Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
023102.01.7 - Օտար լեզու և գրականություն
Մասնագիտացումը՝
023102.01.7 - Ռուսերեն և գրականություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Բանասիրության մագիստր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում Երևանի պետական համալսարանի մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
Նույն մասնագիտության շրջանակներում ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով դիմորդները հանձնում են համապատասխան մասնագիտության բակալավրի ավարտական ամփոփիչ քննությունը
Նույն մասնագիտության շրջանակներում ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների, իսկ հարակից մասնագիտություններով դիմորդները հանձնում են համապատասխան մասնագիտության բակալավրի ավարտական ամփոփիչ քննությունը
2. Ծրագրի նպատակները
·ուսանողներին տրամադրելու խոր և հիմնարար գիտելիք ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության պատմությանն առնչվող տեսական և մեթոդաբանական հիմնախնդիրների վերաբերյալ,
·լուսաբանել տարբեր լեզվաբանական և գրականագիտական հիմնախնդիրների վերաբերյալ հիմնական գիտական դպրոցների տեսակետները,
կիրառել միջառարկայական գիտելիքները՝ ռուսաց լեզվի, ռուս գրականության պատմության, ինչպես նաև հարակից բանասիրական բնագավառներում գիտական և/կամ մանկավարժական գործունեություն իրականացնելիս
·լուսաբանել տարբեր լեզվաբանական և գրականագիտական հիմնախնդիրների վերաբերյալ հիմնական գիտական դպրոցների տեսակետները,
կիրառել միջառարկայական գիտելիքները՝ ռուսաց լեզվի, ռուս գրականության պատմության, ինչպես նաև հարակից բանասիրական բնագավառներում գիտական և/կամ մանկավարժական գործունեություն իրականացնելիս
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- ներկայացնել ռուսաց լեզվի, ռուս գրականության և հարակից բանասիրական բնագավառների արդիական հիմնախնդիրները
- լուսաբանել ռուսերենին ու ռուս գրականությանն առնչվող տեսական խնդիրները
- նկարագրել 19-20-րդ դարերի հիմնական գրականագիտական և լեզվաբանական դպրոցների հայեցակարգերը և մեթոդները
- ներկայացնել տարբեր դարաշրջանների ռուսական լեզվաբանության և ռուս գրականության փոխհարաբերությունները եվրոպական լեզվաբանության և գրականության հետ
- բացատրել լեզվաբանական և գրական ուղղությունների ծագման և զարգացման, ինչպես նաև դրանց հերթափոխության տրամաբանությունն ու մեխանիզմները
- Լուսաբանել հիմնական գրական ժանրերի և գրական միտումների պատմական զարգացումը, ինչպես նաև ռուսերենի տարբեր տեսությունները
- ներկայացնել գիտական էթիկայի նորմերը
- կիրառել ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության և հարակից լեզվաբանական և գրականագիտական բնագավառներից ստացած գիտելիքները
- համադրել լեզվաբանական և գրականագիտական դպրոցների հայեցակարգերն ու կիրառել դրանք ապագա գիտահետազոտական և մանկավարժական աշխատանքում
- լուսաբանել արդի ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության հիմնական միտումները
- ամփոփել և համակարգել ռուսաց լեզվին և ռուս գրականությանը վերաբերող ժամանակակից ուսումնասիրություների հիմնական միտումները
- մեկնաբանել ռուսերենի և ռուս գրականության պատմական զարգացման գործընթացն իր փուլերով և ժանրային գերապատվություններով
- վերլուծել տարբեր դարաշրջանների և ժանրերի գեղարվեստական ստեղծագործությունները և դրանց լեզվաբանական հայեցակետերը
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետ ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ)
- վերլուծել առկա խնդիրները և գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները
- ստեղծագործաբար կիրառել ձեռքբերված գիտելիքները, ընկալել և տարածել նորերը
- պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, վարել գիտական բանավեճեր
4. Գնահատման ձևերը
Ստուգարքներ
Ստուգարքն անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա
Քննություններ
· Եզրափակիչ գնահատումով՝
1. 1-ին ընթացիկ քննությունը անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 5 միավոր առավելագույն արժեքով:
2. 2-րդ ընթացիկ քննությունը անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 5 միավոր առավելագույն արժեքով:
3. Եզրափակիչ քննությունը անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 10 միավոր առավելագույն արժեքով:
· Առանց ընթացիկների՝
Քննությունն անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 20 միավոր առավելագույն արժեքով:
Ստուգարքն անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա
Քննություններ
· Եզրափակիչ գնահատումով՝
1. 1-ին ընթացիկ քննությունը անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 5 միավոր առավելագույն արժեքով:
2. 2-րդ ընթացիկ քննությունը անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 5 միավոր առավելագույն արժեքով:
3. Եզրափակիչ քննությունը անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 10 միավոր առավելագույն արժեքով:
· Առանց ընթացիկների՝
Քննությունն անցկացվում է ուսանողի բանավոր պատասխանի հիման վրա՝ 20 միավոր առավելագույն արժեքով:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Ռուսաց լեզու և գրականություն» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել.
