Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
022102.01.6 - Աստվածաբանություն
Մասնագիտացումը՝
022102.01.6 - Աստվածաբանություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Աստվածաբանության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը առկա ուսուցման համակարգում կատարվում է համաձայն «ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգի», ՀՀ կառավարության որոշում ( 26 ապրիլի 2012 թվականի № 597 -Ն)։
Ընդունելությունը հեռակա ուսուցման համակարգում կատարվում է համաձայն «ՀՀ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների հեռակա ուսուցման ընդունելության կանոնների» (ՀՀ ԿԳՆ նախարարի № 753-Ն հրաման, վերահաստատվում է ամեն տարի)։
Ընդունելությունը հեռակա ուսուցման համակարգում կատարվում է համաձայն «ՀՀ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների հեռակա ուսուցման ընդունելության կանոնների» (ՀՀ ԿԳՆ նախարարի № 753-Ն հրաման, վերահաստատվում է ամեն տարի)։
2. Ծրագրի նպատակները
· պատրաստել «Աստվածաբանության» մասնագիտությամբ հիմնարար գիտելիքներ, տեսական բարձր պատրաստվածություն, գիտահետազոտական աշխատանք կատարելու կարողություն և հմտություններ ունեցող մասնագետներ,
· տրամադրել ուսանողներին աստվածաբանության որակյալ մասնագիտական հմտություններ՝ ստեղծելով նպաստավոր պայմաններ և խթանող մեխանիզմներ՝ ուսումնառության, դասավանդման և գնահատման գործընթացների էական բարելավման համար
· տրամադրել ուսանողներին աստվածաբանության որակյալ մասնագիտական հմտություններ՝ ստեղծելով նպաստավոր պայմաններ և խթանող մեխանիզմներ՝ ուսումնառության, դասավանդման և գնահատման գործընթացների էական բարելավման համար
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- Սահմանել աստվածաբանության նշանակությունն եւ դերն արդի աշխարհում, ինչպես նաև նրա պատմական զարգացման ընթացքը, բաժինները, հիմնական սկզբունքները, հիմնախնդիրներն ու հայեցակարգերը՝ տարբերակելով աստվածաբանության տեսական ու կիրառական բաղադրիչները
- Ներկայացնել վարդապետությունների պատմությունը, վարդապետական աստվածաբանության բնութագիրը, Հայոց Եկեղեցու հիմնադրույթներն ու առանձն ահատկությունները, ինչպես նաև այլ եկեղեցիների հետ միջդավանաբանական հարաբրությունները
- Ձևակերպել Հին և Նոր Կտակարանների ներածության, Սուրբգրային մեկնողական դպրոցների տեսական գիտոլիքները, ինչպես նաև հայրաբանության, կանոնագիտության և տոմարագիտության խնդիրները, մեթոդներն ու ուղղությունները:
- Ներկայացնել քրիստոնեկան մտածողության պատմական զարգացման ընթացքը, արդի հիմնախնդիրները, Արևմտյան և Արևելյան եկեղեցիների, ինչպես նաև նրանց և Հայ եկեղեցու փոխհարաբերությունները էկումենիզմի դարաշրջանում:
- Լուսաբանել տոնածիսական համակարգի ներմուծման, կիրառման և աստվածաբանական վերլուծության հիմունքները, հայոց տոնածիսական համակարգը, ինչպես նաև տոների հիմքում ընկած աստվածաբանական խորին խորհուրդը
- Սահմանել բարոյական աստվածաբանության սկզբունքները՝ ընդգծելով դրանց կիրառման անհրաժեշտությունը:
- Ներկայացնել քրիստոնեական մշակույթի պատմական զարգացումն ու արդի բնութագիրը՝ համադրելով հայ միջնադարյան և արդի մշակութային առանձնահատկությունները։
- Գործադրել աստվածաբանական վերլուծության մասնագիտական հայեցակարգային մոտեցումներ մեթոդները ժամանակակից տարաբնույթ խնդիրների ոլորտում։
- Կիրառել աստվածաբանության վերլուծության մեթոդները հասարակագիտական, միջեկեղեցական և միջմշակութային հաղորդակցության շրջանակներում
