Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
055101.05.6 - Ֆիզիկա
Մասնագիտացումը՝
055101.05.6 - Երկակի նշանակության տեխնոլոգիաների ֆիզիկա
Շնորհվող որակավորումը՝
Ֆիզիկայի բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ «ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրացված կրթական ծրագրերի) կարգի»։
Ընդունելության քննությունների ցանկը՝ ըստ առարկաների
1. Ֆիզիկա
Մաթեմատիկա
Ընդունելության քննությունների ցանկը՝ ըստ առարկաների
1. Ֆիզիկա
Մաթեմատիկա
2. Ծրագրի նպատակները
· պատրաստել որակյալ կադրեր, որոնք յուրացրած կլինեն ֆիզիկայի հիմնարար տեսական գիտելիքները և ունակ կլինեն դրանք գործնականում կիրառելու՝ քաղաքացիական և ռազմական նշանակության ինժիներական տեխնոլոգիաների ոլորտներում աշխատելու համար,
ուսանողներին տալ կիրառական գիտելիքներ փորձարարական ֆիզիկայի, ռադիոէլեկտրոնիկայի, կապի, պաշտպանական համակարգերի և ավտոմատացման մեթոդների մասին, ինչպես նաև զարգացնել նախագծերի իրականացման նրանց ունակությունները:
ուսանողներին տալ կիրառական գիտելիքներ փորձարարական ֆիզիկայի, ռադիոէլեկտրոնիկայի, կապի, պաշտպանական համակարգերի և ավտոմատացման մեթոդների մասին, ինչպես նաև զարգացնել նախագծերի իրականացման նրանց ունակությունները:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- Ձևակերպելու ֆիզիկայի հիմնական բաժինների հիմնարար տեսություններն ու սկզբունքները
- Որոշելու առաջադրված ֆիզիկական խնդիրների լուծման համար արդյունավետ տեսական և փորձարարական մեթոդները և հիմնավորելու դրանց ընտրություն
- Դասակարգելու արդի ֆիզիկայում օգտագործվող փորձարարական սարքերը, բացատրելու դրանց աշխատանքի հիմքում ընկած ֆիզիկական երևույթները
- Ներկայացնելու երկակի նշանակության տեխնոլոգիաների առանձնահատ-կությունները և ոլորտի արդի խնդիրները
- Ձևակերպելու սարքերի ավտոմատացման և ֆիզիկական երևույթների մոդելավորման եղանակները
- Նկարագրելու գիտահետազոտական աշխատանքների կազմակերպման և իրականացման սկզբունքները
- Ճանաչելու ժամանակակից ֆիզիկայի հիմնարար նվաճումները և ներկայացնելու առկա խնդիրները
- Գործնականում իրականացնելու հետազոտական աշխատանքներ կիրառական ֆիզիկայի տարբեր ոլորտներում (օպտոէլեկտրոնիկայի, նանոֆիզիկայի, ռադիոհաճախային տեխնոլոգիաների և այլն)
- Օգտագործելու արդի համակարգչային մեթոդները և ծրագրային փաթեթները ֆիզիկական խնդիրների նմանակման, օպտիմիզացիայի և երևույթների վերլուծության համար
- Ընտրելու առավել արդյունավետ մեթոդները և անհրաժեշտ սարքերը առաջադրված խնդիրների լուծման համար
- Կիրառելու տեսական գիտելիքները երկակի նշանակություն ունեցող խնդիրների լուծման համար
- Պլանավորելու և իրականացնելու գիտափորձը, կատարելու տվյալների վիճակագրական վերլուծություն
- Մասնագիտական գործունեության ընթացքում առաջադրելու երկակի նշանակության համակարգերի բարելավման ուղիներ, բացահայտելու խնդիրներ և ընդունելու որոշումներ
- Ժամանակակից ծրագրային փաթեթների միջոցով կատարելու սարքերի աշխատանքի գործընթացի և փորձի թեստավորում, ղեկավարում և ավտոմատացում
- Վերլուծելու մասնագիտական նոր գաղափարներ և աջակցելու դրանց տարածմանը
- Համադրելու և վերլուծելու տարբեր լեզուներով աղբյուրներից ստացած տեղեկատվությունը
- Դրսևորելու անհատականություն՝ տարաբնույթ կրթական և մշակութային միջավայրերում աշխատելիս
- Պատրաստել զեկուցումներ կատարված հետազոտության վերաբերյալ, մեկնաբանել դրանք, ինչպես նաև գրավոր, բանավոր կամ տեխնիկական միջոցներով ներկայացնելու ստացված արդյունքները լայն լսարանին:
4. Գնահատման ձևերը
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
· եզրափակիչ գնահատումով,
· առանց եզրափակիչ գնահատման,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
· ստուգարքային:
