Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
011301.05.7 - Ընդհանուր մանկավարժություն
Մասնագիտացումը՝
011301.05.7 - Ուսուցչական առաջնորդություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Մանկավարժության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Հեռակա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Մագիստրոսական ծրագրում ընդունելությունն անցկացվում է բանավոր քննության ձևաչափով՝ <<Ընդհանուր մանկավարժություն>> առարկայից:
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագրի նպատակն է.
· պատրաստել որակյալ մանկավարժներ՝ առաջնորդ-ուսուցիչներ (միջին և ավագ դպրոցների համար), ովքեր կունենան մասնագիտական կոմպետենցիաներ վերափոխելու Հայաստանի հանրակրթությունը՝ լինելով կրթական հավասարության ջատագովներ և տիրապետելով առաջնորդության մեխանիզմների։
ապագա մանկավարժներին տրամադրել ակադեմիական և գործնական գիտելիքների հիմնարար բազա ոչ միայն ուսուցման կազմակերպման ձևերի, ուսուցման սկզբունքների և ուսուցման նորարարական մեթոդների, ժամանակակից տեխնոլոգիաների, ուսուցման պլանավորման ու գնահատման վերաբերյալ, այլև առաջնորդության մոդելների, առաջնորդության զարգացման մեխանիզմների, առաջնորդական արժեքների, վարքի ու տեխնիկաների վերաբերյալ, որը կծառայի Հայաստանի դժվար հասանելի, չափազանց սուղ ռեսուրսներ ունեցող գյուղական համայնքների հանրակրթական դպրոցներում ու տեղի համայնքներում փոփոխությունների իրագործմանը։
· պատրաստել որակյալ մանկավարժներ՝ առաջնորդ-ուսուցիչներ (միջին և ավագ դպրոցների համար), ովքեր կունենան մասնագիտական կոմպետենցիաներ վերափոխելու Հայաստանի հանրակրթությունը՝ լինելով կրթական հավասարության ջատագովներ և տիրապետելով առաջնորդության մեխանիզմների։
ապագա մանկավարժներին տրամադրել ակադեմիական և գործնական գիտելիքների հիմնարար բազա ոչ միայն ուսուցման կազմակերպման ձևերի, ուսուցման սկզբունքների և ուսուցման նորարարական մեթոդների, ժամանակակից տեխնոլոգիաների, ուսուցման պլանավորման ու գնահատման վերաբերյալ, այլև առաջնորդության մոդելների, առաջնորդության զարգացման մեխանիզմների, առաջնորդական արժեքների, վարքի ու տեխնիկաների վերաբերյալ, որը կծառայի Հայաստանի դժվար հասանելի, չափազանց սուղ ռեսուրսներ ունեցող գյուղական համայնքների հանրակրթական դպրոցներում ու տեղի համայնքներում փոփոխությունների իրագործմանը։
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնել կրթության ոլորտում ծառացած արդիական հիմնախնդիրները և դիտարկել դրանք ՀՀ դպրոցների օրինակով,
- սահմանել կրթության մեթոդաբանական տեսությունները, դրանցից բխող մոտեցումներն ու ռազմավարությունները,
- սահմանել ուսուցման հիմնական հասկացությունները, հայեցակարգային մոտեցումները, տեսակետները, որոնք ընկած են մասնագիտական գործունեության հիմքում՝ հաշվի առնելով սովորողների տարիքային և հոգեբանամանկավարժական առանձնահատկությունները,
- դասակարգել ուսուցման նորարարական մեթոդներն ու ժամանակակից տեխնոլոգիաները, ինչպես նաև ընտրել ուսումնական առարկայի դասավանդման արդյունավետ մեթոդիկա,
- ներկայացնել առաջնորդության մոդելները, տեսակները ու մեկնաբանել դրանց առանձնահատկությունները,
- քննարկել ծրագրի պլանավորման, նպատակների սահմանման և գնահատման առանձնահատկությունները, ինչպես նաև յուրացնել սոցիալական ազդեցություն ունենալու մեխանիզմները։
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- դուրս բերել կրթության հիմնախնդիրներով պայմանավորված ուսուցչի գործնական քայլերի մոդելները և դրանց հիմքում եղած պատճառահետևանքային կապերը, ինչպես նաև գործնականում կիրառել կրթական հիմնախնդիրների լուծման գործողություններ,
- ստեղծել քայլաշար՝ դասարանային դրական մշակույթ ունենալու համար և գործնականում կիրառել սոցիալ-հուզական ուսումնառությունը (ՍՀՈՒ), դրա զարգացման պլանը դասավանդման պրակտիկայում,
- փաստարկել ու քննարկել առաջնորդական գործողությունները որոշումների կայացումից մինչև ազդեցության վերլուծություն ու վիզուալիզացիա՝ գործնականում կիրառելով առաջնորդության մեխանիզմներն ու համապատասխան տեխնիկաները. քոուչինգ, խորհրդատվություն, մենթորություն, ներազդում, համոզում, ներշնչում,
- ստեղծել նախագծի մանրամասն ծրագիր՝ ֆինանսական պլան/բյուջե, ժամանակացույց, ակնկալվող արդյունքները։ Ներկայացնել ծրագրի գործնական ամփոփումը և փիչինգը,
- կիրառել կրթական արդի տեխնոլոգիաներն ու դասավանդման մեթոդները մասնագիտական գործունեության մեջ,
- կազմել երկարաժամկետ թեմատիկ պլան՝ օգտագործելով ուսումնառության թեմատիկ պլանավորման գործիքը։ Կիրառել գնահատման վերլուծության արդյունքները հետագա աշխատանքները պլանավորելիս։
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- կշռադատել հանրակրթության ոլորտում հիմնախնդիրների լուծման ճանապարհները՝ հենվելով մեթոդաբանական կայուն գիտելիքների վրա:
- պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել ինքնուրույն վերլուծությունների և հետազոտությունների արդյունքները, վարել քննարկումներ և բանավեճեր,
- կիրառել ստացած գիտելիքները պրակտիկ գործունեության մեջ՝ օգտվելով տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից, համացանցային, էլեկտրոնային միջոցներից,
- համակարգել այն հմտությունները, որոնք անհրաժեշտ են ուսուցչական առաջնորդության արդյունավետության գնահատման ու վերլուծման համար,
- պատրաստել ուսումնագիտական զեկույցներ, ներկայացումներ, դասընթացի պլաններ,
- կիրառել ՏՀՏ-ներն ուսուցման գործընթացում:
4. Գնահատման ձևերը
Ծրագրի յուրաքանչյուր դասընթացի գնահատման համար նախատեսվում է` Դասընթացն առանց ընթացիկ գնահատման.
· Ինքնուրույն աշխատանք՝ առավելագույնը 8 միավոր
· Մասնակցություն՝ առավելագույնը 3միավոր
Եզրափակիչ քննություն՝ առավելագույնը 9 միավոր
Դասընթացն եզրափակիչ գնահատմամբ
1-ին ընթացիկ քննություն՝ իրականացվում է գրավոր ձևաչափով, քննական տոմսերով: 4 առավելագույն միավոր,
· 2-րդ ընթացիկ քննություն 4 առավելագույն միավոր,
· Մասնակցություն՝ առավելագույնը 3միավոր
Եզրափակիչ քննություն՝ իրականացվում է բանավոր քննության ձևաչափով՝ քննական տոմսերով: Յուրաքանչյուր քննական տոմս պարունակում է 3 հարց՝ 3-ական միավորներով: Առավելագույնը 9 միավոր
· Ինքնուրույն աշխատանք՝ առավելագույնը 8 միավոր
· Մասնակցություն՝ առավելագույնը 3միավոր
Եզրափակիչ քննություն՝ առավելագույնը 9 միավոր
Դասընթացն եզրափակիչ գնահատմամբ
1-ին ընթացիկ քննություն՝ իրականացվում է գրավոր ձևաչափով, քննական տոմսերով: 4 առավելագույն միավոր,
· 2-րդ ընթացիկ քննություն 4 առավելագույն միավոր,
· Մասնակցություն՝ առավելագույնը 3միավոր
Եզրափակիչ քննություն՝ իրականացվում է բանավոր քննության ձևաչափով՝ քննական տոմսերով: Յուրաքանչյուր քննական տոմս պարունակում է 3 հարց՝ 3-ական միավորներով: Առավելագույնը 9 միավոր
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Մագիստրոսական կրթական ծրագրի շրջանավարտները, ստանալով ուսուցչի որակավորում, կարող են աշխատել որպես ուսուցիչ Հայաստանի Հանրապետության հանրակրթական բոլոր դպրոցներում՝ միջին և ավագ:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
- ծրագրի դասընթացների վերաբերյալ մասնագիտական գրականություն,
- էլեկտրոնային դասախոսությունների փաթեթներ,
- սահիկաշարեր,
- տեսագրություններ,
էլեկտրոնային հանձնարարություններ ԵՊՀ ուսուցման կառավարման moodle/e-learning հարթակով։
- էլեկտրոնային դասախոսությունների փաթեթներ,
- սահիկաշարեր,
- տեսագրություններ,
էլեկտրոնային հանձնարարություններ ԵՊՀ ուսուցման կառավարման moodle/e-learning հարթակով։
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Մասնագիտական կրթական ծրագիրը մշակելիս օգտագործվել են հետևյալ կրթական չափորոշիչները կամ կողմնորոշիչները.
§ ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակը՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2016թ. հուլիսի 7-ի N714-ն որոշմամբ,
§ Երևանի պետական համալսարանի մագիստրոսի կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը՝ հաստատված 2016 թ.-ին ԵՊՀ գիտական խորհրդում,
§ Երևանի պետական համալսարանի առկա/հեռակա ուսուցմամբ մագիստրատուրայի 2020-2021 ուստարվա ընդունելության կանոնակարգ՝ հաստատված է ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2020թ. մայիսի 26-ի նիստում
/ որոշում № 13/2 /:
§ Հայաստանի Հանրապետության հանրակրթության պետական կրթակարգ՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2004 թվականի մայիսի 27-ի N 20 որոշմամբ:
Հանրակրթության պետական չափորոշիչ՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2021թ. փետրվարի 4-ի N 136 որոշմամբ:
§ ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակը՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2016թ. հուլիսի 7-ի N714-ն որոշմամբ,
§ Երևանի պետական համալսարանի մագիստրոսի կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը՝ հաստատված 2016 թ.-ին ԵՊՀ գիտական խորհրդում,
§ Երևանի պետական համալսարանի առկա/հեռակա ուսուցմամբ մագիստրատուրայի 2020-2021 ուստարվա ընդունելության կանոնակարգ՝ հաստատված է ԵՊՀ գիտական խորհրդի 2020թ. մայիսի 26-ի նիստում
/ որոշում № 13/2 /:
§ Հայաստանի Հանրապետության հանրակրթության պետական կրթակարգ՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2004 թվականի մայիսի 27-ի N 20 որոշմամբ:
Հանրակրթության պետական չափորոշիչ՝ հաստատված ՀՀ կառավարության 2021թ. փետրվարի 4-ի N 136 որոշմամբ:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի ուսումնական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Մեթոդական զինվածություն /դասավադման, գնահատման ժամանակակից մեթոդների, տեխնոլոգիաների տիրապետում/:
Հետազոտական
· Ընդհանուր հետազոտական աշխատանքների իրականացման հմտություն:
· Մանկավարժական ախտորոշման գործառույթների տիրապետում:
Հաղորդակցման
· Հաղորդակցական, որն անհրաժեշտ է ուսանողի հետ միջանձնային հարաբերությունների հաստատման և կառուցողական փոխառնչությունների համար,
· Լսարանը կառավարելու կարողություններ,
· Օտար լեզվի իմացություն /հավաստված վկայականով/:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ:
· Լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· Մանկավարժական էթիկայի իմացություն:
· Հանրակրթության ոլորտի իրավական նորմերի իմացություն:
1. Մասնագիտական կարողություններ
1.Ընդհանուր մանկավարժության հիմնախնդիրների և մեթոդաբանական հիմքերի տիրապետում:
2.Նպատակներին և խնդիրներին մեթոդական տեսության համապատասխանությունը գնահատելու կարողություն։
3.Մասնագիտական գործունեության հիմքում ընկած ուսուցման հիմնական հասկացությունների, հայեցակարգային մոտեցումների, տեսակետների սահմանման կարողություն՝ հաշվի առնելով սովորողների տարիքային և հոգեբանական առանձնահատկությունները:
4.Ուսուցման մեթոդիկաները դասակարգելու և դասավանդման արդյունավետ մեթոդիկայի ընտրության կարողություն:
5.Ուսուցման գործընթացում ժամանակակից մեթոդների և տեխնոլոգիաների կիրառման կարողություն:
6.Ուսուցման գործընթացում միջառարկայական կապեր ստեղծելու կարողություն։
7.Մեթոդական խնդիրը ձևակերպելու, լեզվական նյութեր և ուսուցման միջոցներ ընտրելու կարողություն։
8. Շարժասահիկներով դասերի նյութեր պատրաստելու և ներկայացնելու կարողություն և հմտություն։
9. Տարբեր երկրների մեթոդական առաջավոր փորձի իմացություն և կիրառման կարողություն;
10.Կրթական վերջնարդյունքներին առարկայական ուսումնական ծրագրերի վերջնարդյունքների համապատասխանեցման կարողություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Որակավորում /գիտական աստիճան, կոչում/մանկավարժության ոլորտում:
· Դասախոսի գիտահետազոտական աշխատանքների արդյունքները /տարին նվազագույնը մեկ հոդված/:
· Մասնակցություն հանրապետական և միջազգային գիտաժողովներին:
Մանկավարժական փորձ
· Մանկավարժական աշխատանքի փորձառություն / նվազագույնը 3 տարի/:
· Կարգավիճակն ուսումնական գործընթացում /դասախոս, ասիստենտ, դոցենտ, պրոֆեսոր/:
· Մասնակցություն դասախոսի որակավորման բարձրացման դասընթացներին /5-ամյա ժամանակահատվածում/:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· Մասնագիտական գործունեության փորձառություն նվազագույնը 3տարի:
Այլ պահանջներ
· Դասապրոցեսի իրականացում Moodle ծրագրով:
Դիստանցիոն ուսուցման տեխնոլոգիայի տիրապետում:
Դասավանդման/մանկավարժական
· Դասընթացի ուսումնական ծրագիր կազմելու հմտություն,
· Մեթոդական զինվածություն /դասավադման, գնահատման ժամանակակից մեթոդների, տեխնոլոգիաների տիրապետում/:
Հետազոտական
· Ընդհանուր հետազոտական աշխատանքների իրականացման հմտություն:
· Մանկավարժական ախտորոշման գործառույթների տիրապետում:
Հաղորդակցման
· Հաղորդակցական, որն անհրաժեշտ է ուսանողի հետ միջանձնային հարաբերությունների հաստատման և կառուցողական փոխառնչությունների համար,
· Լսարանը կառավարելու կարողություններ,
· Օտար լեզվի իմացություն /հավաստված վկայականով/:
ՏՀՏ կիրառություն
· Բազային համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ:
· Լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· Մանկավարժական էթիկայի իմացություն:
· Հանրակրթության ոլորտի իրավական նորմերի իմացություն:
1. Մասնագիտական կարողություններ
1.Ընդհանուր մանկավարժության հիմնախնդիրների և մեթոդաբանական հիմքերի տիրապետում:
2.Նպատակներին և խնդիրներին մեթոդական տեսության համապատասխանությունը գնահատելու կարողություն։
3.Մասնագիտական գործունեության հիմքում ընկած ուսուցման հիմնական հասկացությունների, հայեցակարգային մոտեցումների, տեսակետների սահմանման կարողություն՝ հաշվի առնելով սովորողների տարիքային և հոգեբանական առանձնահատկությունները:
4.Ուսուցման մեթոդիկաները դասակարգելու և դասավանդման արդյունավետ մեթոդիկայի ընտրության կարողություն:
5.Ուսուցման գործընթացում ժամանակակից մեթոդների և տեխնոլոգիաների կիրառման կարողություն:
6.Ուսուցման գործընթացում միջառարկայական կապեր ստեղծելու կարողություն։
7.Մեթոդական խնդիրը ձևակերպելու, լեզվական նյութեր և ուսուցման միջոցներ ընտրելու կարողություն։
8. Շարժասահիկներով դասերի նյութեր պատրաստելու և ներկայացնելու կարողություն և հմտություն։
9. Տարբեր երկրների մեթոդական առաջավոր փորձի իմացություն և կիրառման կարողություն;
10.Կրթական վերջնարդյունքներին առարկայական ուսումնական ծրագրերի վերջնարդյունքների համապատասխանեցման կարողություն:
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· Որակավորում /գիտական աստիճան, կոչում/մանկավարժության ոլորտում:
· Դասախոսի գիտահետազոտական աշխատանքների արդյունքները /տարին նվազագույնը մեկ հոդված/:
· Մասնակցություն հանրապետական և միջազգային գիտաժողովներին:
Մանկավարժական փորձ
· Մանկավարժական աշխատանքի փորձառություն / նվազագույնը 3 տարի/:
· Կարգավիճակն ուսումնական գործընթացում /դասախոս, ասիստենտ, դոցենտ, պրոֆեսոր/:
· Մասնակցություն դասախոսի որակավորման բարձրացման դասընթացներին /5-ամյա ժամանակահատվածում/:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· Մասնագիտական գործունեության փորձառություն նվազագույնը 3տարի:
Այլ պահանջներ
· Դասապրոցեսի իրականացում Moodle ծրագրով:
Դիստանցիոն ուսուցման տեխնոլոգիայի տիրապետում:
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
«Ուսուցչական առաջնորդություն» մագիստրոսական կրթական ծրագրի ապագա ուսանողները միաժամանակ հանդիսանում են «Դասավանդի’ր, Հայաստան»-ի ծրագրի մասնակիցներ։ Սա ենթադրում է, որ բոլոր ուսանողները մագիստրոսական ծրագրի մեկնարկից գործող ուսուցիչներ են ՀՀ տարբեր համայնքներում և իրենց սովորած գիտելիքներն ու հմտությունները գործնականում կիրառելու հնարավորություն ունեն։ Այսպիսով, մագիստրոսական կրթական ծրագիրը խթանում է աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության մոդելի՝ «սովորել աշխատելով» (work-based learning/ WBL) մոդելի կիրառում, որը ենթադրում է պրակտիկ կոմպետենցիաների ձեռքբերում՝ սովորելու ընթացքում աշխատելով։
Քանի որ մագիստրոսական կրթական ծրագրում ներգրավված ուսանողները լինելու են գործող ուսուցիչներ, ովքեր հիմնականում աշխատում են մարզային դպրոցներում և աշխատելուն զուգահեռ պետք է մասնակցեն դասերին, նպատակահարմար է ուսուցումը կազմակերպել հեռակա, իսկ դասերը՝ առցանց ձևաչափով։ Moodle էլեկտրոնային ուսուցման հարթակի միջոցով ոչ միայն կկազմակերպվեն առցանց դասերը, այլև ուսանողներին կտրամադրվեն ուսումնական նյութերը, ինչպես նաև առաջադրանքների հանձնարարումն ու հետադարձ կապի տրամադրումը, առաջադրանքների պատասխանների և ուսանողների ինքնուրույն աշխատանքների ստացումը։
Քանի որ մագիստրոսական կրթական ծրագրում ներգրավված ուսանողները լինելու են գործող ուսուցիչներ, ովքեր հիմնականում աշխատում են մարզային դպրոցներում և աշխատելուն զուգահեռ պետք է մասնակցեն դասերին, նպատակահարմար է ուսուցումը կազմակերպել հեռակա, իսկ դասերը՝ առցանց ձևաչափով։ Moodle էլեկտրոնային ուսուցման հարթակի միջոցով ոչ միայն կկազմակերպվեն առցանց դասերը, այլև ուսանողներին կտրամադրվեն ուսումնական նյութերը, ինչպես նաև առաջադրանքների հանձնարարումն ու հետադարձ կապի տրամադրումը, առաջադրանքների պատասխանների և ուսանողների ինքնուրույն աշխատանքների ստացումը։