Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
041301.04.7 - Կառավարում
Մասնագիտացումը՝
041301.04.7 - Գործարար վարչարարություն (կառավարում)
Շնորհվող որակավորումը՝
մագիստր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ դրան համարժեք որակավորում.
տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի առկա ուսուցման մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի առկա ուսուցման մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագրի նպատակն է.
Մագիստրոսական ծրագրի ուսուցման հիմնական նպատակն է աջակցել աշխատաշուկայի պահանջներին համապատասխան մրցունակ կառավարիչ-առաջնորդների պատրաստմանը, որոնց հատուկ է ստեղծարար կառավարչական գործելաոճը: Ուսումնառության ընթացքում ուսանողներին կփոխանցվեն գործնական հմտություններ կազմակերպություններում իրական խնդիրներ լուծելու նպատակով` կիրառելով կառավարչական տարբեր մեթոդներ, հնարքներ, մոդելներ և այլ գործիքակազմ:
կազմակերպությունների գործարար գործընթացների վերլուծությունը, վերակազմակերպումը և համակարգումը,
կազմակերպությունների ռիսկերի արդյունավետ կառավարման համակարգի, ռիսկերի պատասխանատվության բաշխման և ներքին հսկողության մեխանիզմների մշակումը,
ոչ լրիվ տեղեկատվության առկայության պայմաններում որոշումների ընդունումը և կանխատեսումների կայացումը,
ISO 9001 պահանջներին համապատասխան կազմակերպություններում որակի կառավարման համակարգի մշակումը և ներդումը,
կազմակերպության ռազմավարության մշակումը և իրականացումը:
Մագիստրոսական ծրագրի ուսուցման հիմնական նպատակն է աջակցել աշխատաշուկայի պահանջներին համապատասխան մրցունակ կառավարիչ-առաջնորդների պատրաստմանը, որոնց հատուկ է ստեղծարար կառավարչական գործելաոճը: Ուսումնառության ընթացքում ուսանողներին կփոխանցվեն գործնական հմտություններ կազմակերպություններում իրական խնդիրներ լուծելու նպատակով` կիրառելով կառավարչական տարբեր մեթոդներ, հնարքներ, մոդելներ և այլ գործիքակազմ:
կազմակերպությունների գործարար գործընթացների վերլուծությունը, վերակազմակերպումը և համակարգումը,
կազմակերպությունների ռիսկերի արդյունավետ կառավարման համակարգի, ռիսկերի պատասխանատվության բաշխման և ներքին հսկողության մեխանիզմների մշակումը,
ոչ լրիվ տեղեկատվության առկայության պայմաններում որոշումների ընդունումը և կանխատեսումների կայացումը,
ISO 9001 պահանջներին համապատասխան կազմակերպություններում որակի կառավարման համակարգի մշակումը և ներդումը,
կազմակերպության ռազմավարության մշակումը և իրականացումը:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնել ISO 9001 միջազգային ստանդարտներին համապատասխան որակի և ռիսկերի կառավարման ընդհանուր համակարգերի ձևավորման սկզբունքներն ու պահանջները
- քննարկել կազմակերպության նյութական, տեղեկատվական և այլ հարակից հոսքերի, ռազմավարական և ֆինանսական կառավարման ընդհանուր համակարգերի ձևավորման և վերլուծության ժամանակակից տեխնոլոգիաները
- դասակարգել կառավարչական որոշումների ընդունման, աշխատանքների նախագծման և իրականացման մեթոդները՝ արտաքին փոփոխվող միջավայրում գործող կազմակերպությունների համար
- դասակարգել կազմակերպություններում ինովացիայի և մարքեթինգի կառավարման, գործարար գործընթացների ռեինժինիրինգի ժամանակակից տեխնոլոգիաները
- նկարագրել մարքեթինգային հետազոտությունների, անձնակազմի խթանման և գնահատման մեթոդները, առաջնորդության և կորպորատիվ կառավարման մեթոդաբանությունը
- ներկայացնել աշխատանքային հարաբերությունների պետական կարգավորման մոտեցումները, կառավարչական հաշվառման և բյուջետավորման համակարգերի կառավարման մեթոդները
- սահմանել կառավարչական հիմնախնդիրների լուծմանն առնչվող հոգեբանական դրույթների և կազմակերպական վարքի էթիկայի նորմերը
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- կառուցել կազմակերպության որակի կառավարման համակարգի և գործարար գործընթացների իրականացման մոդելներ
- նախագծել կազմակերպության արդյունավետ կառավարման համար բյուջեների ձևավորման և կառավարչական հաշվառման համար տվյալների բազա, մասնակցել լոգիստիկական ցանցի ձևավորման աշխատանքներին
- ընտրել տարատեսակ մարքեթինգային ռազմավարություններ, ֆինանսական գործիքներ և ընդունել կառավարչական որոշումներ
- առաջարկել կազմակերպության ռիսկերի կառավարման արդյունավետ համակարգ՝ ֆինանսական կայունության ամրապնդման համար
- առաջարկել նոր կիրառություններ տվյալ բիզնես ոլորտում օգտագործվող պլանավորման, կազմակերպման և վերահսկման ժամանակակից մեթոդների և տեղեկատվական համակարգերի ներդրման համար
- կազմակերպել աշխատանքը բարձր արդյունավետություն ապահովելու համար` և՛ որպես խմբի անդամ, և՛ որպես խմբի ղեկավար
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և հաշվետվություններ)
- վերլուծել առկա խնդիրները և գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները
- արդյունավետորեն պլանավորել ժամանակն ու այլ ռեսուրսները
- պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, վարել գիտական բանավեճեր
4. Գնահատման ձևերը
Գնահատման ձևերը
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի
ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի
ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և
գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման
գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ
քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը
ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի
գնահատում:
Դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
ստուգարքային:
մագիստրոսական թեզի պաշտպանություն
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի
ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի
ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և
գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման
գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ
քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը
ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի
գնահատում:
Դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
ստուգարքային:
մագիստրոսական թեզի պաշտպանություն
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Տվյալ մագիստրոսական ծրագիրը հաջողությամբ ավարտած շրջանավարտները մասնագիտորեն պատրաստված կլինեն աշխատանքի, որպես՝
· կառավարման բոլոր մակարդակների ղեկավարներ և փորձագետ-վերլուծաբաններ՝ տարբեր ոլորտներում մասնագիտացված կազմակերպություններում,
· իրենց բիզնես գաղափարները գործնական կյանքում իրագործողներ և սեփական կազմակերպությունների հիմնադիրներ,
· գիտության և կրթության զարգացման մեջ ներգրավված կազմակերպությունների և ուսումնական հաստատությունների ղեկավարներ, փորձագետ-վերլուծաբաներ և խորհրդատուներ,
· ֆինանսական վերլուծաբաններ, ռիսկերի կառավարիչներ, կազմակերպությունների վարկանշման մեջ ներգրավված մասնագետներ, կազմակերպության կոնտրոլինգի մասով պատասխանատուներ,
· պրոյեկտ-մենեջերներ:
· կառավարման բոլոր մակարդակների ղեկավարներ և փորձագետ-վերլուծաբաններ՝ տարբեր ոլորտներում մասնագիտացված կազմակերպություններում,
· իրենց բիզնես գաղափարները գործնական կյանքում իրագործողներ և սեփական կազմակերպությունների հիմնադիրներ,
· գիտության և կրթության զարգացման մեջ ներգրավված կազմակերպությունների և ուսումնական հաստատությունների ղեկավարներ, փորձագետ-վերլուծաբաներ և խորհրդատուներ,
· ֆինանսական վերլուծաբաններ, ռիսկերի կառավարիչներ, կազմակերպությունների վարկանշման մեջ ներգրավված մասնագետներ, կազմակերպության կոնտրոլինգի մասով պատասխանատուներ,
· պրոյեկտ-մենեջերներ:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված համակարգչային լսարաններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված համակարգչային լսարաններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
· Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական ընդհանուր չափորոշիչ (կառավարության 14 ապրիլի 2005 թվականի N 449-Նորոշում)
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակ ( կառավարության 7 հուլիսի 2016 թվականի N 714-Ն որոշում)
The framework of qualifications for the European Higher Education Area, 2010
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակ ( կառավարության 7 հուլիսի 2016 թվականի N 714-Ն որոշում)
The framework of qualifications for the European Higher Education Area, 2010
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ Դասավանդման/մանկավարժական · դասընթացի աշխատանքային
ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն, · դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների
իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն: Հետազոտական · տարաբնույթ
գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից
օգտվելու հմտություն, · տարաբնույթ հետազոտությունների իրականացման, դրանց արդյունքների
վերլուծման հմտություն, · հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն: Հաղորդակցման · լսարանի
հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն, · հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու
կարողություն, · առնվազն մեկ օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին
համապատասխան)։ ՏՀՏ կիրառություն · բազային համակարգչային (MS Word, MS Excel, MS Power
Point փաթեթի ազատ տիրապետում) հմտություններ, · ժամանակակից սոցիալական հարթակներից
օգտվելու հմտություն, · լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx,
prezi, canva և այլն): Այլ կարողություններ · հասարակական հարաբերությունները կարգավորող
մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն, · անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և
ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն, · ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման
և կառավարման կարողություն: 2. Մասնագիտական կարողություններ · տվյալ դասընթացի նկարագրիչում
ներկայացված գիտելիքների և հմտությունների՝ ուսանողներին փոխանցելու կարողություն, ·
մասնագիտական հետազոտություններ իրականացնելու կարողություն, · տնտեսական ռազմավարություններ
մշակելու և ներկայացնելու, նախագծեր պլանավորելու և իրականացնելու կարողություն, ·
մասնագիտական առավել հայտնի համակարգչային փաթեթներով աշխատելու կարողություն, · տարատեսակ
հաշվետվությունից օգտվելու և դրանց հիման վրա մասնագիտական վերլուծություն կատարելու
կարողություն, · մասնագիտական ոլորտին առնչվող հարցերի վերաբերյալ բանավոր և գրավոր կարծիք
ներկայացնելու կարողություն, · մասնագիտական ոլորտի հիմնահարցերի, դրանց կառավարման,
կազմակերպման և ֆինանսավորման հետ կապված հարցերը ներկայացնելու կարողություն։ 3. Ընդհանուր
պահանջներ Գիտական գործունեություն · գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական
ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած
մագիստրոսի կոչում, · վերջին 5 տարում առնվազն 2 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների
առկայություն, · վերջին 5 տարում առնվազն 2 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ
աշխատաժողովների կամ դասավանդվող առարկային համապատասխան պրակտիկ աշխատանքի առնվազն 3
տարվա փորձ։ Մանկավարժական փորձ · մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ
վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ (բացառությամբ որպես
պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման), · վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական
կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման
դասընթացների (բացառությամբ որպես պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման), Այլ պահանջներ ·
դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 1/3-ի առցանց նյութերի առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3,5 (գործող
դասախոսների համար)։
ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն, · դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների
իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն: Հետազոտական · տարաբնույթ
գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից
օգտվելու հմտություն, · տարաբնույթ հետազոտությունների իրականացման, դրանց արդյունքների
վերլուծման հմտություն, · հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն: Հաղորդակցման · լսարանի
հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն, · հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու
կարողություն, · առնվազն մեկ օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին
համապատասխան)։ ՏՀՏ կիրառություն · բազային համակարգչային (MS Word, MS Excel, MS Power
Point փաթեթի ազատ տիրապետում) հմտություններ, · ժամանակակից սոցիալական հարթակներից
օգտվելու հմտություն, · լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx,
prezi, canva և այլն): Այլ կարողություններ · հասարակական հարաբերությունները կարգավորող
մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն, · անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և
ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն, · ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման
և կառավարման կարողություն: 2. Մասնագիտական կարողություններ · տվյալ դասընթացի նկարագրիչում
ներկայացված գիտելիքների և հմտությունների՝ ուսանողներին փոխանցելու կարողություն, ·
մասնագիտական հետազոտություններ իրականացնելու կարողություն, · տնտեսական ռազմավարություններ
մշակելու և ներկայացնելու, նախագծեր պլանավորելու և իրականացնելու կարողություն, ·
մասնագիտական առավել հայտնի համակարգչային փաթեթներով աշխատելու կարողություն, · տարատեսակ
հաշվետվությունից օգտվելու և դրանց հիման վրա մասնագիտական վերլուծություն կատարելու
կարողություն, · մասնագիտական ոլորտին առնչվող հարցերի վերաբերյալ բանավոր և գրավոր կարծիք
ներկայացնելու կարողություն, · մասնագիտական ոլորտի հիմնահարցերի, դրանց կառավարման,
կազմակերպման և ֆինանսավորման հետ կապված հարցերը ներկայացնելու կարողություն։ 3. Ընդհանուր
պահանջներ Գիտական գործունեություն · գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական
ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած
մագիստրոսի կոչում, · վերջին 5 տարում առնվազն 2 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների
առկայություն, · վերջին 5 տարում առնվազն 2 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ
աշխատաժողովների կամ դասավանդվող առարկային համապատասխան պրակտիկ աշխատանքի առնվազն 3
տարվա փորձ։ Մանկավարժական փորձ · մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ
վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ (բացառությամբ որպես
պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման), · վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական
կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման
դասընթացների (բացառությամբ որպես պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման), Այլ պահանջներ ·
դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 1/3-ի առցանց նյութերի առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3,5 (գործող
դասախոսների համար)։