Մանկավարժության բնագավառում
§ բարձրագույն և միջին մասնագիտական կրթության հաստատություններում՝ որպես ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության դասախոս:
Գիտահետազոտական աշխատանքի բնագավառում
§ գիտահետազոտական ինստիտուտներում և կենտրոններում:
Ժուրնալիստիկայի բնագավառում
§ աշխատանք տեղեկատվական գործակալություններում:
Օֆիսային աշխատանքի բնագավառում
§ հրատարակչություններում և խմբագրություններում,
§ միջազգային կազմակերպություններում, որտեղ անհրաժեշտ է հայերենի և ռուսերենի իմացությունը,
§ գովազդային գործակալություններում,
§ թանգարաններում,
§ պետական և մասնավոր ձեռնարկություններում և օֆիսներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության ֆակուլտետի ասպիրանտուրայում:
Մանկավարժության բնագավառում
§ բարձրագույն և միջին մասնագիտական կրթության հաստատություններում՝ որպես ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության դասախոս:
Գիտահետազոտական աշխատանքի բնագավառում
§ գիտահետազոտական ինստիտուտներում և կենտրոններում:
Ժուրնալիստիկայի բնագավառում
§ աշխատանք տեղեկատվական գործակալություններում:
Օֆիսային աշխատանքի բնագավառում
§ հրատարակչություններում և խմբագրություններում,
§ միջազգային կազմակերպություններում, որտեղ անհրաժեշտ է հայերենի և ռուսերենի իմացությունը,
§ գովազդային գործակալություններում,
§ թանգարաններում,
§ պետական և մասնավոր ձեռնարկություններում և օֆիսներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության ֆակուլտետի ասպիրանտուրայում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսներ
· տպագիր նյութեր,
· էլեկտրոնային ռեսուրսներ,
· համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
· պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
· տպագիր նյութեր,
· էլեկտրոնային ռեսուրսներ,
· համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
· պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Պետական կրթական չափորոշիչ «Ռուսաց լեզու և գրականություն» մասնագիտությամբ:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1.Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասավանդման/մանկավարժական դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն:
· ռուսերենի գերազանց իմացություն։
Հետազոտական
· գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն,
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն։
Հաղորդակցման
· բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։
· լսարանում համագործակցության մթնոլորտ ստեղծելու և դասախոսի և ուսանողների միջև երկխոսություն կազմակերպելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· MS Office փաթեթի Word, Excel ծրագրերի օգտագործման հմտություններ,
· համացանցային կայքերից օգտվելու կարողություն
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· դասախոսություններ կարդալու և գործնական պարապմունքներ վարելու ունակություն,
· ուսանողներին գիտելիքներ հաղորդելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն,
· բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։
· ուսանողի գիտելիքները օբյեկտիվ գնահատելու ունակություն,
· ուսանողների ստեղծագործական ներուժի խթանմանը և նրանց անհատական զարգացմանն ուղղված ուսուցման մեթոդների կիրառումը:
3.Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն վերապատրաստումների կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ռոսերենի կամ ռուս գրականության դասավանդման բնագավառում։
Այլ պահանջներ
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասավանդման/մանկավարժական դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն:
· ռուսերենի գերազանց իմացություն։
Հետազոտական
· գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն,
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն։
Հաղորդակցման
· բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։
· լսարանում համագործակցության մթնոլորտ ստեղծելու և դասախոսի և ուսանողների միջև երկխոսություն կազմակերպելու ունակություն:
ՏՀՏ կիրառություն
· MS Office փաթեթի Word, Excel ծրագրերի օգտագործման հմտություններ,
· համացանցային կայքերից օգտվելու կարողություն
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողություններ
· դասախոսություններ կարդալու և գործնական պարապմունքներ վարելու ունակություն,
· ուսանողներին գիտելիքներ հաղորդելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն,
· բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն,
· լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։
· ուսանողի գիտելիքները օբյեկտիվ գնահատելու ունակություն,
· ուսանողների ստեղծագործական ներուժի խթանմանը և նրանց անհատական զարգացմանն ուղղված ուսուցման մեթոդների կիրառումը:
3.Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն վերապատրաստումների կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ռոսերենի կամ ռուս գրականության դասավանդման բնագավառում։
Այլ պահանջներ
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Ծրագրի վերաբերյալ լրացուցիչ տեղեկատվություն կարելի է գտնել ԵՊՀ դասընթացների տեղեկագրքում։