Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
061104.02.7 - Տեղեկատվական համակարգեր
Մասնագիտացումը՝
061104.02.7 - Տեղեկատվական համակարգերի մշակում
Շնորհվող որակավորումը՝
Ինֆորմատիկայի մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում է համաձայն «ԵՊՀ մագիստրատուրայի (առկա և հեռակա ուսուցման ձևերով) ընդունելության կարգի»:
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա.
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· մաթեմատիկական պատրաստվածություն,
· ծրագրավորման որոշակի փորձ,
· անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն A2 մակարդակով:
Ընդունելությունը կատարվում է գնահատվող հարցազրույցի հիման վրա:
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա.
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· մաթեմատիկական պատրաստվածություն,
· ծրագրավորման որոշակի փորձ,
· անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն A2 մակարդակով:
Ընդունելությունը կատարվում է գնահատվող հարցազրույցի հիման վրա:
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագիրը նպատակ ունի ուսանողներին տրամադրել.
. տեղեկատվական համակարգերի մշակման համար անհրաժեշտ գիտելիքներ և իմացություն (կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքներ, ծրագրավորման պարադիգմեր և տեխնոլոգիաներ),
. գործնական մասնագիտական կարողություններ (ծրագրային կիրառությունների և տվյալների բազաների մշակում, թվային սխեմաների թեստավորում),
. ընդհանուր կարողություններ, որոնք կարող են օգտագործվել շրջանավարտի մասնագիտական կարիերայի ընթացքում (ունեցած գիտելիքների ստեղծագործաբար կիրառում, գիտական բանավեճերի վարում, մասնագիտաան էթիկայի նորմերի պահպանում)
. տեղեկատվական համակարգերի մշակման համար անհրաժեշտ գիտելիքներ և իմացություն (կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքներ, ծրագրավորման պարադիգմեր և տեխնոլոգիաներ),
. գործնական մասնագիտական կարողություններ (ծրագրային կիրառությունների և տվյալների բազաների մշակում, թվային սխեմաների թեստավորում),
. ընդհանուր կարողություններ, որոնք կարող են օգտագործվել շրջանավարտի մասնագիտական կարիերայի ընթացքում (ունեցած գիտելիքների ստեղծագործաբար կիրառում, գիտական բանավեճերի վարում, մասնագիտաան էթիկայի նորմերի պահպանում)
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- պարզաբանելու կոմպյուտերագիտության տեսական հիմունքները,
- սահմանելու տվյալների կազմակերպմաև և մշակման հիմնարար սկզբունքները,
- ձևակերպելու պրոցեսների նախագծման և իրականացման սկզբունքները,
- բնութագրելու թվային սխեմաների նախագծման և թեստավորման հիմունքները,
- ընտրելու ցանցային և Web-տեխնոլոգիաներ,
- բնութագրելու կիրառական տեղեկատվական համակարգերի կառուցման մեթոդները,
- մեկնաբանելու տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանն ու կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկայի նորմերը:
- ստեղծելու տեղեկատվական համակարգեր,
- կառուցելու տվյալների բազաներ,
- մասնակցելու համակարգային ծրագրերի մշակման աշխատանքներին, մասնակցելու համակարգային ծրագրերի մշակման աշխատանքներին,
- օգտագործելու օպերացիոն համակարգեր,
- նախագծելու և թեստավորելու թվային սխեմաներ,
- կառուցելու Web- դինամիկ և ցանցային կիրառություններ:
- օգտվելու մասնագիտական գրականությունից,
- վերլուծելու խնդիրները և գնահատելու դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները,
- ստեղծագործաբար կիրառելու և զարգացնելու ունեցած գիտելիքները,
- պատրաստելու գիտական հոդվածներ, զեկուցումներ, վարելու գիտական բանավեճեր,
- պահպանելու մասնագիտական էթիկայի նորմերը:
4. Գնահատման ձևերը
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Տեղեկատվական համակարգերի մշակում» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել ՏՏ ոլորտում գործող ձեռնարկություններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Կրթական հաստատություններ
. կոմպյուտերագիտության բնագավառի առարկաներ դասավանդող մասնագետ.