Ըստ այդմ՝ տվյալ դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները ընտրում է դասավանդող դասախոսը, և հաստատում է ամբիոնը:
Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշված են կրթական ծրագրի դասընթացների համառոտագրերում (նկարագրիչներում):
· եզրափակիչ գնահատումով,
· առանց եզրափակիչ գնահատման,
· առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
· ստուգարքային:
Ըստ այդմ՝ տվյալ դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները ընտրում է դասավանդող դասախոսը, և հաստատում է ամբիոնը:
Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշված են կրթական ծրագրի դասընթացների համառոտագրերում (նկարագրիչներում):
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել ինժիներական, գիտահետազոտական և երկակի նշանակության արտադրական ոլորտներին առնչվող ձեռնարկություններում, ՀՀ ԳԱԱ ռադիոֆիզիկայի և էլեկտրոնիկայի, ֆիզիկական հետազոտությունների ինստիտուտներում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսանողներին հասանելի են տպագիր և էլեկտրոնային դասագրքեր, ուսումնական ձեռնարկներ, առցանց դասախոսություններ և մասնագիտական ու հարակից նյութեր:
Դասավանդման ձևերը՝ սովորական լսարանային և էլեկտրոնային գրատախտակների օգնությամբ, փորձարարական սարքավորումներով, համակարգչային տեխնոլոգիաների կիրառմամբ, ինչպես նաև ինտերակտիվ (ներառյալ առցանց) դասավանդման տարբերակներ:
Դասավանդման ձևերը՝ սովորական լսարանային և էլեկտրոնային գրատախտակների օգնությամբ, փորձարարական սարքավորումներով, համակարգչային տեխնոլոգիաների կիրառմամբ, ինչպես նաև ինտերակտիվ (ներառյալ առցանց) դասավանդման տարբերակներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Ծրագիրը մշակելիս հիմք են ընդունվել ՀՀ բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչները և կրթական ծրագրերը, ԵՊՀ գիտական խորհրդի կողմից հաստատված «ԵՊՀ կրթական ծրագրի կաուցվածքը և բովանդակությունը», ինչպես նաև օգտագործվել են ՀՀ բարձրագույն կրթության որակավորումների «Ֆիզիկա» ոլորտային շրջանակի բնութագրերը:
Համեմատվել և հաշվի են առնվել արտասահմանյան հետևյալ ուսումնական ծրագրերի նմանատիպ կրթական չափորոշիչները և առարկայական հենանիշերը
University of California San Diego (RF Engineering Program)
Massachusetts Institute of Technology:(Electrical Engeenering and Computer Science
The NATO School Oberammergau-NSO (NATO Joint Electronic Warfare Course)
Cranfield University (Military Electronic Warfare Course)
Միջազգային փորձի օգտագործման առումով ուսումնասիրվել և օգտագործվել է Ռուսաստանի դաշնության հետևյալ ուսումնական հաստատությունների կանոնակարգերը, ուսումնական ծրագրերը, կրթական չափորոշիչները, կառուցվածքային սխեմաները, և այլ ղեկավար փաստաթղթեր. որոնցում կազմակերպվում է ռազմարդյունաբերական ոլորտի մասնագետների (այդ թվում նաև զինվորական կոչումներով) պատրաստումը, իսկ հատուկ գիտական կենտրոններում արդյունավետորեն ներգրավված են գիտական հետաքրքրություններ ունեցող երիտասարդներ, ովքեր հիմնարար գիտական հետազոտություններ են իրականացնում ռազմատեխնիկական ու ռազմարդյունաբերական ոլորտներին առնչող թեմաներով:
Մոսկվայի պետական տեխնիկական համալսարան (МГТУ) Մոսկվայի ֆիզիկատեխնիկական ինստիտուտ (МФТИ) Սանկտ-Պետերբուրգի հեռահաղորդակցության պետական համալսարան (СПГУТ) Ռյազանի պետական ռադիոտեխնիկական համալսարան (РГРТУ) Ռուսաստանյան հիդրոմետեորոլոգիական պետական համալսարան (РГГМУ):
Համեմատվել և հաշվի են առնվել արտասահմանյան հետևյալ ուսումնական ծրագրերի նմանատիպ կրթական չափորոշիչները և առարկայական հենանիշերը
University of California San Diego (RF Engineering Program)
Massachusetts Institute of Technology:(Electrical Engeenering and Computer Science
The NATO School Oberammergau-NSO (NATO Joint Electronic Warfare Course)
