Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
023102.16.7 - Օտար լեզու և գրականություն
Մասնագիտացումը՝
023102.16.7 - Արտասահմանյան գրականություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Բանասիրության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Նույն մասնագիտության շրջանակներում ընդունելությունը անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով դիմորդները հանձնում են համապատասխան մասնագիտության բակալավրի ավարտական ամփոփիչ քննությունը;
2. Ծրագրի նպատակները
1.ուսանողներին տրամադրել խոր և հիմնարար գիտելիք համեմատական գրականագիտության վերաբերյալ` ապագա մասնագիտական գործունեությանը համապատասխան,
2.խթանել ուսանողների գրականագիտության և գրականության մասին տեսական գիտելիքներ համադրել գործնական կարողությունների հետ,
ուսանողներին ունակ դարձնել կատարելու ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք գրականագիտության ոլորտում, կարողանալու կողմնորոշվել և գնահատել գրական իրողություններն ու ստեղծագործությունները:
2.խթանել ուսանողների գրականագիտության և գրականության մասին տեսական գիտելիքներ համադրել գործնական կարողությունների հետ,
ուսանողներին ունակ դարձնել կատարելու ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք գրականագիտության ոլորտում, կարողանալու կողմնորոշվել և գնահատել գրական իրողություններն ու ստեղծագործությունները:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- ներկայացնել արևմտաեվրոպական և ամերիկյան գրականագիտության ժամանակակից հայեցակետերն ու սկզբունքները, դասակարգել արդի ուղղություներն ու հոսանքները, 1. ներկայացնել արևմտաեվրոպական և ամերիկյան գրականագիտության ժամանակակից հայեցակետերն ու սկզբունքները, դասակարգել արդի ուղղություներն ու հոսանքները,
- նկարագրել գրական-գեղագիտական մտքի զարգացման հիմնական բովանդակությունը, հասկանալ գրական- գեղագիտական համակարգերի պատմական արժեքներն ու օրինաչափությունները,
- նկարագրել արևմտեվրոպական և ամերիկյան գրականության պատմության և տեսության հիմնական հասկացությունները,
- հիմնավորել արևմտեվրոպական և ամերիկյան գրականության առնչությունները պատմության, փիլիսոփայության, լեզվաբանության, հոգեբանության, կրոնի, դիցաբանության և հումանիտար այլ գիտությունների և արվեստի հետ,
- սահմանել գրականագիտության տեղը ժամանակակից մշակույթի հարացույցում,
- վերարտադրել երկրի հասարակական-քաղաքական, պատմամշակութային զարգացման առանձնահատկությունները և ազգային ինքնության խնդիրները` ազգային գրականության համատեքստում:
- գնահատել գրական երկերն ու իրողությունները ժամանակակից գրականագիտական մտքի տեսանկյունից,
- գործնականում իրականցնել գրականագիտական ուսումնասիրություններ և հետազոտություններ, ինչպես նաև գրականագիտական բանավեճեր և քննարկումներ,
- համադրել արևմտաեվրոպական և ամերիկյան գրական իրողություններն ու ստեղծագործությունները, բացահայտել դրանց ընդհանրություններն ու կարողությունները,
- վերլուծել առանձին հեղինակների տեսական, գրականագիտական հայեցակարգերը,
- վերլուծել գրական սյուժեներն ու կերպարային համակարգերը՝ հոգեբանական տարբեր տեսությունների համատեքստում,
- կատարել գրական տեքստերի վերլուծություն հաշվի առնելով նրա ազգային պատկանելությունն ու ժամանակը,
- դասակարգել և տարանջատել պատմաշակութային ժամանակաշրջանները,
- դասակարգել և տարանջատել գրական ուղղությունները, հոսանքները, ժանրերը և սեռերը:
- օգտվել տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից (ինտերնետային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գրականագիտական կայքեր և այլն),
- կիրառել ձեռք բերված տեսական գիտելիքները գործնականում,
- քննադատաբար վերլուծել, համադրել և համակարգել մասնագիտական տեղեկատվությունը`առաջադրելու հետազոտական նոր նպատակներ և ընտրել դրանց իրակացման ձևերն ու միջոցները:
4. Գնահատման ձևերը
Նախատեսվում են դասընթացների հետևյալ գնահատումները.
1.Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց,
2.Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց,
3.Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց,
4.Ստուգարքային դասընթացներ։
1.Եզրափակիչ գնահատումով դասընթաց,
2.Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթաց,
3.Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթաց,
4.Ստուգարքային դասընթացներ։
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Արտասահմանյան գրականության» մագիստրոսական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքային հեռանկարներ ունենալ ՀՀ բարձրագույն կրթության և տնտեսության այն բոլոր ոլորտներում, որտեղ պահանջվում է օտար լեզվի իմացությամբ արտասահմանյան գրականության մասնագետներ: Նրանք կարող են աշխատել իբրև դասախոս, հետազոտող գիտնական, ուսուցիչ, գիտական ծրագրի ղեկավար:
Հնարավոր աշխատավայրերն են՝ տարբեր բուհերի բանասիրական ֆակուլտետները, գիտահետազոտական ինստիտուտները, Մատենադարանը, թանգարանները, հրատարակչությունները, ավագ դպրոցները, միջազգային տարբեր հաստատությունները:
Հնարավոր աշխատավայրերն են՝ տարբեր բուհերի բանասիրական ֆակուլտետները, գիտահետազոտական ինստիտուտները, Մատենադարանը, թանգարանները, հրատարակչությունները, ավագ դպրոցները, միջազգային տարբեր հաստատությունները:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ծրագիրն իրագործելու նպատակով ուսանողների համար հասանելի են ուսումնառության տարբեր ռեսուրսներ (հարուստ մասնագիտական գրականություն, էլեկտրոնային, համացանցային, տեսաձայնային տարբեր ռեսուրսներ): Ծրագրի հաջող իրականացման համար կարևորվում են դասավանդման և ուսումնառության նորարարական եղանակները՝ հաղորդակցական, ինտերակտիվ մեթոդները և այլն:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
«Արտասահմանյան /համաշխարհային/ գրականություն» առարկան հիմնականում դասավանդվում է հանրապետության բուհերի բանասիրական ֆակուլտետներում, մասամբ նաև հանրակրթական ավագ դպրոցում: Առաջարկվող մագիստրոսական ծրագրին համանման ծրագիր չի գործում հանրապետության որևէ բուհում: Ծրագիրը կարող է ավելի լայն հնարավորություններ ստեղծել մագիստրանտների համար` ձեռք բերել և արդի պայմաններում իրացնել արտասահմանյան գրականության և գրականագիտության ոլորտի գիտելիքներն ու փորձը:
Նմանատիպ մագիստրոսական ծրագրերին ներկայացվող միջազգային ծրագրային կողմնորոշիչների պահանջներն են.
·ուսուցման կոնկրետ նպատակների որոշարկում,
·առարկայական ծրագրերի բովանդակության սահմանում,
·ուսումնական նյութերի ընտրություն և ստեղծում,
·ուսուցման/ ուսումնառության ծրագրի ստեղծում ու ներդրում,
·ուսուցման/ուսումնառության համար համապատասխան մեթոդների կիրառում,
·գիտելիքի արժևորում, ստուգում, գնահատում,
·ծրագրային այլ կողմնորոշիչներ՝
·Մոսկվայի Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի մագիստրոսական ծրագիրը:
Նմանատիպ մագիստրոսական ծրագրերին ներկայացվող միջազգային ծրագրային կողմնորոշիչների պահանջներն են.
·ուսուցման կոնկրետ նպատակների որոշարկում,
·առարկայական ծրագրերի բովանդակության սահմանում,
·ուսումնական նյութերի ընտրություն և ստեղծում,
·ուսուցման/ ուսումնառության ծրագրի ստեղծում ու ներդրում,
·ուսուցման/ուսումնառության համար համապատասխան մեթոդների կիրառում,
·գիտելիքի արժևորում, ստուգում, գնահատում,
·ծրագրային այլ կողմնորոշիչներ՝
·Մոսկվայի Լոմոնոսովի անվան պետական համալսարանի մագիստրոսական ծրագիրը:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Ընդհանրական կարողություններ.
Դասավանդման/մանկավարժական.
·դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
·լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
·կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
·համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
·տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական.
·տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
·տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
·գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
·գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության կարողություն,
·գիտական աշխատանքները խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման.
·լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
·համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն.
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
·սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
·օնլայն խմբերի կառավարում,
·թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ.
·մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
·անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ.
·գերմանական բանասիրության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն,
·հարակից մասնագիտությունների մասին իմացություն (հոգեբանություն, լեզվահոգեբանություն, միջմշակութային հաղորդակցություն, թարգմանություն և այլն),
·տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
·լեզվաբանության և հաղորդակցության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրություները ներկայացնելու կարողություն,
·մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն,
Ընդհանուր պահանջներ.
Գիտական աստիճան.
·գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
·վերջին 3 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն:
Դասավանդման/մանկավարժական.
·դասընթացի ուսումնամեթոդական ծրագիր կազմելու հմտություն,
·լսարանն արդյունավետ կառավարելու կարողություն,
·կրթական նորագույն տեխնոլոգիաների տիրապետում և կիրառում,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների կիրառման կարողություն,
·համագործակցային ուսուցման սկզբունքների որդեգրում,
·տեսական և գործնական հմտությունները համադրելու և մատուցելու կարողություն:
Հետազոտական.
·տեսական և էմպիրիկ գիտահետազոտական աշխատանքի իրականացման կարողություն,
·տպագիր և առցանց գիտական աղբյուրներից օգտվելու հմտություն,
·գիտական խոսույթի բովանդակային վերլուծության կարողություն,
·գիտական տեքստերի լեզվաոճական առանձնահատկությունների տիրապետում և վերլուծության կարողություն,
·գիտական աշխատանքները խմբագրելու և ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման.
·լսարանի հետ հաղորդակցվելու հմտություն,
·համագործակցային և մասնակցային, ուսանողակենտրոն հաղորդակցման կարողություն:
ՏՀՏ կիրառություն.
·բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
·սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
·օնլայն խմբերի կառավարում,
·թվային տեխնոլոգիանների կիրառման հմտություն:
Այլ կարողություններ.
·մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն հաղորդակցությունների ոլորտում,
·անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերն արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
·ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
Մասնագիտական կարողություններ.
·գերմանական բանասիրության ոլորտում գիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու կարողություն,
·հարակից մասնագիտությունների մասին իմացություն (հոգեբանություն, լեզվահոգեբանություն, միջմշակութային հաղորդակցություն, թարգմանություն և այլն),
·տեղեկատվական տեխնոլոգիաներին տիրապետելու և դրանք մատուցելու կարողություն,
·լեզվաբանության և հաղորդակցության ժամանակակից տեսությունների հիմնադրություները ներկայացնելու կարողություն,
·մասնագիտական փաստերի վերլուծություն և հետևություններ անելու կարողություն,
Ընդհանուր պահանջներ.
Գիտական աստիճան.
·գիտական աստիճան և/կամ կոչում հումանիտար և հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ մասնագիտությամբ ստացած մագիստրոսի կոչում,
·վերջին 3 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն:
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Ուսումնառության ընթացքում արտերկրից պարբերաբար կհրավիրվեն մասնագետներ՝ դասախոսություններ, գիտամեթոդական սեմինարներ և քննարկումներ անցկացնելու նպատակով: