Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
055101.07.7 - Ֆիզիկա
Մասնագիտացումը՝
055101.07.7 - Միջուկային ֆիզիկա և ատոմային էներգետիկա
Շնորհվող որակավորումը՝
ֆիզիկայի մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ դրան համարժեք որակավորում.
տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագիրը նպատակ ունի ուսանողներին տրամադրել.
· փորձարարական միջուկային ֆիզիկայի, արագացուց չային տեխնիկայի և ատոմային էներգետիկայի հիմնախնդիրների վերաբերյալ գիտելիք և իմացություն:
· Միջուկային ֆիզիկայի, արագացուցչային տեխնիկայի և ատոմային էներգետիկայի բնագավառներում ուսումնասիրվող պրոցեսների մոդելավորման վերաբերյալ գիտելիք և իմացություն, ինչպես նաև գործնական հմտություններ՝ դրանց նախագծման, մշակման, ինչպես նաև օպտիմալ աշխատանքային ռեժիմի ստացման վերաբերյալ
Տվյալ ոլորտին առնչվող տվյալների ստացման, համակարգելու և վերլուծելու ունակություն:
· գիտամեթոդական, գիտամանկավարժական աշխատանքներ, ինչպես նաև մանկավարժական աշխատանք ԲՈՒՀ-երի ուսումնական ծրագրերով կատարելու հմտություն, շարունակել ուսումն ասպիրանտուրայում:
· փորձարարական միջուկային ֆիզիկայի, արագացուց չային տեխնիկայի և ատոմային էներգետիկայի հիմնախնդիրների վերաբերյալ գիտելիք և իմացություն:
· Միջուկային ֆիզիկայի, արագացուցչային տեխնիկայի և ատոմային էներգետիկայի բնագավառներում ուսումնասիրվող պրոցեսների մոդելավորման վերաբերյալ գիտելիք և իմացություն, ինչպես նաև գործնական հմտություններ՝ դրանց նախագծման, մշակման, ինչպես նաև օպտիմալ աշխատանքային ռեժիմի ստացման վերաբերյալ
Տվյալ ոլորտին առնչվող տվյալների ստացման, համակարգելու և վերլուծելու ունակություն:
· գիտամեթոդական, գիտամանկավարժական աշխատանքներ, ինչպես նաև մանկավարժական աշխատանք ԲՈՒՀ-երի ուսումնական ծրագրերով կատարելու հմտություն, շարունակել ուսումն ասպիրանտուրայում:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- Նկարագրել միջուկային ֆիզիկայի և ատոմային էներգետիկայի կարևոր ուղղությունները և հանգուցային հիմնախնդիրները:
- Ցուցաբերել մասնագիտական գիտելիքներ միջուկային ֆիզիկայի հիմնական սկզբունքների և տեսությունների վերլուծության, փորձարարական հետազոտությունների պլանավորման, մոդելավորման և իրականացման գործընթացների առանձնահատկությունների վերաբերյալ:
- Ներկայացնել արդի միջուկային ֆիզիկայում և ատոմային էներգետիկայում կիրառվող մաթեմատիկական ապարատը և արդի տեղեկատվական տեխնոլոգիաները ինչպես նաև դրանց կիրառման եղանակները։
- Քննարկել արդի միջուկային ֆիզիկայի և ատոմային էներգետիկայի գերակա ուղղությունները և հիմնական ձեռքբերումները:
- Լուսաբանել մասնագիտական և կազմակերպչական առումով ինքնակատարելագործման հնարավորությունը՝ առավելագույն որակ և արդյունք ապահովելու նպատակով:
- Հիմնավորել թիմային աշխատանքում թիմակիցների հետ կառուցողական համագործակցության անհրաժեշտությունը:
- Լուսաբանել գիտական զեկույցի, թեզիսի, հոդվածի, հաշվետվության մշակման, պատրաստման և ներկայացման եղանակները:
- Գնահատել միջուկային ֆիզիկայի և ատոմային էներգետիկայի արդի և հանգուցային նշանակություն ունեցող խնդիրները, դրանց լուծման արդյունավետ մեթոդները։
- Գնահատել մասնագիտական գործունեության ընթացքում առաջացած խնդիրները, դրանց լուծման արդյունավետ տարբերակները և ընտրել համապատասխան միջոցները։
- Բացահայտել և ձևակերպել մասնագիտական հիմնախնդիրներ, ամփոփել և քննաբար վերլուծել ու գնահատել առկա տեղեկույթը և գիտական նորույթները, ձևակերպել ու առաջարկել նոր վարկածներ:
