Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
023201.09.6 - Լեզվաբանություն
Մասնագիտացումը՝
023201.09.6 - Միջմշակութային հաղորդակցություն և թարգմանություն (ռուսերեն)
Շնորհվող որակավորումը՝
Բանասիրության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա միջնակարգ, նախնական մաuնագիտական կամ միջին մասնագիտական կրթության վկայական։
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ “ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգ (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրացված կրթական ծրագրերի)”՝ հաստատված 2012 թ. ապրիլի 26-ի N 597 որոշմամբ: Ընդունելության քննությունների ցանկ՝
Ռուսաց լեզու (գրավոր)
Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր)
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ “ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգ (ըստ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրացված կրթական ծրագրերի)”՝ հաստատված 2012 թ. ապրիլի 26-ի N 597 որոշմամբ: Ընդունելության քննությունների ցանկ՝
Ռուսաց լեզու (գրավոր)
Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր)
2. Ծրագրի նպատակները
·Պատրաստել հայերենի և ռուսերենի լավ իմացությամբ, թարգմանության և միջմշակութային հաղորդակցության տեսական գիտելիքներին և գործնական հմտություններին տիրապետող մասնագետներ, որոնք կարող են աշխատել կրթական օջախներում, տեղեկատվական գործակալութուններում, հրատարակչություններում, խմբագրություններում, միջազգային կազմակերպություններում և այլն:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- տարբերակել ռուսերենի տարբեր լեզվական մակարդակները որպես միասնական համակարգ
- ճանաչել միջմշակութային հաղորդակցման տեսակները, ձևերը, կառուցվածքային կաղապարները
- ներկայացնել ռուսերենի լեզվական մակարդակների տարրերն ու համակարգերը
- ներկայացնել լեզվաբանության համեմատական մեթոդները, հայ-ռուսական և ռուս-հայկական գրական կապերը
- ներկայացնել ռուս և հայ գրականության տարբեր ժամանակաշրջանների ականավոր գրողների ստեղծագործությունները և թարգմանությունները
- հայերենից ռուսերեն թարգմանել տարաբնույթ տեքստեր
- կատարել ռուսերենի հետ կապված սրբագրական և խմբագրական աշխատանքներ
- տարբերակել և վերլուծել միջմշակութային հաղորդակցման տեսակները, ձևերը և կառուցվածքային կաղապարները
- վերհանել ռուսական և հայկական մշակույթների կրողների լեզվամտածողության առանձնահատկությունները
- վերլուծել մշակույթների փոխազդեցությունը՝ լեզվաբանական և գրականագիտական տեսանկյունից
- կիրառել գրականագիտական վերլուծության հիմնական մեթոդները
- ստեղծագործաբար կիրառել ձեռք բերված գիտելիքները
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետ ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ)
- պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, ռուսերենով վարել բանավեճեր (գիտական, գրական և այլն)
4. Գնահատման ձևերը
·Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչներնեն՝ 2 ընթացիկ քննություն` 7-9 միավոր, որոնք կարող են անցկացվել գրավոր կամ բանավոր ձևով: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն երկուսը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-8 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-8 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչներն են՝ 2 ընթացիկ քննություն՝6-8 միավոր և եզրափակիչ քննություն՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն մեկը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-6 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-6 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Հետազոտական բաղադրիչ (ՀԲ) պարունակող մասնագիտական դասընթացներ։ Դասընթացի շրջանակներում կատարած հետազոտական աշխատանքը հաշվի է առնվում տվյալ դասընթացի արդյունարար գնատականում որպես երկու ընթացիկ քննություններից մեկի գնահատական՝ եզրափակիչ գնահատումով դասընթացի դեպքում առավելագույնը 5 միավոր արժեքով, իսկ առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացի դեպքում՝ 10 միավոր արժեքով։
· Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչն է եզրափակիչ քննությունը՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն երկուսը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-8 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-8 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Միայն եզրափակիչ ստուգարքով գնահատվում են ընդհանուր կրթական կառուցամասի դասընթացներ:
Ավարտական ատեստավորումը կատարվում է ավարտական աշխատանքի պաշտպանության ձևով:
· Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչներն են՝ 2 ընթացիկ քննություն՝6-8 միավոր և եզրափակիչ քննություն՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն մեկը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-6 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-6 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Հետազոտական բաղադրիչ (ՀԲ) պարունակող մասնագիտական դասընթացներ։ Դասընթացի շրջանակներում կատարած հետազոտական աշխատանքը հաշվի է առնվում տվյալ դասընթացի արդյունարար գնատականում որպես երկու ընթացիկ քննություններից մեկի գնահատական՝ եզրափակիչ գնահատումով դասընթացի դեպքում առավելագույնը 5 միավոր արժեքով, իսկ առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացի դեպքում՝ 10 միավոր արժեքով։
· Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչն է եզրափակիչ քննությունը՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն երկուսը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-8 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-8 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Միայն եզրափակիչ ստուգարքով գնահատվում են ընդհանուր կրթական կառուցամասի դասընթացներ:
Ավարտական ատեստավորումը կատարվում է ավարտական աշխատանքի պաշտպանության ձևով:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Միջմշակութային հաղորդակցություն և թարգմանություն / ռուսերեն/» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
·ԶԼՄ-ներում (օրաթերթերի և հանդեսների խմբագրություններում),
·տեղեկատվական գործակալություններում, հրատարակչություններում),
·կրթական օջախներում (միջնակարգ կրթության հաստատություններում),
· տուրիստական գործակալություններում,
· միջազգային կազմակերպություններում և բոլոր այն կազմակերպություններում, որտեղ պահանջվում է հայերենի և ռուսերենի լավ իմացություն և թարգմանչական հմտություններ:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
·ԶԼՄ-ներում (օրաթերթերի և հանդեսների խմբագրություններում),
·տեղեկատվական գործակալություններում, հրատարակչություններում),
·կրթական օջախներում (միջնակարգ կրթության հաստատություններում),
· տուրիստական գործակալություններում,
· միջազգային կազմակերպություններում և բոլոր այն կազմակերպություններում, որտեղ պահանջվում է հայերենի և ռուսերենի լավ իմացություն և թարգմանչական հմտություններ:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսներ
·տպագիր նյութեր,
·էլեկտրոնային ռեսուրներ,
·համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
· պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
·տպագիր նյութեր,
·էլեկտրոնային ռեսուրներ,
·համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
· պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Պետական կրթական չափորոշիչ «Միջմշակութային հաղորդակցություն և թարգմանություն / ռուսերեն/» մասնագիտությամբ,
ՀՀ Որակավորումների ազգային շրջանակ,
այլ բուհերի համապատասխան ծրագրերը:
ՀՀ Որակավորումների ազգային շրջանակ,
այլ բուհերի համապատասխան ծրագրերը:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
Դասավանդման/մանկավարժական
·դասավանդման/մանկավարժական դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն:
·ռուսերենի գերազանց իմացություն։
Հետազոտական
· գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն,
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն։
Հաղորդակցման
· բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։
· լսարանում համագործակցության մթնոլորտ ստեղծելու և դասախոսի և ուսանողների միջև երկխոսություն կազմակերպելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· MS Office փաթեթի Word, Excel ծրագրերի օգտագործման հմտություններ,
· համացանցային կայքերից օգտվելու կարողություն
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
1. Մասնագիտական կարողություններ
· դասախոսություններ կարդալու և գործնական պարապմունքներ վարելու ունակություն,
· ուսանողներին գիտելիքներ հաղորդելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն,
· բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։
· ուսանողի գիտելիքները օբյեկտիվ գնահատելու ունակություն,
· ուսանողների ստեղծագործական ներուժի խթանմանը և նրանց անհատական զարգացմանն ուղղված ուսուցման մեթոդների կիրառումը:
2. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն վերապատրաստումների կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ռոսերենի կամ ռուս գրականության դասավանդման բնագավառում։
Այլ պահանջներ
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
·դասավանդման/մանկավարժական դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
·դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն:
·ռուսերենի գերազանց իմացություն։
Հետազոտական
· գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն,
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն։
Հաղորդակցման
· բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։
· լսարանում համագործակցության մթնոլորտ ստեղծելու և դասախոսի և ուսանողների միջև երկխոսություն կազմակերպելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· MS Office փաթեթի Word, Excel ծրագրերի օգտագործման հմտություններ,
· համացանցային կայքերից օգտվելու կարողություն
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
1. Մասնագիտական կարողություններ
· դասախոսություններ կարդալու և գործնական պարապմունքներ վարելու ունակություն,
· ուսանողներին գիտելիքներ հաղորդելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն,
· բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։
· ուսանողի գիտելիքները օբյեկտիվ գնահատելու ունակություն,
· ուսանողների ստեղծագործական ներուժի խթանմանը և նրանց անհատական զարգացմանն ուղղված ուսուցման մեթոդների կիրառումը:
2. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն վերապատրաստումների կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ռոսերենի կամ ռուս գրականության դասավանդման բնագավառում։
Այլ պահանջներ
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
-