- Իրականացնել բնագրագիտական, բանասիրական և աստվածաբանական մեկնողական աշխատանք աստվածաշնչագիտության բնագավառում՝ մասնավորաբար Աստվածաշնչի հայերեն թարգմանության հետազոտման ուղղությամբ:
- Կատարել գիտահետազոտական աշխատանքներ՝ եկեղեցական հայրերի ժառանգության, տոնածիսական համակարգին, կանոնական իրավունքին և առհասարակ աստվածաշնչագիտական և եկեղեցաբանական տարբեր հարցերին վերաբերող բնագրերի շրջանակներում
- Իրականացնել ուսումնակրթական գործառույթներ:
- Վերլուծել աստվածաբանության և մյուս գիտությունների հարաբերության խնդիրները
- Կատարել տոմարական ճիշտ հաշվարկներ՝ հաշվի առնելով տոմարական առանձնահատկությունները, ինչպես նաև առանձնացնել հայոց կանոնախմբերն ըստ իրենց էական նշանակության և բովանդակության
- Աշխատել թիմում։
- Սահմանել, վերլուծել և օգտագործել մասնագիտական գիտելիքները։
- Հայթայթել տեղեկատվություն տարբեր աղբյուրներից և վերլուծել այն։
- Հաղորդակցվել ըստ պատշաճի մասնագիտական հանրության հետ։
- Կառուցել բանավոր և գրավոր խոսքը տրամաբանորեն ճիշտ, փաստարկված և հստակ եղանակով։
- Պահպանել մասնագիտական էթիկայի նորմերը։
4. Գնահատման ձևերը
Ուսանողների ուսումնառության արդյունքները գնահատվում են ըստ
դասընթացների հետևյալ ձևերի համար սահմանված համապատասխան չափանիշների.
•եզրափակիչ գնահատումով,
•առանց եզրափակիչ գնահատման,
•առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
• ստուգարքային:
Լեզվական դասընթացների դեպքում գնահատվում են գրավորների հիման վրա:
Ծրագրի ընթացքում և ավարտին ուսանողները պաշտպանության են ներկայացնում ավարտական աշխատանքներ:
դասընթացների հետևյալ ձևերի համար սահմանված համապատասխան չափանիշների.
•եզրափակիչ գնահատումով,
•առանց եզրափակիչ գնահատման,
•առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
• ստուգարքային:
Լեզվական դասընթացների դեպքում գնահատվում են գրավորների հիման վրա:
Ծրագրի ընթացքում և ավարտին ուսանողները պաշտպանության են ներկայացնում ավարտական աշխատանքներ:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Աստվածաբանություն» կրթական ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել կրթական և եկեղեցական հաստատություններում, գիտահետազոտական ինստիտուտներում և բուհերում:
Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
. Լաբորանտ
Բուհերում
. Վարչական աշխատողներ
Կրթական հաստատություններ (Կիրակնօրյա դպրոցներ, Հայորդաց տներ)
. Հայ Եկեղեցու պատմության և կրոնների պատմության ուսուցիչ,
. Արվեստի պատմության ուսուցիչ։
Եկեղեցական հաստատություններ
. Վարչական աշխատող
Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
. Լաբորանտ
Բուհերում
. Վարչական աշխատողներ
Կրթական հաստատություններ (Կիրակնօրյա դպրոցներ, Հայորդաց տներ)
. Հայ Եկեղեցու պատմության և կրոնների պատմության ուսուցիչ,
. Արվեստի պատմության ուսուցիչ։
Եկեղեցական հաստատություններ
. Վարչական աշխատող
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Կրթական ծրագրով սահմանված վերջնարդյունքների ձեռքբերումը դյուրացնելու նպատակով ուսանողներին կտրամադրվեն տպագիր և էլեկտրոնային նյութեր, ֆակուլտետի համապատասխան տեխնիկայով հագեցած լսարաններում կցուցադրվեն տեսաձայնային նյութեր ու ֆիլմեր:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
«Աստվածաբանություն» բակալավրի ծրագիրը մշակելիս որպես գլխավոր կողմնորոշիչ ու չափանիշ են ընդունվել հայերի ազգային և եկեղեցական արժեքներն ու շահերը, Քրիստոնեական Եկեղեցու ավանդույթներն ու ժառանգությունը, աշխարհի աստվածաբանների տեսական և մեթոդաբանական ձեռքբերումները։
Ծրագիրը մշակելիս որպես հիմք ընդունվել և օգտագործվել են ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակի 6-րդ աստիճանի համար ներկայացված բնութագրիչները, ԵՊՀ որակի ապահովման կենտրոնի կողմից պատրաստված «ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ»-ը, «Կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց»-ը, «Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, դասախոսի ձեռնարկ»-ը (հեղ.՝ Ա. Բուդաղյան, Ա. Գրիգորյան) և այլ նյութեր: «Աստվածաբանություն» բակալավրի ծրագիրը մշակելիս որոշակիորեն հաշվի են առնվել օտարերկրյա բուհերի համանման ծրագրեր:
· Biosciences 2007. The Quality Assurance Agency for Higher Education 2007, UK;
· Middlex University. BSc Biosciences Programme Specification, 2008-2009;
· Recommendations. European Parliament Council. Recommendation of the European Parliament and the Council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications ramework for lifelong learning (Text with EEA relevance) (2008/C 111/01);
The framework of qualifications for the European Higher Education Area, 2010:
Ծրագիրը մշակելիս որպես հիմք ընդունվել և օգտագործվել են ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակի 6-րդ աստիճանի համար ներկայացված բնութագրիչները, ԵՊՀ որակի ապահովման կենտրոնի կողմից պատրաստված «ԵՊՀ Կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ»-ը, «Կրթական ծրագրի մասնագրի և դասընթացի նկարագրիչների լրացման ուղեցույց»-ը, «Արդյունահեն դասընթացների և կրթական ծրագրերի մշակում, դասախոսի ձեռնարկ»-ը (հեղ.՝ Ա. Բուդաղյան, Ա. Գրիգորյան) և այլ նյութեր: «Աստվածաբանություն» բակալավրի ծրագիրը մշակելիս որոշակիորեն հաշվի են առնվել օտարերկրյա բուհերի համանման ծրագրեր:
· Biosciences 2007. The Quality Assurance Agency for Higher Education 2007, UK;
· Middlex University. BSc Biosciences Programme Specification, 2008-2009;
· Recommendations. European Parliament Council. Recommendation of the European Parliament and the Council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications ramework for lifelong learning (Text with EEA relevance) (2008/C 111/01);
The framework of qualifications for the European Higher Education Area, 2010:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· մասնագիտական մանկավարժական գիտելիքների և հմտություննների լիարժեք տիրապետում (ըստ հաստատված առարկայական ծրագրի), նյութի պարզ և հասկանալի մատուցում, դասավանդման գործընթացում նորարական և ինտերակտիվ մեթոդների կիրառում,
· ուսանողների հետ հաղորդակցման ունակություն, մասնագիտական հմտությունների, վերլուծական մտածողության և ինքնուրույնության զարգացում,
· առարկայական ծրագրեր, հավելյալ օժանդակ նյութեր մշակելու հմտություններ և ըստ ուսումնական գործընթացի ժամանակացույցի՝ դրանք իրականացնելու պատասխանատվություն:
Հետազոտական
· «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» և դրան հարակից ոլորտներում հետազոտական աշխատանքներ կատարելու հմտություններ (տպագրված հոդվածներ, միջազգային գիտաժողովներում զեկույցներ, դրամաշնորհներ),
· հետազոտական մեթոդների իմացություն, գիտական նորույթների վերաբերյալ տեղեկատվության հավաքում և վերլուծում, հետազոտական աշխատանքի արդյունքի և արդիականության կանխատեսում, ստացված արդյունքների օգտագործում ուսումնական գործընթացում, ուսանողների ներգրավում գիտահետազոտական աշխատանքներում,
· «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» և դրան հարակից մասնագիտական ոլորտներում ավարտական աշխատանքներ, մագիստրոսական թեզեր, ուսանողական գիտական աշխատանքներ և ատենախոսական աշխատանքներ ղեկավարելու կարողություններ: Հաղորդակցման
· հայերենի գերազանց իմացություն, հստակ բանավոր և գրավոր խոսքի, առնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետում (անգլերենի A2 կամ B1 մակարդակին համապատասխան),
· հաղորդակցման հմտությունների տիրապետում, միջանձնային հաղորդակցման մեթոդների կիրառում,
· թիմում աշխատելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններ, նախագծեր, ծրագրեր մշակելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ, հաղորդակցման տարբեր իրավիճակներում համապատասխան որոշումներ կայացնելու ունակություն: ՏՀՏ կիրառություն
· գիտական հետազոտություն կատարելու և նոր գիտելիքներ ձեռք բերելու համար: Այլ կարողություններ · անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն, · ժամանակային ռեսուրսների ծրագրման և կառավարման կարողություն: 2. Մասնագիտական կարողություններ
· իրազեկվածություն «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» արդի հիմնախնդիրներին, ձեռքբերումներին, նորագույն մոտեցումներին, · համագործակցություն օտարերկրյա բուհերի «Աստվածաբանության» և հարակից մասնագիտական ստորաբաժանումների պրոֆեսորադասախոսական անձնակազմի հետ (համատեղ գիտական հոդվածներ, ուսումնական ձեռնարկներ, դասագրքեր),
· «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» ոլորտում նոր գաղափարների, մտահղացումների մշակում՝ հետազոտական աշխատանքներ իրականացնելու և դրանց ներդնելու, ինչպես նաև նոր համագործակցություններ հաստատելու ուղղությամբ,
· մասնագիտական գործունեության ոլորտում օգտագործվող մեթոդների իմացություն, հայթայթված տեղեկատվության վերլուծման, եզրահանգման և մեկնաբանման հմտություն,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· պատմության կամ հարակից ոլորտներում գիտական աստիճանի առկայություն կամ դասավանդման փորձի բացակայության դեպքում՝ այդ ոլորտում առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ: Մանկավարժական փորձ
· առնվազն 2 տարվա մանկավարժական փորձ (ասպիրանտական տարիներին հատկացված դասաժամեր կամ գործնական աշխատանքների դասավանդման) կամ առնվազն 3 տարվա պասիվ պրակտիկ գործունեություն,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների: Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· գիտահետազոտական ինստիտուտներում և կենտրոններում, կրթական հաստատություններում առնվազն 3 տարվա պրակտիկ աշխատանքային փորձ:
Դասավանդման/մանկավարժական
· մասնագիտական մանկավարժական գիտելիքների և հմտություննների լիարժեք տիրապետում (ըստ հաստատված առարկայական ծրագրի), նյութի պարզ և հասկանալի մատուցում, դասավանդման գործընթացում նորարական և ինտերակտիվ մեթոդների կիրառում,
· ուսանողների հետ հաղորդակցման ունակություն, մասնագիտական հմտությունների, վերլուծական մտածողության և ինքնուրույնության զարգացում,
· առարկայական ծրագրեր, հավելյալ օժանդակ նյութեր մշակելու հմտություններ և ըստ ուսումնական գործընթացի ժամանակացույցի՝ դրանք իրականացնելու պատասխանատվություն:
Հետազոտական
· «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» և դրան հարակից ոլորտներում հետազոտական աշխատանքներ կատարելու հմտություններ (տպագրված հոդվածներ, միջազգային գիտաժողովներում զեկույցներ, դրամաշնորհներ),
· հետազոտական մեթոդների իմացություն, գիտական նորույթների վերաբերյալ տեղեկատվության հավաքում և վերլուծում, հետազոտական աշխատանքի արդյունքի և արդիականության կանխատեսում, ստացված արդյունքների օգտագործում ուսումնական գործընթացում, ուսանողների ներգրավում գիտահետազոտական աշխատանքներում,
· «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» և դրան հարակից մասնագիտական ոլորտներում ավարտական աշխատանքներ, մագիստրոսական թեզեր, ուսանողական գիտական աշխատանքներ և ատենախոսական աշխատանքներ ղեկավարելու կարողություններ: Հաղորդակցման
· հայերենի գերազանց իմացություն, հստակ բանավոր և գրավոր խոսքի, առնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետում (անգլերենի A2 կամ B1 մակարդակին համապատասխան),
· հաղորդակցման հմտությունների տիրապետում, միջանձնային հաղորդակցման մեթոդների կիրառում,
· թիմում աշխատելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններ, նախագծեր, ծրագրեր մշակելու համար անհրաժեշտ գիտելիքներ, հաղորդակցման տարբեր իրավիճակներում համապատասխան որոշումներ կայացնելու ունակություն: ՏՀՏ կիրառություն
· գիտական հետազոտություն կատարելու և նոր գիտելիքներ ձեռք բերելու համար: Այլ կարողություններ · անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն, · ժամանակային ռեսուրսների ծրագրման և կառավարման կարողություն: 2. Մասնագիտական կարողություններ
· իրազեկվածություն «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» արդի հիմնախնդիրներին, ձեռքբերումներին, նորագույն մոտեցումներին, · համագործակցություն օտարերկրյա բուհերի «Աստվածաբանության» և հարակից մասնագիտական ստորաբաժանումների պրոֆեսորադասախոսական անձնակազմի հետ (համատեղ գիտական հոդվածներ, ուսումնական ձեռնարկներ, դասագրքեր),
· «Աստվածաբանության և Հայ եկեղեցու պատմության» ոլորտում նոր գաղափարների, մտահղացումների մշակում՝ հետազոտական աշխատանքներ իրականացնելու և դրանց ներդնելու, ինչպես նաև նոր համագործակցություններ հաստատելու ուղղությամբ,
· մասնագիտական գործունեության ոլորտում օգտագործվող մեթոդների իմացություն, հայթայթված տեղեկատվության վերլուծման, եզրահանգման և մեկնաբանման հմտություն,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· պատմության կամ հարակից ոլորտներում գիտական աստիճանի առկայություն կամ դասավանդման փորձի բացակայության դեպքում՝ այդ ոլորտում առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ: Մանկավարժական փորձ
· առնվազն 2 տարվա մանկավարժական փորձ (ասպիրանտական տարիներին հատկացված դասաժամեր կամ գործնական աշխատանքների դասավանդման) կամ առնվազն 3 տարվա պասիվ պրակտիկ գործունեություն,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների: Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· գիտահետազոտական ինստիտուտներում և կենտրոններում, կրթական հաստատություններում առնվազն 3 տարվա պրակտիկ աշխատանքային փորձ:
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Պետք է նկատի ունենալ, որ ծրագրի մասնագիրը տալիս է ծրագրի հիմնական բնութագրերի համառոտ նկարագրությունը և այն կրթական վերջնարդյունքները, որոնք ձեռք կբերի միջին բնութագրական ուսանողը, եթե նա լիարժեք կերպով օգտվի ծրագրի ընձեռած ուսումնառության հնարավորություններից։ Ծրագրի վերաբերյալ լրացուցիչ տեղեկատվություն կարելի է գտնել ԵՊՀ դասընթացների տեղեկագրքում։