- Կիրառել մասնագիտական հաղորդակցման միջոցները՝ իր եզրահանգումները, համապատասխան հիմնավորումներն ու հետազոտության արդյունքները լայն հանրությանը պատշաճորեն ներկայացնելու համար:
- Օտագործել ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաները միջուկային, ռեակտորների և բարձր էներգիաների ֆիզիկայի բնագավառում ուսումնասիրություններ կատարելիս: Համաշխարհային բազայի անհրաժեշտ տվյալներն օգտագործել սեփական հետազոտություններում:
- Մշակել և վերլուծել իր իսկ կողմից կատարված հետազոտություններում և այլ գիտափորձերում ստացված տվյալների համախմբերը, արդյունքները համեմատել տեսական կամ մոդելային կանխատեսումների արդյունքների հետ, կողմնորոշվել առավել ճշմարտանման տեսության կամ մոդելի ընտրության հարցում:
- Օգտագործել մասնագիտական հմտություն և կոլեկտիվ մտածողություն ցուցաբերելու նախաձեռնություն ` տվյալ ոլորտում հետազոտությունների նպատակասլաց կազմակերպման և աշխատանքների արդյունավետության բարձրացման համար:
- Վարել մասնագիտական մատենագրություն՝ կիրառելով արդիական տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ:
- Ձևակերպել և արժևորել առկա խնդիրները, գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները և լուծումների իրականացման լավագույն մեթոդները, արդ յունավետ պլանավորել ժամանակն ու ռեսուրսների օգտագործումը:
- Կիրառելով ստացած գիտելիքներն նպաստել քաղաքացիական հասարակության զարգացմանը, ազգային արժեհամակարգը զուգակցել համամարդկային արժեքներին:
- Ծավալել գիտական, դասախոսական ու նորարարական արդյունավետ գործունեություն:
4. Գնահատման ձևերը
Տվյալ ծրագրի սահմանում դասընթացներն ըստ գնահատման ձևի բաժանվում են 4 խմբի՝
ա) Եզրափակիչ գնահատումով
Նախատեսված են 2 ընթացիկ քննություններ՝ յուրաքանչյուրը առավելագույնը 4 միավոր, ընթացիկ ստուգումներ՝ առավելագույնը 2 միավոր, մասնակցություն՝ առավելագույնը 2 միավոր, եզրափակիչ քննություն՝ առավելագույնը 8 միավոր։
2 ընթացիկ քննությունները գրավոր են, յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է 4 հարց, յուրաքանչյուրը` 1 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Եզրափակիչ քննությունը բանավոր է, 8 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է 4 հարց, յուրաքանչյուրը` 2 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Ընթացիկ ստուգումների ձևաչափը որոշում է դասախոսը՝ դասընթացի պլանում զետեղելով և տեղեկացնում է ուսանողներին կիսամյակի սկզբում ։
Մասնակցությունը գնահատվում է ըստ սանդղակի։
բ) Առանց եզրափակիչ գնահատման
Նախատեսված են 2 ընթացիկ քննություններ՝ առավելագույնը 9 միավոր, ընթացիկ ստուգումներ՝ առավելագույնը 5 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ առավելագույնը 4 միավոր, մասնակցություն՝ առավելագույնը 2 միավոր։
2 ընթացիկ քննությունները գրավոր են, 1-ին ընթացիկը՝ 5 միավոր առավելագույն արժեքով, 2-րդը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է համապատասխանաբար 5 և 4 հարց, յուրաքանչյուրը` 1 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Ընթացիկ ստուգումների և ինքնուրույն աշխատանքի ձևաչափը որոշում է դասախոսը՝ դասընթացի պլանում զետեղելով և տեղեկացնում է ուսանողներին կիսամյակի սկզբում ։
Մասնակցությունը գնահատվում է ըստ սանդղակի
գ) Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման
Նախատեսված է 1 եզրափակիչ քննություն՝ առավելագույնը 9 միավոր, ընթացիկ ստուգումներ՝ առավելագույնը 5 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ առավելագույնը 4 միավոր, մասնակցություն՝ առավելագույնը 2 միավոր։
Եզրափակիչ քննությունը բանավոր է, 9 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է 3 հարց, յուրաքանչյուրը` 3 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Ընթացիկ ստուգումների և ինքնուրույն աշխատանքի ձևաչափը որոշում է դասախոսը՝ դասընթացի պլանում զետեղելով և տեղեկացնում է ուսանողներին կիսամյակի սկզբում ։
Մասնակցությունը գնահատվում է ըստ սանդղակի։
դ) Ստուգարքային:
Անցկացվում է բանավոր հարցման ձևով:
ա) Եզրափակիչ գնահատումով
Նախատեսված են 2 ընթացիկ քննություններ՝ յուրաքանչյուրը առավելագույնը 4 միավոր, ընթացիկ ստուգումներ՝ առավելագույնը 2 միավոր, մասնակցություն՝ առավելագույնը 2 միավոր, եզրափակիչ քննություն՝ առավելագույնը 8 միավոր։
2 ընթացիկ քննությունները գրավոր են, յուրաքանչյուրը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է 4 հարց, յուրաքանչյուրը` 1 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Եզրափակիչ քննությունը բանավոր է, 8 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է 4 հարց, յուրաքանչյուրը` 2 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Ընթացիկ ստուգումների ձևաչափը որոշում է դասախոսը՝ դասընթացի պլանում զետեղելով և տեղեկացնում է ուսանողներին կիսամյակի սկզբում ։
Մասնակցությունը գնահատվում է ըստ սանդղակի։
բ) Առանց եզրափակիչ գնահատման
Նախատեսված են 2 ընթացիկ քննություններ՝ առավելագույնը 9 միավոր, ընթացիկ ստուգումներ՝ առավելագույնը 5 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ առավելագույնը 4 միավոր, մասնակցություն՝ առավելագույնը 2 միավոր։
2 ընթացիկ քննությունները գրավոր են, 1-ին ընթացիկը՝ 5 միավոր առավելագույն արժեքով, 2-րդը՝ 4 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է համապատասխանաբար 5 և 4 հարց, յուրաքանչյուրը` 1 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Ընթացիկ ստուգումների և ինքնուրույն աշխատանքի ձևաչափը որոշում է դասախոսը՝ դասընթացի պլանում զետեղելով և տեղեկացնում է ուսանողներին կիսամյակի սկզբում ։
Մասնակցությունը գնահատվում է ըստ սանդղակի
գ) Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման
Նախատեսված է 1 եզրափակիչ քննություն՝ առավելագույնը 9 միավոր, ընթացիկ ստուգումներ՝ առավելագույնը 5 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ առավելագույնը 4 միավոր, մասնակցություն՝ առավելագույնը 2 միավոր։
Եզրափակիչ քննությունը բանավոր է, 9 միավոր առավելագույն արժեքով: Հարցատոմսը պարունակում է 3 հարց, յուրաքանչյուրը` 3 միավոր: Միավորների քայլը 0,5 է:
Ընթացիկ ստուգումների և ինքնուրույն աշխատանքի ձևաչափը որոշում է դասախոսը՝ դասընթացի պլանում զետեղելով և տեղեկացնում է ուսանողներին կիսամյակի սկզբում ։
Մասնակցությունը գնահատվում է ըստ սանդղակի։
դ) Ստուգարքային:
Անցկացվում է բանավոր հարցման ձևով:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Միջուկային ֆիզիկա և ատոմային էներգետիկա» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել Միջուկային ֆիզիկայի և ատոմային էներգետիկայի ոլորտի Հայաստանի հանրապետության և արտասահմանյան երկրների ձեռնարկություններում` զբաղեցնելով տվյալ ձեռնարկության հաստիքացուցակով գործող համապատասխան պաշտոններ.