ՏՏ ոլորտի ընկերություններ
. համակարգեր նախագծող/մշակող,
. տեղեկատվական տեխնոլոգիաների փարձագետ,
. համակարգեր մշակող խմբի ղեկավար։
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնը, ՀՀ կենտրոնական բանկը, տեղեկատվական համակարգեր օգտագործող այլ պետական հիմնարկները, ՏՏ ոլորտում գործող մասնավոր ձեռնարկությունները: Վերջին տասը տարվա տվյալները փաստում են, որ ծրագրի շրջանավարտները ամբողջությամբ անցնում են աշխատանքի իրենց մասնագիտությամբ ինչպես Հայաստանում, այնպես էլ արտերկրում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ-ի, գիտությունների ազգային ակադեմիայի, Հայ-Ռուսական (սլավոնական) և այլ գիտակրթական հաստատությունների ասպիրանտուրաներում:
Կրթական հաստատություններ
. կոմպյուտերագիտության բնագավառի առարկաներ դասավանդող մասնագետ.
ՏՏ ոլորտի ընկերություններ
. համակարգեր նախագծող/մշակող,
. տեղեկատվական տեխնոլոգիաների փարձագետ,
. համակարգեր մշակող խմբի ղեկավար։
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնը, ՀՀ կենտրոնական բանկը, տեղեկատվական համակարգեր օգտագործող այլ պետական հիմնարկները, ՏՏ ոլորտում գործող մասնավոր ձեռնարկությունները: Վերջին տասը տարվա տվյալները փաստում են, որ ծրագրի շրջանավարտները ամբողջությամբ անցնում են աշխատանքի իրենց մասնագիտությամբ ինչպես Հայաստանում, այնպես էլ արտերկրում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ-ի, գիտությունների ազգային ակադեմիայի, Հայ-Ռուսական (սլավոնական) և այլ գիտակրթական հաստատությունների ասպիրանտուրաներում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· դասախոսությունների էլեկտրոնային ներկայացումներ,
· դասավանդման ժամանակակից սարքերով ապահովված լսարաններ,
· կրթական պրոցեսների ղեկավարման Moodle համակարգ,
. հեռահար ուսուցման լսարաններ:
· դասախոսությունների էլեկտրոնային ներկայացումներ,
· դասավանդման ժամանակակից սարքերով ապահովված լսարաններ,
· կրթական պրոցեսների ղեկավարման Moodle համակարգ,
. հեռահար ուսուցման լսարաններ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Ծրագիրը մշակվել է «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ» մասնագիտությամբ պետական կրթական չափորոշիչի հիման վրա:
Ծրագիրը համահունչ է հետևյալ ծրագրերին.
· Մոսկվայի պետական համալսարանի “Фундаментальная информатика и информационные технологии” մագիստրոսական ծրագիր,
· Կիևի պետական համալսարանի “Теория и технология программирօвания” մասնագիտացում,
· Ստանֆորդի համալսարանի “Computer Science” ծրագիր,
· Գերմանիայի Կիլի (Kiel) համալսարանի “Information Systems” մագիստրոսական ծրագիր,
Ծրագիրը համահունչ է հետևյալ ծրագրերին.
· Մոսկվայի պետական համալսարանի “Фундаментальная информатика и информационные технологии” մագիստրոսական ծրագիր,
· Կիևի պետական համալսարանի “Теория и технология программирօвания” մասնագիտացում,
· Ստանֆորդի համալսարանի “Computer Science” ծրագիր,
· Գերմանիայի Կիլի (Kiel) համալսարանի “Information Systems” մագիստրոսական ծրագիր,
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
· դասաժամերը արդյունավետ օգտագործելու ունակություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· ուսանողների հետ անհատական աշխատանք կազմակերպելու կարողություն։
Հետազոտական
· դասավադվող նյութը աջակցող գիտական աղբյուրներ օգտագործելու կարողություն,
· տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում հետազոտական աշխատանքի փորձ (գրախոսվող ամսագրերում/ժողովածուներում տպագրված հոդվածներ),
· հետազոտական աշխատանքներ ղեկավարելու ունակություն:
Հաղորդակցման
· մասնագիտական վերլուծություններ, բանավեճեր, քննարկումներ, ներկայացումներ կազմակերպելու կարողություն,
· ուսումնական նյութը, հետազոտության արդյունքները պատշաճ ներկայացնելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· էլեկտրոնային կրթական ռեսուրսների օգտագործման կարողություն։ Մասնավորապես,
- էլեկտրոնային նյութերի (ներկայացումներ, առաջադրանքներ և այլն) կառուցում,
- քննությունների, քննարկումների և բանավեճերի կազմակերպում ուսուցման ղեկավարման համակարգի միջավայրում։
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· բնագավառի արդի վիճակի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· տեղեկատվական համակարգերի վերլուծության և նախագծման սկզբունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություն,
· տվյալների վերլուծության և ղեկավարման արդի մոտեցումների իմացություն,
· տվյալագիտության ժամանակակից պարադիգմերի իմացություն,
· հեռահաղորդակցության և Web-տեխնոլոգիաների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերում ֆինանսական հոսքերի ղեկավարման հիմունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանն ու կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկայի նորմերի իմացություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, ինչպես նաև մասնակցություն գիտաժողովների/աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացներ դասավանդելու առնվազն 5 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների նյութերի առցանց 100% առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի ծրագիր կազմելու հմտություն,
· դասաժամերը արդյունավետ օգտագործելու ունակություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· ուսանողների հետ անհատական աշխատանք կազմակերպելու կարողություն։
Հետազոտական
· դասավադվող նյութը աջակցող գիտական աղբյուրներ օգտագործելու կարողություն,
· տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում հետազոտական աշխատանքի փորձ (գրախոսվող ամսագրերում/ժողովածուներում տպագրված հոդվածներ),
· հետազոտական աշխատանքներ ղեկավարելու ունակություն:
Հաղորդակցման
· մասնագիտական վերլուծություններ, բանավեճեր, քննարկումներ, ներկայացումներ կազմակերպելու կարողություն,
· ուսումնական նյութը, հետազոտության արդյունքները պատշաճ ներկայացնելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· էլեկտրոնային կրթական ռեսուրսների օգտագործման կարողություն։ Մասնավորապես,
- էլեկտրոնային նյութերի (ներկայացումներ, առաջադրանքներ և այլն) կառուցում,
- քննությունների, քննարկումների և բանավեճերի կազմակերպում ուսուցման ղեկավարման համակարգի միջավայրում։
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· բնագավառի արդի վիճակի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· տեղեկատվական համակարգերի վերլուծության և նախագծման սկզբունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման կարողություն,
· տվյալների վերլուծության և ղեկավարման արդի մոտեցումների իմացություն,
· տվյալագիտության ժամանակակից պարադիգմերի իմացություն,
· հեռահաղորդակցության և Web-տեխնոլոգիաների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերում ֆինանսական հոսքերի ղեկավարման հիմունքների իմացություն,
· տեղեկատվական համակարգերի օգտագործմանն ու կառուցմանն առնչվող իրավական և էթիկայի նորմերի իմացություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, ինչպես նաև մասնակցություն գիտաժողովների/աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացներ դասավանդելու առնվազն 5 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների,
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բնագավառում։
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների նյութերի առցանց 100% առկայություն,
· ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
«Տեղեկատվական համակարգերի մշակում» մագիստրոսական ծրագրի հիմքում ընկած է 1999թ.-2007թ ինֆորմատիկայի և կիրառական մաթեմատիկայի ֆակուլտետի ալգորիթմական լեզուների ամբիոնում գործող “Հաշվողական մեքենաների, համալիրների, համակարգերի և ցանցերի մաթեմատիկական և ծրագրային ապահովում” մագիստրոսական ծրագիրը: Այն ԵՊՀ ՏՏ կրթական և հետազոտական կենտրոնում 2008թ.-2016թ. գործող համանուն մագիստրոսական ծրագրի հետագա զարգացման արդյունքն է: