Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
056101.01.6 - Մաթեմատիկա
Մասնագիտացումը՝
056101.01.6 - Մաթեմատիկա
Շնորհվող որակավորումը՝
բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
«ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ», ՀՀ կառավարության որոշում ( 26 ապրիլի 2012 թվականի N 597 -Ն) :
Ընդունելության քննություններն են`
Մաթեմատիկա (գրավոր)
ֆիզիկա կամ անգլերեն (գրավոր)**
Հայոց լեզու (գրավոր, ոչ մրցութային):
Ընդունելության քննություններն են`
Մաթեմատիկա (գրավոր)
ֆիզիկա կամ անգլերեն (գրավոր)**
Հայոց լեզու (գրավոր, ոչ մրցութային):
2. Ծրագրի նպատակները
·ուսանողներին տալ գիտելիքներ մաթեմատիկայի տարբեր բնագավառների վերաբերյալ,
·պատրաստել մաթեմատիկոսներ՝հետազոտողներ,մաթեմատիկական գործիքներ կիրառողներ, ովքեր կարող են դասավանդել տարբեր ուսումնական հաստատություններում, և աշխատել գիտահետազոտական ինստիտուտներում, բանկերում, ֆինանսական հաստատություններում։
·ուսանողներին ծանոթացնել ծրագրավորման արդի լեզուներին և դրանց կիրառությանը զանազան խնդիրների լուծման համար:
·պատրաստել մաթեմատիկոսներ՝հետազոտողներ,մաթեմատիկական գործիքներ կիրառողներ, ովքեր կարող են դասավանդել տարբեր ուսումնական հաստատություններում, և աշխատել գիտահետազոտական ինստիտուտներում, բանկերում, ֆինանսական հաստատություններում։
·ուսանողներին ծանոթացնել ծրագրավորման արդի լեզուներին և դրանց կիրառությանը զանազան խնդիրների լուծման համար:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնել իրական և կոմպլեքս անալիզի հիմնական դրույթները,
- ներկայացնել հանրահաշվի հիմնական դրույթները,
- ձևակերպել երկրաչափության հիմնական դրույթները,
- ներկայացնել հավանականությունների տեսության և վիճակագրության հիմնական դրույթները,
- ձևակերպել դիֆերենցիալ հավասարումների հիմնական դրույթները,
- ներկայացնել ֆունկցիոնալ անալիզի հիմնական դրույթները,
- ձևակերպել տեղեկատվական տեխնոլոգիաների հիմնական դրույթները,
- ներկայացնել նախնական գաղափարներ բնագիտության բնագավառում,
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- կառուցել մաթեմատիկական մոդելներ տարբեր բնագավառներում առաջացող խնդիրների համար, հետազոտել և առաջարկել լուծումներ,
- կառուցել արդյունավետ ալգորիթմներ ծրագրավորման գործիքների օգնու- թյամբ զանազան խնդիրներ լուծելու համար,
- օգտագործել ծրագրավորման փաթեթներ տեսական և կիրառական խնդիրների լուծման համար,
- կիրառել ծրագրավորման վիճակագրական փաթեթներ կիրառական վիճակագրության խնդիրների լուծման համար,
- լուծել պարզ մաթեմատիկական խնդիրներ, կիրառելով ստացած տեսական գիտելիքները,
- կատարել պարզ ընդհանրացումներ տեսական նյութի կամ լուծած խնդրի համար։
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվել տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և այլն)՝ անհրաժեշտ տեղեկատվությունը ստանալու համար,
- մասնակցել քննարկումների, փաստարկել և ներկայացնել իր տեսակետը, կատարել թիմային աշխատանք,
- մասնագիտանալ գիտության, տեխնիկայի և տնտեսության տարբեր բնագա- վառներում, որտեղ պահանջվում են ռացիոնալ մտածողություն, վերլուծական ունակություններ, տրամաբանություն,
- լինել բազմակողմանի զարգացած, գրագետ քաղաքացի՝ պատրաստ հաղթահարել առօրյա մարտահրավերները
- հաղորդակցվել գրավոր և բանավոր մայրենի և օտար լեզվով մասնագիտական հանրության հետ,
- հավաքագրել, վերլուծել և մեկնաբանել ոլորտին առնչվող քանակակական և որակական տվյալները, ցուցաբերել ստեղծագործական մոտեցում մասնագիտական խնդիրները լուծելիս,
- արդյունավետ պլանավորել ժամանակն ու առաջադրված խնդիրների լուծման անհրաժեշտ ռեսուրսները ինչպես անհատական, այնպես էլ խմբի կազմում։
4. Գնահատման ձևերը
ԵՊՀ-ում գործում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ, որը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
23. Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
23. Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Շրջանավարտները կարող են աշխատել տեղեկատվական տեխնոլոգիաների, ծրագրավորման, վիճակագրության ոլորտներում գործող հաստատություններում, հանրակրթական դպրոցներում, ինչպես նաև այն բոլոր հաստատություններում (պետական հիմնարկներ, բանկեր, առևտրական
կազմակերպություններ և այլն), որոնք ունեն վերլուծական կամ ՏՏ բաժիններ։
կազմակերպություններ և այլն), որոնք ունեն վերլուծական կամ ՏՏ բաժիններ։
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Տպագիր, էլեկտրոնային, համացանցային գրականություն, համակարգչային սենյակներ։
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Օգտագործվել են Մոսկվայի, Սանկտ Պետերբուգի համալսարանների բակալավրիատի մաթեմատիկայի կրթական ծրագրերը։
Ծրագիրը համապատասխանում է ՀՀ կառավարության կողմից 2016թ. հուլիսի 7-ին հաստատված որակավորումների ազգային շրջանակի (ՈԱՇ) վեցերորդ մակարդակին և ԿԳՄՍ նախարարի կողմից 27.08.2022 թ. հաստատված «Մաթեմատիկա» ոլորտային որակավորումների շրջանակի (ՈՈՇ) բնութագրին։
European Qualifications Framework. European Commission. Retrieved 8 November 2016.
Ծրագիրը համապատասխանում է ՀՀ կառավարության կողմից 2016թ. հուլիսի 7-ին հաստատված որակավորումների ազգային շրջանակի (ՈԱՇ) վեցերորդ մակարդակին և ԿԳՄՍ նախարարի կողմից 27.08.2022 թ. հաստատված «Մաթեմատիկա» ոլորտային որակավորումների շրջանակի (ՈՈՇ) բնութագրին։
European Qualifications Framework. European Commission. Retrieved 8 November 2016.
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1.Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
·տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
·ուսանողական հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
·լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
·հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
·մասնագիտական օտար լեզվի իմացություն
ՏՀՏ կիրառություն
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
·լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ
Այլ կարողություններ
·մասնագիտական էթիկայի նորմերի պահպանում,
·անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
·Մաթեմատիկայի բակալավրական ծրագրի մասնագիտական առարկաների տիրապետում
·Դասավանդվող մոդուլի կատարյալ իմացություն
·Դասավանդվող մոդուլի հարակից մոդուլների հիմնական գաղափարների տիրապետում
·Դասընթացում հետազոտական բաղադրիչ ներառելու կարողություն
·Ավարտական աշխատանք ղեկավարելու կարողություն
3.Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
·գիտական աստիճան կամ մագիստրոսի աստիճան մաթեմատիկայի կամ հարակից բնագավառում,
·վերջին 5 տարում առնվազն 2 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
·վերջին 5 տարում մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
·վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Այլ պահանջներ
·ԵՊՀ բարևավարքության կանոնագրքի դրույքների պահպանում,
·ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
·տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
·ուսանողական հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
·լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
·հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
·մասնագիտական օտար լեզվի իմացություն
ՏՀՏ կիրառություն
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
·լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ
Այլ կարողություններ
·մասնագիտական էթիկայի նորմերի պահպանում,
·անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
·Մաթեմատիկայի բակալավրական ծրագրի մասնագիտական առարկաների տիրապետում
·Դասավանդվող մոդուլի կատարյալ իմացություն
·Դասավանդվող մոդուլի հարակից մոդուլների հիմնական գաղափարների տիրապետում
·Դասընթացում հետազոտական բաղադրիչ ներառելու կարողություն
·Ավարտական աշխատանք ղեկավարելու կարողություն
3.Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
·գիտական աստիճան կամ մագիստրոսի աստիճան մաթեմատիկայի կամ հարակից բնագավառում,
·վերջին 5 տարում առնվազն 2 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
·վերջին 5 տարում մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
·վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Այլ պահանջներ
·ԵՊՀ բարևավարքության կանոնագրքի դրույքների պահպանում,
·ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
-