Cranfield University (Military Electronic Warfare Course)
Միջազգային փորձի օգտագործման առումով ուսումնասիրվել և օգտագործվել է Ռուսաստանի դաշնության հետևյալ ուսումնական հաստատությունների կանոնակարգերը, ուսումնական ծրագրերը, կրթական չափորոշիչները, կառուցվածքային սխեմաները, և այլ ղեկավար փաստաթղթեր. որոնցում կազմակերպվում է ռազմարդյունաբերական ոլորտի մասնագետների (այդ թվում նաև զինվորական կոչումներով) պատրաստումը, իսկ հատուկ գիտական կենտրոններում արդյունավետորեն ներգրավված են գիտական հետաքրքրություններ ունեցող երիտասարդներ, ովքեր հիմնարար գիտական հետազոտություններ են իրականացնում ռազմատեխնիկական ու ռազմարդյունաբերական ոլորտներին առնչող թեմաներով:
Մոսկվայի պետական տեխնիկական համալսարան (МГТУ) Մոսկվայի ֆիզիկատեխնիկական ինստիտուտ (МФТИ) Սանկտ-Պետերբուրգի հեռահաղորդակցության պետական համալսարան (СПГУТ) Ռյազանի պետական ռադիոտեխնիկական համալսարան (РГРТУ) Ռուսաստանյան հիդրոմետեորոլոգիական պետական համալսարան (РГГМУ):
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի առարկայական ուսումնական պլանին համահունչ և արդիական ծրագրի կազմելու հմտություն
· տվյալ առարկայի առանձնահատկությամբ պայմանավորված դասավանդման մեթոդիկայի և ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· ուսանողների հետազոտական աշխատանքների ղեկավարման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ գրավոր և բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից գիտական շտեմարաններից (Web of science, Scopus և այլն) օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական ծրագրային փաթեթներից օգտվելու հմտություն:
Մասնագիտական կարողություններ
· Գիտատեխնիկական միջազգային զարգացումների և տեղեկատվության մասնագիտական վերլուծության և գնահատման կարողություն,
· հրապարակային և հանրամատչելի ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության իմիջի ձևավորման ռազմավարություն մշակելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության նկատմամբ հետաքրքրություն ցուցաբերողների շրջանում թիրախային խմբեր առանձնացնելու և դրանց հետ աշխատելու կարողություն,
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու փորձ
Այլ կարողություններ
· հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելուև ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու փորձ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի առարկայական ուսումնական պլանին համահունչ և արդիական ծրագրի կազմելու հմտություն
· տվյալ առարկայի առանձնահատկությամբ պայմանավորված դասավանդման մեթոդիկայի և ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· ուսանողների հետազոտական աշխատանքների ղեկավարման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ գրավոր և բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից գիտական շտեմարաններից (Web of science, Scopus և այլն) օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական ծրագրային փաթեթներից օգտվելու հմտություն:
Մասնագիտական կարողություններ
· Գիտատեխնիկական միջազգային զարգացումների և տեղեկատվության մասնագիտական վերլուծության և գնահատման կարողություն,
· հրապարակային և հանրամատչելի ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության իմիջի ձևավորման ռազմավարություն մշակելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության նկատմամբ հետաքրքրություն ցուցաբերողների շրջանում թիրախային խմբեր առանձնացնելու և դրանց հետ աշխատելու կարողություն,
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու փորձ
Այլ կարողություններ
· հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելուև ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու փորձ