ա)Հիմնարար և կիրառական հետազոտություններ իրականացնող ինստիտուտներում`
փորձարարական հետազոտություններ կատարող գիտաշխատող (կրտսեր , ավագ, առաջատար և այլն )
ֆիզիկական պրոցեսների մոդելավորման ոլորտում հետազոտություններ կատարող գիտաշխատող (կրտսեր , ավագ , առաջատար և այլն )
փորձարարական հետազոտությունների արդյունքների մշակմամբ զբաղվող գիտաշխատող, վերլուծաբան
Որոշակի ուղղվածությամբ հետազոտական թեմատիկ ծրագրեր իրականացնող ստորաբաժանումների կամ խմբերի ղեկավար
բ ) ատոմային էներգետիկայի ոլորտի այլ ձեռնարկություններում`
Ատոմային էներգիայի արտադրության մեջ զբաղված ճարտարագետ
Ռեակտորային արտադրամասի հերթապահ և պետ
Ճառագայթային անվտանգության և ռիսկերի գնահատման մասնագետ
Շրջակա միջավայրի ռադիոակտիվ աղտոտվածության և ճառագայթային մոնիթորինգի հարցերով զբաղվող մասնագետ
գ ) Մասնագետների պատրաստման բնագավառում
դասախոս , ասիստենտ.
ավագ դպրոցներում` ուսուցիչ, մասնագիտական կողմնորոշման խորհրդատու:
Հնարավոր աշխատավայրերն են`
ԵՊՀ Միջուկային ֆիզիկայի ամբիոնը
CANDLE հետազոտական կենտրոնը
«Ա. Ի. Ալիխանյանի անվան Հայաստանի ազգային լաբորատորիա » հիմնադրամը
«Հայատոմ» Փակ բաժնետիրական ընկերություն գիտահետազոտական կենտրոնը,
Հայկական ատոմային էլեկտրակայանը
Հայաստանի պետական ճարտարագիտական համալսարանը
Հիմնարար և կիրառական հետազոտություններ իրականացնող պետական և մասնավոր այլ ձեռնարկություններ Բնականգիտությունների ուղղվածությամբ ավագ դպրոցներ:
ա)Հիմնարար և կիրառական հետազոտություններ իրականացնող ինստիտուտներում`
փորձարարական հետազոտություններ կատարող գիտաշխատող (կրտսեր , ավագ, առաջատար և այլն )
ֆիզիկական պրոցեսների մոդելավորման ոլորտում հետազոտություններ կատարող գիտաշխատող (կրտսեր , ավագ , առաջատար և այլն )
փորձարարական հետազոտությունների արդյունքների մշակմամբ զբաղվող գիտաշխատող, վերլուծաբան
Որոշակի ուղղվածությամբ հետազոտական թեմատիկ ծրագրեր իրականացնող ստորաբաժանումների կամ խմբերի ղեկավար
բ ) ատոմային էներգետիկայի ոլորտի այլ ձեռնարկություններում`
Ատոմային էներգիայի արտադրության մեջ զբաղված ճարտարագետ
Ռեակտորային արտադրամասի հերթապահ և պետ
Ճառագայթային անվտանգության և ռիսկերի գնահատման մասնագետ
Շրջակա միջավայրի ռադիոակտիվ աղտոտվածության և ճառագայթային մոնիթորինգի հարցերով զբաղվող մասնագետ
գ ) Մասնագետների պատրաստման բնագավառում
դասախոս , ասիստենտ.
ավագ դպրոցներում` ուսուցիչ, մասնագիտական կողմնորոշման խորհրդատու:
Հնարավոր աշխատավայրերն են`
ԵՊՀ Միջուկային ֆիզիկայի ամբիոնը
CANDLE հետազոտական կենտրոնը
«Ա. Ի. Ալիխանյանի անվան Հայաստանի ազգային լաբորատորիա » հիմնադրամը
«Հայատոմ» Փակ բաժնետիրական ընկերություն գիտահետազոտական կենտրոնը,
Հայկական ատոմային էլեկտրակայանը
Հայաստանի պետական ճարտարագիտական համալսարանը
Հիմնարար և կիրառական հետազոտություններ իրականացնող պետական և մասնավոր այլ ձեռնարկություններ Բնականգիտությունների ուղղվածությամբ ավագ դպրոցներ:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
Ժամանակակից սարքավորումներով համալրված լաբորատորիաներ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ,
Հայաստանի հանրապետությանև հետազոտական այլ կենտրոնների փորձարարական բազաները:
Ժամանակակից սարքավորումներով համալրված լաբորատորիաներ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ,
Հայաստանի հանրապետությանև հետազոտական այլ կենտրոնների փորձարարական բազաները:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
ՀՀ որակավորումների ոլորտային շրջանակի բնութագրերը
Պետական կրթական չափորոշիչ «Միջուկային ֆիզիկայի և ատոմային էներգետիկայի» մասնագիտությամբ
«ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղեցույց», Երևան, 2016.
