ ՃՇՄԱՐՏՈՒԹՅՈՒՆԸ». «BBC» ՌԱԴԻՈԾԱՌԱՅՈՒԹՅԱՆ ԳԼԽԱՎՈՐ ԽՄԲԱԳԻՐ ՍԹԻՎ ԹԻԹԵՐԻՆԳՏՈՆ
Փետրվար 04, 2019 | 17:33
«ԵԹԵ ԴՈՒՔ ՉԵՔ ՈՒԶՈՒՄ «FAKE» ՏԵՂԵԿՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՐԴԱԼ, ՊԱՏՄԵՔ ԼՍԱՐԱՆԻՆ ՃՇՄԱՐՏՈՒԹՅՈՒՆԸ». «BBC» ՌԱԴԻՈԾԱՌԱՅՈՒԹՅԱՆ ԳԼԽԱՎՈՐ ԽՄԲԱԳԻՐ ՍԹԻՎ ԹԻԹԵՐԻՆԳՏՈՆ
ԵՊՀ ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետում այսօր տեղի ունեցավ հանդիպում «BBC» ռադիոծառայության գլխավոր խմբագիր Սթիվ Թիթերինգտոնի հետ:
Հանդիպումը կազմակերպել էր ԵՊՀ ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետը, որին ներկա էին ֆակուլտետի դեկան Նաղաշ Մարտիրոսյանը, ամբիոնի վարիչներ, ֆակուլտետի աշխատակիցներ և ուսանողներ:
Հանդիպման սկզբում Նաղաշ Մարտիրոսյանը ողջունեց ներկաներին և ներկայացրեց «BBC» ռադիոծառայության գլխավոր խմբագիր Սթիվ Թիթերինգտոնին, այնուհետև շնորհակալություն հայտնեց հյուրին՝ լրագրողական կարևոր դասընթացը վարելու և լրագրության արդի մարտահրավերների մասին խոսելու համար:
«BBC» ռադիոծառայության գլխավոր խմբագիր Սթիվ Թիթերինգտոնը դասընթացը սկսեց՝ պատմելով Հայաստան կատարած իր առաջին այցի մասին:
«Առաջին անգամ Հայաստան եմ եկել Սպիտակի երկրաշարժը լուսաբանելու համար,- պատմում է Սթիվը,- ես աշխարհին պետք է հայտնեի Հայաստանում տեղի ունեցած աղետի մասին: Այդ ժամանակ մարդիկ շատ լավ գիտակցում էին տեղեկություն հաղորդելու կարևորությունը և ամեն կերպ աջակցում էին ինձ»:
Գրեթե 30 տարի աշխատելով լրագրության ոլորտում՝ Սթիվ Թիթերինգտոնը նշում է, որ այս ընթացքում հասկացել է. «Լրագրությունը մասնագիտություն չէ, այն կարևոր նպատակ է»:
«Ես մասնագիտությամբ փիլիսոփա եմ, իսկ լրատվական դաշտ մուտք գործեցի այն ժամանակ, երբ գործազուրկ էի, և ինձ մոտ ոչինչ չէր ստացվում: Ժամանակի ընթացքում հասկացա, որ լրագրողի մասնագիտությունն ավելին է, քան լոկ մասնագիտություն. այն նպատակ է, կարևոր խնդիրների բարձրաձայնման համար գործիք»,- մանրամասնում է Սթիվ Թիթերինգտոնը:
Ներկայացնելով «BBC»-ի գործունեությունը՝ Սթիվ Թիթերինգտոնը նշում է, որ այն աշխարհի ամենահեղինակավոր լրատվամիջոցներից է: Այնտեղ աշխատում է շուրջ 6000 լրագրող, որոնցից յուրաքանչյուրը խելացի է և աշխատասեր:
«Մեր թիմի համար միշտ կարևոր է եղել լսարանին մատուցել որակյալ բովանդակությամբ նյութեր, բայց լսարանը մեզ միշտ «ձանձրալի» բառով էր բնորոշում՝ նշելով, որ մենք լավն ենք, բայց պետք է փոխվենք»,- պատմում է Սթիվը:
Այս դեպքում լսարանը հաղթող դուրս եկավ, և պրոֆեսիոնալ լրագրողների թիմը որոշեց ուսումնասիրել լսարանն ու հասկանալ, թե ինչ սպասումներ ունեն մարդիկ լրատվամիջոցներից:
«Մեզ համար հստակ էր, որ մենք պետք է նոր մոտեցումներ մշակենք: Լրագրությունը սոսկ պատմություն պատմելը չէ, փաստերը ներկայացնելը չէ, այն նաև հենց լրագրողի անձնական շարժառիթների, դրդապատճառների մասին է»:
Անդրադառնալով ժամանակակից մոտեցումներին՝ Սթիվ Թիթերինգտոնը նշում է, որ հիմա նույնիսկ պարտադիր չէ, որ հենց լրագրողը պատմությունը ներկայացնի: Երբեմն հետաքրքիր մարդկանց գտնելով՝ լրագրողը կարող է իր աշխատանքը ավարտած համարել:
«Որոշ ժամանակ առաջ մենք մի շարք էինք սկսել, որի գլխավոր հերոսները միայն կանայք էին: Մեր խնդիրն էր գտնել միևնույն թեմայի մասին պատմող երկու զրուցակցի և օգնել վերջիններիս, որպեսզի պատմեն իրենց սեփական պատմությունը»:
Անդրադառնալով սոցիալական ցանցերին՝ Սթիվ Թիթերինգտոնը ասում է, որ սոցցանցերն ավելի ճկուն են, քան մենք պատկերացնում ենք:
«Կարծիք կա, որ սոցցանցերում առավել շատ դիտումներ ունեն կարճ տևողություն ունեցող տեսահոլովակները: Մեր առաջին ներբեռնած տեսանյութի տևողությունը 3 րոպե էր: Մեզ ասում էին, որ տեսանյութը լավն է, բայց շատ երկար է և դիտումներ չի ունենա, մինչդեռ այն ընդամենը մեկ գիշերվա ընթացքում ունեցավ մոտ մեկ միլիոն դիտում»:
Գրանցած արդյունքները Սթիվի ու նրա թիմի համար այն բանի ապացույց էին, որ որակյալ բովանդակություն ունեցող տեսանյութերը, ինչպես նաև հոդվածները, անկախ տևողությունից, կարող են հայտնի լինել և շատ դիտումներ ունենալ համացանցում, քանի որ բոլորը չէ, որ համացանցում զվարճանք են փնտրում:
Համացանցի զարգացմանը զուգահեռ՝ լրագրության մեջ ի հայտ են գալիս նաև նոր մարտահրավերներ:
Հայաստանում արդիական դարձած և դարի խնդիր համարվող «fake» նորությունները շարունակում են օրակարգային մնալ նաև ամբողջ աշխարհում:
«Սուտ և սխալ նորություններն այսօր ամենուր են: Բանաձևը մեկն է. եթե դուք չեք ուզում «fake» տեղեկություն կարդալ, պատմեք լսարանին ճշմարտությունը»,- նշում է բանախոսը:
Սթիվ Թիթերինգտոնն ընդգծում է, որ ժամանակի ընթացքում լրագրության գործիքակազմն ավելի է ընդլայնվել:
Այսօր յուրաքանչյուրն իր հեռախոսի օգնությամբ կարող է հենց տեղում ուղիղ կապ հաստատել մեկ այլ մարդու հետ, ռեպորտաժներ նկարել և լրագրողական նյութ պատրաստել:
«Նախկինում մենք հաճախ էինք մեր լրագրողներին ուղարկում աշխարհի տարբեր մասեր՝ իրադարձությունները լուսաբանելու համար,- պատմում է Սթիվը Թիթերինգտոնը,- ինչպես իմ դեպքում, երբ ես գործուղվել էի Սպիտակ: Այսօր արդեն հենց համապատասխան վայրի լրագրողները մեզ համար թղթակիցներ են, որոնք օգնում են այդ պահին կատարվող իրադարձությունը լուսաբանել»:
Հանդիպման վերջում Սթիվ Թիթերինգտոնը պատասխանեց ներկաների հարցերին:
Անի Պողոսյան