Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
101501.03.6 - Զբոսաշրջություն
Մասնագիտացումը՝
101501.03.6 - Կրոնական զբոսաշրջություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Զբոսաշրջության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա միջնակարգ, նախնական մաuնագիտական կամ միջին մասնագիտական կրթության վկայական։
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած «Հայաստանի Հանրապետության պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրացված կրթական ծրագրերի) կարգի»։
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած «Հայաստանի Հանրապետության պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրացված կրթական ծրագրերի) կարգի»։
2. Ծրագրի նպատակները
· պատրաստել կրոնական զբոսաշրջության հիմնարար գիտելիքներով և հմտություններով օժտված մասնագետներ,
· սովորեցնել կազմակերպել և իրագործել ուղևորություններ, շրջագայություններ կրոնական զբոսաշրջության շրջանակներում՝ ներկայացնելով հայ կրոնամշակութային հարուստ ժառանգությունը,
· սովորեցնել կիրառել կրոնագիտական և աստվածաբանական գիտելիքները զբոսաշըրջության ոլորտում, առաջադրել զբոսաշրջության զարգացման առավել հիմնարար ուղղություններ:
· սովորեցնել կազմակերպել և իրագործել ուղևորություններ, շրջագայություններ կրոնական զբոսաշրջության շրջանակներում՝ ներկայացնելով հայ կրոնամշակութային հարուստ ժառանգությունը,
· սովորեցնել կիրառել կրոնագիտական և աստվածաբանական գիտելիքները զբոսաշըրջության ոլորտում, առաջադրել զբոսաշրջության զարգացման առավել հիմնարար ուղղություններ:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- ներկայացնել կրոնական զբոսաշրջության ներկա վիճակը, համաշխարհային փորձը, զարգացման հիմնական միտումները,
- հիմնավորել ՀՀ-ում կրոնական զբոսաշրջության զարգացման անհրաժեշտությունը
- դասակարգել հայոց հեթանոսական կրոնամշակութային ժառանգությունը, հուշարձանները, կոթողները, առասպելներն ու ավանդությունները
- ներկայացնել հայ քրիստոնեական մշակույթը, Հայ Առաքելական Եկեղեցու պատմությունը, տոները, ծեսերը, բանավոր և գրավոր ժառանգությունը, ավանդությունները, ճարտարապետությունը, խաչքարային արվեստը, եկեղեցական երաժշտությունը
- նկարագրել ներգնա և արտագնա զբոսաշրջության երթուղիները
- լուսաբանել Հայոց եկեղեցու մշակութային փոխառնչություններն այլ եկեղեցիների և կրոնների հետ
- ձևակերպել կրոնական զբոսաշրջությանն առնչվող արդիական հիմնախնդիրները և առաջարկել դրանց լուծման հնարավոր ուղիներ
- կիրառել կրոնագիտական, աստվածաբանական, պատմագիտական, եկեղեցագիտական և մշակութաբանական սկզբունքները մասնագիտական հիմնախնդիրներ լուծելիս,
- իրականացնել զբոսաշրջային երթուղիների նախագծման և կազմակերպման աշխատանքներ՝ տեսական և գործնական գիտելիքների համադրմամբ
- իրականացնել զբոսավարական գործունեություն՝ օգտվելով տեղեկատվական զանազան աղբյուրներից և ցուցաբերելով կազմակերպչական հմտություններ
- հավաքագրել և մշակել մասնագիտական ոլորտին առնչվող քանակական և որակական տվյալներ, վերլուծելու և մեկնաբանելու դրանք
- գնահատել զբոսաշրջության զարգացման գործում կրոնական արժեքների, Հայ եկեղեցու պատմության, հայ արվեստի և մշակույթի դերն ու նշանակությունը
- տարբերակել հայաստանյան կրոնական կենտրոնները, սրբատեղիները, ազգային-եկեղեցական արժեքները, ավանդությունները, սովորույթները, հայ ժողովրդի կրոնամշակութային առանձնահատկությունները
- օգտվել կրոնական զբոսաշրջությանն առնչվող տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից (ինտերնետ ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և հաշվետվություններ)