Ծրագրային այլ կողմնորոշիչներ
Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի ուսումնական ծրագիր (ՌԴ)
Մոսկվայի Ֆիզիկա տեխնիկական ինստիտուտի ուսումնական ծրագիր (ՌԴ)
«Կուրչատովյան կենտրոն» հետազոտական համալիրի ուսումնական ծրագիր (ՌԴ)
Ատոմային էներգետիկայի միջազգային գործակալության կողմից մշակված կրթական և վարժանքային ծրագրերը
Ա. Բուդաղյան, Ա. Գրիգորյան, Մ. Սաթուրջյան, Գ. Հարությունյան, Տ. Դարբինյան, ՀՀ բարձրագույն կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի 2016-2020 թ.թ. իրականացման ռազմավարություն, Երևան 2016:
Ա. Բուդաղյան, Մ. Սաթուրջյան, ՀՀ բարձրագույն կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի գործադրման պատասխանատու մարմնի գործունեության հայեցակարգ, Երևան 2016:
Ա. Բուդաղյան, Ա. Գրիգորյան: Արդյունավետ դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում: Դասախոսի ձերնարկ: Երևան 2017:
Պետական կրթական չափորոշիչ «Միջուկային ֆիզիկայի և ատոմային էներգետիկայի» մասնագիտությամբ
«ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղեցույց», Երևան, 2016.
Ծրագրային այլ կողմնորոշիչներ
Մոսկվայի Մ. Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի ուսումնական ծրագիր (ՌԴ)
Մոսկվայի Ֆիզիկա տեխնիկական ինստիտուտի ուսումնական ծրագիր (ՌԴ)
«Կուրչատովյան կենտրոն» հետազոտական համալիրի ուսումնական ծրագիր (ՌԴ)
Ատոմային էներգետիկայի միջազգային գործակալության կողմից մշակված կրթական և վարժանքային ծրագրերը
Ա. Բուդաղյան, Ա. Գրիգորյան, Մ. Սաթուրջյան, Գ. Հարությունյան, Տ. Դարբինյան, ՀՀ բարձրագույն կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի 2016-2020 թ.թ. իրականացման ռազմավարություն, Երևան 2016:
Ա. Բուդաղյան, Մ. Սաթուրջյան, ՀՀ բարձրագույն կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի գործադրման պատասխանատու մարմնի գործունեության հայեցակարգ, Երևան 2016:
Ա. Բուդաղյան, Ա. Գրիգորյան: Արդյունավետ դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում: Դասախոսի ձերնարկ: Երևան 2017:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Ներկայացվող «Միջուկային ռեակտորների ֆիզիկա" ծրագիրը ԵՊՀ-ի ֆիզիկայի ֆակուլտետում երկար տարիների ընթացքում հաջողությամբ գործած «Միջուկային ռեակտորների ֆիզիկա" ծրագրի օրգանական շարունակությունն է:
1.Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի առարկայական ուսումնական պլանին համահունչ և արդիական ծրագրի կազմելու հմտություն
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր կազմելու հմտություն,
· տվյալ առարկայի առանձնահատկությամբ պայմանավորված դասավանդման մեթոդիկայի և ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· ուսանողների հետազոտական աշխատանքների, ինչպես նաև հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (անգլերեն, ռուսերեն առնվազն B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից գիտական շտեմարաններից (web of science, Scopus և այլն) օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական ծրագրային փաթեթներից օգտվելու հմտություն:
Այլ կարողություններ
· հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` հաղորդակցությունների ոլորտում),
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելուև ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն,
Մասնագիտական կարողություններ
· գիտատեխնիկական միջազգային զարգացումների և տեղեկատվության մասնագիտական վերլուծության և գնահատման կարողություն,
· հրապարակային և հանրամատչելի ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության իմիջի ձևավորման ռազմավարություն մշակելու և իրականացնելու կարողություն:
· ֆիզիկայի եւ հարակից բնագավառների ձեռքբերումների համեմատական եւ քննական վերլուծություններ իրականացնելու եւ գնահատելու կարողություն,
· ֆիզիկայի նկատմամբ հետաքրքրություն ցուցաբերողների շրջանում թիրախային խմբեր առանձնացնելու և դրանց հետ ըստ անհրաժեշտության գիտական եւ կրթական գործունեություն ծավալելու կարողություն,
· ֆիզիկայի ոլորտին վերաբերող տեղեկատվական փաթեթներ, այլ համապատասխան կազմակերպչական բնույթի տեքստեր մշակելու, ստեղծարար գրագրություն իրականացնելու հմտություն,