- ցուցաբերել անձնական պատասխանատվություն ազգի և պետության հանդեպ, հետամուտ լինելու ժողովրդավարական սկզբունքների իրագործմանը, ազգային և համամարդկայյինարժեքների տարածմանը
- հմտորեն հաղորդակցվել մայրենի և օտար լեզուներով, ձևակերպել և ներկայացնել բանավոր և գրավոր հստակ խոսք
- պահպանել մասնագիտական էթիկայի նորմերը և աշխատանքային անվտանգության կանոնները
4. Գնահատման ձևերը
ԵՊՀ-ում գործում է ուսանողների գիտելիքների պարբերական ստուգման և գնահատման բազմագործոն համակարգ:
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
- դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
- դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
- ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
- հետազոտական բաղադրիչով դասընթացի համար՝ ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
- դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
- ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
ԵՊՀ-ում ուսանողի ուսումնառության արդյունքների գնահատման համար կիրառվում է 20-միավորանոց սանդղակը:
Գնահատման դրական նվազագույն շեմը սահմանվում է 10 միավորը: Գնահատման սանդղակը ներկայացված է ստորև.
Դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները (արտահայտված տոկոսներով) ընտրում է դասավանդող դասախոսը՝ ելնելով դասընթացի դասավանդման, ուսումնառության ձևերից ու ակնկալվող կրթական վերջնարդյունքների բնույթից, և հաստատում է ամբիոնը: Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում:
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
- դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
- դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
- ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
- հետազոտական բաղադրիչով դասընթացի համար՝ ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
- դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
- ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
ԵՊՀ-ում ուսանողի ուսումնառության արդյունքների գնահատման համար կիրառվում է 20-միավորանոց սանդղակը:
Գնահատման դրական նվազագույն շեմը սահմանվում է 10 միավորը: Գնահատման սանդղակը ներկայացված է ստորև.
Դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները (արտահայտված տոկոսներով) ընտրում է դասավանդող դասախոսը՝ ելնելով դասընթացի դասավանդման, ուսումնառության ձևերից ու ակնկալվող կրթական վերջնարդյունքների բնույթից, և հաստատում է ամբիոնը: Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Կրոնական զբոսաշրջություն» բակալավրի կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Հանրապետությունում գործող տուրիստական գործակալություններում,
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակա մի շարք հիմնարկներում, մասնավորապես՝ թանգարաններում, գրադարաններում, գիտական և կրթական կենտրոններում, ինչպես նաև ՀՀ Քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեում և այլ հաստատություններում,
· սպասարկման ոլորտի հաստատություններում,
· ՀՀ Էկոնոմիկայի նախարարությունում, ՀՀ Զբոսաշրջության կոմիտեում:
«Կրոնական զբոսաշրջություն» բակալավրի կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Հանրապետությունում գործող տուրիստական գործակալություններում,
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակա մի շարք հիմնարկներում, մասնավորապես՝ թանգարաններում, գրադարաններում, գիտական և կրթական կենտրոններում, ինչպես նաև ՀՀ Քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեում և այլ հաստատություններում,
· սպասարկման ոլորտի հաստատություններում,
· ՀՀ Էկոնոմիկայի նախարարությունում, ՀՀ Զբոսաշրջության կոմիտեում:
«Կրոնական զբոսաշրջություն» բակալավրի կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Հանրապետությունում գործող տուրիստական գործակալություններում,
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակա մի շարք հիմնարկներում, մասնավորապես՝ թանգարաններում, գրադարաններում, գիտական և կրթական կենտրոններում, ինչպես նաև ՀՀ Քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեում և այլ հաստատություններում,
· սպասարկման ոլորտի հաստատություններում,
· ՀՀ Էկոնոմիկայի նախարարությունում, ՀՀ Զբոսաշրջության կոմիտեում:
· Հանրապետությունում գործող տուրիստական գործակալություններում,
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակա մի շարք հիմնարկներում, մասնավորապես՝ թանգարաններում, գրադարաններում, գիտական և կրթական կենտրոններում, ինչպես նաև ՀՀ Քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեում և այլ հաստատություններում,
· սպասարկման ոլորտի հաստատություններում,
· ՀՀ Էկոնոմիկայի նախարարությունում, ՀՀ Զբոսաշրջության կոմիտեում:
«Կրոնական զբոսաշրջություն» բակալավրի կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Հանրապետությունում գործող տուրիստական գործակալություններում,
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակա մի շարք հիմնարկներում, մասնավորապես՝ թանգարաններում, գրադարաններում, գիտական և կրթական կենտրոններում, ինչպես նաև ՀՀ Քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեում և այլ հաստատություններում,
· սպասարկման ոլորտի հաստատություններում,
· ՀՀ Էկոնոմիկայի նախարարությունում, ՀՀ Զբոսաշրջության կոմիտեում:
«Կրոնական զբոսաշրջություն» բակալավրի կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
· Հանրապետությունում գործող տուրիստական գործակալություններում,
· ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակա մի շարք հիմնարկներում, մասնավորապես՝ թանգարաններում, գրադարաններում, գիտական և կրթական կենտրոններում, ինչպես նաև ՀՀ Քաղաքացիական ավիացիայի կոմիտեում և այլ հաստատություններում,
· սպասարկման ոլորտի հաստատություններում,
· ՀՀ Էկոնոմիկայի նախարարությունում, ՀՀ Զբոսաշրջության կոմիտեում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· ժամանակակից սարքավորումներով ապահովված լսարաններ,
· ժամանակակից մասնագիտական գրականությամբ հագեցած հարուստ «Աճեմյան» գրադարան, և Հայ եկեղեցու պատմության և եկեղեցաբանության ամբիոնի մասնագիտական գրականություն,
· էլեկտրոնային, համացանցային և տեսաձայնային հարուստ ռեսուրսներ:
· ժամանակակից սարքավորումներով ապահովված լսարաններ,
· ժամանակակից մասնագիտական գրականությամբ հագեցած հարուստ «Աճեմյան» գրադարան, և Հայ եկեղեցու պատմության և եկեղեցաբանության ամբիոնի մասնագիտական գրականություն,
· էլեկտրոնային, համացանցային և տեսաձայնային հարուստ ռեսուրսներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Կրթական չափորոշիչ
· Պետական կրթական չափորոշիչ «Կրոնական զբոսաշրջություն» մասնագիտությամբ,
Ծրագրային կողմնորոշիչներ
· Երևանի պետական համալսարանի Իջևանի մասնաճյուղի տնտեսագիտության ֆակուլտետի «Զբոսաշրջություն» կրթական ծրագիրը,
· Վալերի Բրյուսովի անվան պետական լեզվահասարակագիտական համալսարանի սոցիալական գիտությունների և սերվիսի ֆակուլտետի «Սերվիս» կրթական ծրագիրը,
· Եվրոպական համալսարանի «Սերվիս» (զբոսաշրջություն) կրթական ծրագիրը:
· Պետական կրթական չափորոշիչ «Կրոնական զբոսաշրջություն» մասնագիտությամբ,
Ծրագրային կողմնորոշիչներ
· Երևանի պետական համալսարանի Իջևանի մասնաճյուղի տնտեսագիտության ֆակուլտետի «Զբոսաշրջություն» կրթական ծրագիրը,
· Վալերի Բրյուսովի անվան պետական լեզվահասարակագիտական համալսարանի սոցիալական գիտությունների և սերվիսի ֆակուլտետի «Սերվիս» կրթական ծրագիրը,
· Եվրոպական համալսարանի «Սերվիս» (զբոսաշրջություն) կրթական ծրագիրը:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· մասնագիտական մանկավարժական գիտելիքների և հմտություննների լիարժեք տիրապետում (ըստ հաստատված առարկայական ծրագրի), նյութի պարզ և հասկանալի մատուցում, դասավանդման գործընթացում նորարական և ինտերակտիվ մեթոդների կիրառում,
· ուսանողների հետ հաղորդակցման ունակություն, մասնագիտական հմտությունների, վերլուծական մտածողության և ինքնուրույնության զարգացում,
· առարկայական ծրագրեր, հավելյալ օժանդակ նյութեր մշակելու հմտություններ և ըստ ուսումնական գործընթացի ժամանակացույցի՝ դրանք իրականացնելու պատասխանատվություն:
Հետազոտական
· «Կրոնական զբոսաշրջության» և դրան հարակից ոլորտներում հետազոտական աշխատանքներ կատարելու հմտություններ (տպագրված հոդվածներ, միջազգային գիտաժողովներում զեկույցներ, դրամաշնորհներ),
· հետազոտական մեթոդների իմացություն, գիտական նորույթների վերաբերյալ տեղեկատվության հավաքում և վերլուծում, հետազոտական աշխատանքի արդյունքի և արդիականության կանխատեսում, ստացված արդյունքների օգտագործում ուսումնական գործընթացում, ուսանողների ներգրավում գիտահետազոտական աշխատանքներում,
· «Կրոնական զբոսաշրջության» և դրան հարակից մասնագիտական ոլորտներում ավարտական աշխատանքներ, մագիստրոսական թեզեր, ուսանողական գիտական աշխատանքներ և ատենախոսական աշխատանքներ ղեկավարելու կարողություններ:
Հաղորդակցման
· հայերենի գերազանց իմացություն, հստակ բանավոր և գրավոր խոսքի, առնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետում (անգլերենի A2 կամ B1 մակարդակին համապատասխան),
· հաղորդակցման հմտությունների տիրապետում, միջանձնային հաղորդակցման մեթոդների կիրառում,
· թիմում աշխատելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններ, նախագծեր, ծրագրեր մշակելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ, հաղորդակցման տարբեր իրավիճակներում համապատասխան որոշումներ կայացնելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· «Կրոնական զբոսաշրջության» ոլորտին վերաբերող տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից օգտվելու հմտություններ (ինտերնետ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ), դրանք գիտական աշխատանքում, դասընթացներում կիրառելու ունակություն,
· ՏՀՏ-ների համակողմանի կիրառում՝ գիտական հետազոտություն կատարելու և նոր գիտելիքներ ձեռք բերելու համար:
Այլ կարողություններ
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների ծրագրման և կառավարման կարողություն:
Հաղորդակցման
· հայերենի գերազանց իմացություն, հստակ բանավոր և գրավոր խոսքի, առնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետում (անգլերենի A2 կամ B1 մակարդակին համապատասխան),
· հաղորդակցման հմտությունների տիրապետում, միջանձնային հաղորդակցման մեթոդների կիրառում,
· թիմում աշխատելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններ, նախագծեր, ծրագրեր մշակելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ, հաղորդակցման տարբեր իրավիճակներում համապատասխան որոշումներ կայացնելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· «Կրոնական զբոսաշրջության» ոլորտին վերաբերող տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից օգտվելու հմտություններ (ինտերնետ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ), դրանք գիտական աշխատանքում, դասընթացներում կիրառելու ունակություն,
· ՏՀՏ-ների համակողմանի կիրառում՝ գիտական հետազոտություն կատարելու և նոր գիտելիքներ ձեռք բերելու համար:
Այլ կարողություններ
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների ծրագրման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· իրազեկվածություն «Կրոնական զբոսաշրջության» արդի հիմնախնդիրներին, ձեռքբերումներին, նորագույն մոտեցումներին, զբոսաշրջության և կրթության ոլորտներում ներդրվող ծրագրերին,
· համագործակցություն օտարերկրյա բուհերի «Կրոնական զբոսաշրջության» և հարակից մասնագիտական ստորաբաժանումների պրոֆեսորադասախոսական անձնակազմի հետ (համատեղ գիտական հոդվածներ, ուսումնական ձեռնարկներ, դասագրքեր),
· «Կրոնական զբոսաշրջության» ոլորտում նոր գաղափարների, մտահղացումների մշակում՝ հետազոտական աշխատանքներ իրականացնելու և դրանց ներդնելու, ինչպես նաև նոր համագործակցություններ հաստատելու ուղղությամբ,
· մասնագիտական գործունեության ոլորտում օգտագործվող մեթոդների իմացություն, հայթայթված տեղեկատվության վերլուծման, եզրահանգման և մեկնաբանման հմտություն,
· զբոսաշրջության ոլորտում աշխատելու կանոնների ու պայմանների պահպանում և ուսանողներին իրազեկում:
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· պատմության կամ հարակից ոլորտներում գիտական աստիճանի առկայություն կամ դասավանդման փորձի բացակայության դեպքում՝ այդ ոլորտում առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ:
Մանկավարժական փորձ
· առնվազն 2 տարվա մանկավարժական փորձ (ասպիրանտական տարիներին հատկացված դասաժամեր կամ գործնական աշխատանքների դասավանդման) կամ առնվազն 3 տարվա պասիվ պրակտիկ գործունեություն,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· զբոսաշրջության ոլորտում, գիտահետազոտական ինստիտուտներում և կենտրոններում, կրթական հաստատություններում առնվազն 3 տարվա պրակտիկ աշխատանքային փորձ:
Դասավանդման/մանկավարժական
· մասնագիտական մանկավարժական գիտելիքների և հմտություննների լիարժեք տիրապետում (ըստ հաստատված առարկայական ծրագրի), նյութի պարզ և հասկանալի մատուցում, դասավանդման գործընթացում նորարական և ինտերակտիվ մեթոդների կիրառում,
· ուսանողների հետ հաղորդակցման ունակություն, մասնագիտական հմտությունների, վերլուծական մտածողության և ինքնուրույնության զարգացում,
· առարկայական ծրագրեր, հավելյալ օժանդակ նյութեր մշակելու հմտություններ և ըստ ուսումնական գործընթացի ժամանակացույցի՝ դրանք իրականացնելու պատասխանատվություն:
Հետազոտական
· «Կրոնական զբոսաշրջության» և դրան հարակից ոլորտներում հետազոտական աշխատանքներ կատարելու հմտություններ (տպագրված հոդվածներ, միջազգային գիտաժողովներում զեկույցներ, դրամաշնորհներ),
· հետազոտական մեթոդների իմացություն, գիտական նորույթների վերաբերյալ տեղեկատվության հավաքում և վերլուծում, հետազոտական աշխատանքի արդյունքի և արդիականության կանխատեսում, ստացված արդյունքների օգտագործում ուսումնական գործընթացում, ուսանողների ներգրավում գիտահետազոտական աշխատանքներում,
· «Կրոնական զբոսաշրջության» և դրան հարակից մասնագիտական ոլորտներում ավարտական աշխատանքներ, մագիստրոսական թեզեր, ուսանողական գիտական աշխատանքներ և ատենախոսական աշխատանքներ ղեկավարելու կարողություններ:
Հաղորդակցման
· հայերենի գերազանց իմացություն, հստակ բանավոր և գրավոր խոսքի, առնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետում (անգլերենի A2 կամ B1 մակարդակին համապատասխան),
· հաղորդակցման հմտությունների տիրապետում, միջանձնային հաղորդակցման մեթոդների կիրառում,
· թիմում աշխատելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններ, նախագծեր, ծրագրեր մշակելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ, հաղորդակցման տարբեր իրավիճակներում համապատասխան որոշումներ կայացնելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· «Կրոնական զբոսաշրջության» ոլորտին վերաբերող տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից օգտվելու հմտություններ (ինտերնետ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ), դրանք գիտական աշխատանքում, դասընթացներում կիրառելու ունակություն,
· ՏՀՏ-ների համակողմանի կիրառում՝ գիտական հետազոտություն կատարելու և նոր գիտելիքներ ձեռք բերելու համար:
Այլ կարողություններ
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների ծրագրման և կառավարման կարողություն:
Հաղորդակցման
· հայերենի գերազանց իմացություն, հստակ բանավոր և գրավոր խոսքի, առնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետում (անգլերենի A2 կամ B1 մակարդակին համապատասխան),
· հաղորդակցման հմտությունների տիրապետում, միջանձնային հաղորդակցման մեթոդների կիրառում,
· թիմում աշխատելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններ, նախագծեր, ծրագրեր մշակելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ, հաղորդակցման տարբեր իրավիճակներում համապատասխան որոշումներ կայացնելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· «Կրոնական զբոսաշրջության» ոլորտին վերաբերող տեղեկատվական տարբեր աղբյուրներից օգտվելու հմտություններ (ինտերնետ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ), դրանք գիտական աշխատանքում, դասընթացներում կիրառելու ունակություն,
· ՏՀՏ-ների համակողմանի կիրառում՝ գիտական հետազոտություն կատարելու և նոր գիտելիքներ ձեռք բերելու համար:
Այլ կարողություններ
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների ծրագրման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· իրազեկվածություն «Կրոնական զբոսաշրջության» արդի հիմնախնդիրներին, ձեռքբերումներին, նորագույն մոտեցումներին, զբոսաշրջության և կրթության ոլորտներում ներդրվող ծրագրերին,
· համագործակցություն օտարերկրյա բուհերի «Կրոնական զբոսաշրջության» և հարակից մասնագիտական ստորաբաժանումների պրոֆեսորադասախոսական անձնակազմի հետ (համատեղ գիտական հոդվածներ, ուսումնական ձեռնարկներ, դասագրքեր),
· «Կրոնական զբոսաշրջության» ոլորտում նոր գաղափարների, մտահղացումների մշակում՝ հետազոտական աշխատանքներ իրականացնելու և դրանց ներդնելու, ինչպես նաև նոր համագործակցություններ հաստատելու ուղղությամբ,
· մասնագիտական գործունեության ոլորտում օգտագործվող մեթոդների իմացություն, հայթայթված տեղեկատվության վերլուծման, եզրահանգման և մեկնաբանման հմտություն,
· զբոսաշրջության ոլորտում աշխատելու կանոնների ու պայմանների պահպանում և ուսանողներին իրազեկում:
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· պատմության կամ հարակից ոլորտներում գիտական աստիճանի առկայություն կամ դասավանդման փորձի բացակայության դեպքում՝ այդ ոլորտում առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ:
Մանկավարժական փորձ
· առնվազն 2 տարվա մանկավարժական փորձ (ասպիրանտական տարիներին հատկացված դասաժամեր կամ գործնական աշխատանքների դասավանդման) կամ առնվազն 3 տարվա պասիվ պրակտիկ գործունեություն,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· զբոսաշրջության ոլորտում, գիտահետազոտական ինստիտուտներում և կենտրոններում, կրթական հաստատություններում առնվազն 3 տարվա պրակտիկ աշխատանքային փորձ:
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Պետք է նկատի ունենալ, որ ծրագրի մասնագիրը տալիս է ծրագրի հիմնական բնութագրերի համառոտ նկարագրությունը և այն կրթական վերջնարդյունքները, որոնք ենթադրվում է, որ ձեռք կբերի ուսանողը, եթե նա լիարժեք կերպով օգտվի ծրագրի ընձեռած ուսումնառության հնարավորություններից։