· հարակից մասնագիտությունների ներկայացուցիչների հետ համագործակցային հարաբերություններ ձևավորելու հմտություն,
· մասնագիտական գիտաժողովների եւ կրթական միջոցառումների կազմակերպման եւ անցկացման ընթացքում լրատվական եւ հաղորդակցական բնույթի իրադարձություններ կառավարելու կարողություն,
· մասնագիտական բնույթի հատուկ միջոցառումներ՝ ասուլիսներ, ճեպազրույցներ, շնորհանդեսներ և այլն կազմակերպելու և կառավարելու կարողություն,
· սոցիալական ցանցերում հաղորդակցման բովանդակությունը՝ կոնտենտը կառավարելու և ապահովելու կարողություն,
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում մասնագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ասպիրանտի կամ մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական և պրակտիկ փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Այլ պահանջներ
· դասավանդման փաթեթ /պորտֆոլիո/ և դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3,0 (գործող դասախոսների համար)։
1.Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի առարկայական ուսումնական պլանին համահունչ և արդիական ծրագրի կազմելու հմտություն
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր կազմելու հմտություն,
· տվյալ առարկայի առանձնահատկությամբ պայմանավորված դասավանդման մեթոդիկայի և ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն,ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· ուսանողների հետազոտական աշխատանքների, ինչպես նաև հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (անգլերեն, ռուսերեն առնվազն B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից գիտական շտեմարաններից (web of science, Scopus և այլն) օգտվելու հմտություն,
· մասնագիտական ծրագրային փաթեթներից օգտվելու հմտություն:
Այլ կարողություններ
· հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն (մասնավորապես` հաղորդակցությունների ոլորտում),
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելուև ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն,
Մասնագիտական կարողություններ
· գիտատեխնիկական միջազգային զարգացումների և տեղեկատվության մասնագիտական վերլուծության և գնահատման կարողություն,
· հրապարակային և հանրամատչելի ելույթներ պատրաստելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտության իմիջի ձևավորման ռազմավարություն մշակելու և իրականացնելու կարողություն:
· ֆիզիկայի եւ հարակից բնագավառների ձեռքբերումների համեմատական եւ քննական վերլուծություններ իրականացնելու եւ գնահատելու կարողություն,
· ֆիզիկայի նկատմամբ հետաքրքրություն ցուցաբերողների շրջանում թիրախային խմբեր առանձնացնելու և դրանց հետ ըստ անհրաժեշտության գիտական եւ կրթական գործունեություն ծավալելու կարողություն,
· ֆիզիկայի ոլորտին վերաբերող տեղեկատվական փաթեթներ, այլ համապատասխան կազմակերպչական բնույթի տեքստեր մշակելու, ստեղծարար գրագրություն իրականացնելու հմտություն,
· հարակից մասնագիտությունների ներկայացուցիչների հետ համագործակցային հարաբերություններ ձևավորելու հմտություն,
· մասնագիտական գիտաժողովների եւ կրթական միջոցառումների կազմակերպման եւ անցկացման ընթացքում լրատվական եւ հաղորդակցական բնույթի իրադարձություններ կառավարելու կարողություն,
· մասնագիտական բնույթի հատուկ միջոցառումներ՝ ասուլիսներ, ճեպազրույցներ, շնորհանդեսներ և այլն կազմակերպելու և կառավարելու կարողություն,
· սոցիալական ցանցերում հաղորդակցման բովանդակությունը՝ կոնտենտը կառավարելու և ապահովելու կարողություն,
Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում մասնագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ ասպիրանտի կամ մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական և պրակտիկ փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Այլ պահանջներ
· դասավանդման փաթեթ /պորտֆոլիո/ և դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Ներկայացվող «Միջուկային ֆիզիկա և ատոմային էներգետիկա» ծրագիրը ԵՊՀ-ի ֆիզիկայի ֆակուլտետում երկար տարիների ընթացքում հաջողությամբ գործած «Միջուկային ֆիզիկա և ատոմային էներգետիկա» ծրագրի օրգանական շարունակությունն է: