Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
023102.01.6 - Օտար լեզու և գրականություն
Մասնագիտացումը՝
023102.01.6 - Ռուսերեն և գրականություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Բանասիրության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա միջնակարգ, նախնական մաuնագիտական կամ միջին մասնագիտական կրթության վկայական։
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած Հայաստանի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգի։ Ընդունելության քննությունների ցանկ՝
1.Ռուսաց լեզու (գրավոր)
2.Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր):
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ ՀՀ կառավարության հաստատած Հայաստանի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ընդունելության կարգի։ Ընդունելության քննությունների ցանկ՝
1.Ռուսաց լեզու (գրավոր)
2.Հայոց լեզու և գրականություն (գրավոր):
2. Ծրագրի նպատակները
Ծրագրի նպատակն է` պատրաստել ռուս բանասիրության մասնագետներ, որոնք կարող են աշխատել միջնակարգ կրթական հաստատություններում, մշակութային կազմակերպություններում, լրատվական գործակալություններում և այլ ձեռնարկություններում, որտեղ պահանջվում են ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության որակյալ մասնագետներ։
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- ներկահացնել ռուսերենի տարբեր լեզվական մակարդակները որպես միասնական համակարգ
- ներկայացնել ռուսաց լեզվի բոլոր մակարդակների (հնչյունաբանություն, բառագիտություն, ձևաբանություն, շարահյուսություն) հիմնական սկզբունքները
- ներկայացնել ռուս գրականության հիմնական շրջանները (բանահյուսություն, հին ռուսական գրականություն, XVIII դ., XIXդ., XX դ. գրականություն և ռուս արտերկրյա գրականություն)
- ներկայացնել ժամանակակից ռուսաց լեզվի տեսությունները, նրա պատմությունը՝ իր առավել կարևոր գրավոր հուշարձաններով, արդի փուլում զարգացման միտումները
- պարզաբանել ռուսաց լեզվի տեղը լեզուների ծագումնաբանական և տիպաբանական դասակարգման մեջ
- վերլուծել ռուսաց լեզվի ազգակից կապերը. նրա տիպաբանական կապերը մյուս հնդեվորոպական՝ հայերեն, անգլերեն, սլավոնական լեզուների հետ
- ներկայացնել գրական ստեղծագործության վերլուծության սկզբունքները
- ներկայացնել գրականության տեսության հիմունքները, ռուս գրականության հիմնական ուղղությունները, ինչպես նաև մեկնաբանել ռուս գրաքննադատական մտքի զարգացումը
- վերլուծել գրական ռուսերենի տեսական հիմնախնդիրները, տիրապետել ռուսերեն տեքստի լեզվաբանական և պատմա-բանասիրական վերլուծության մեթոդիկայի հիմունքներին
- վերլուծել գրականության պատմական զարգացումը և ժամանակակից գրական գործընթացի օրինաչափությունները
- կիրառել լեզվաբանական վերլուծության հիմնական մեթոդները
- օգտագործել մասնագիտական բառապաշարը իր հետագա գործունեության ընթացքում
- վերլուծել լեզվական տվյալները ոճաբանական կիրառության տեսանկյունից
- կիրառել գրականագիտական վերլուծության հիմնական մեթոդները
- ազատ հաղորդակցվել ռուսերեն
- վերլուծել առկա խնդիրները և գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները
- ստեղծագործաբար կիրառել ձեռքբերված գիտելիքները, ընկալել և տարածել նորերը
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետ ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ)
- պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, վարել գիտական բանավեճեր
- արդյունավետորեն պլանավորել ժամանակն ու այլ ռեսուրսները
4. Գնահատման ձևերը
·Առանց եզրափակիչ գնահատման դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչներն են՝ 2 ընթացիկ քննություն` 7-9 միավոր, որոնք կարող են անցկացվել գրավոր կամ բանավոր ձևով: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն երկուսը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-8 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-8 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչներն են՝ 2 ընթացիկ քննություն՝6-8 միավոր և եզրափակիչ քննություն՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն մեկը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-6 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-6 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչն է եզրափակիչ քննությունը՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն երկուսը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-8 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-8 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Միայն եզրափակիչ ստուգարքով գնահատվում են ընդհանուր կրթական կառուցամասի դասընթացները և պրակտիկան:
Ավարտական ատեստավորումը կատարվում է ավարտական աշխատանքի պաշտպանության ձևով:
· Եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչներն են՝ 2 ընթացիկ քննություն՝6-8 միավոր և եզրափակիչ քննություն՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն մեկը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-6 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-6 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման դասընթացներ: Յուրաքանչյուր ուսումնական մոդուլի շրջանակներում ուսանողների գնահատման համար նախատեսված պարտադիր բաղադրիչն է եզրափակիչ քննությունը՝ 7-9 միավոր: Մյուս բաղադրիչներից առնվազն երկուսը ընտրում է դասավանդող դասախոսը, դրանք են ընթացիկ ստուգում՝ 0-8 միավոր, ինքնուրույն աշխատանք՝ 0-8 միավոր, մասնակցություն՝ 0-3 միավոր:
· Միայն եզրափակիչ ստուգարքով գնահատվում են ընդհանուր կրթական կառուցամասի դասընթացները և պրակտիկան:
Ավարտական ատեստավորումը կատարվում է ավարտական աշխատանքի պաշտպանության ձևով:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Ռուսաց լեզու և գրականություն» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատել.
·միջին մասնագիտական կրթության հաստատություններում՝ որպես ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության ուսուցիչ,
·աշխատանք տեղեկատվական գործակալություններում,
·հրատարակչություններում և խմբագրություններում,
· միջազգային կազմակերպություններում, որտեղ անհրաժեշտ է հայերենի և ռուսերենի իմացությունը,
· գովազդային գործակալություններում,
· թանգարաններում,
· պետական և մասնավոր ձեռնարկություններում և գրասենյակներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
·միջին մասնագիտական կրթության հաստատություններում՝ որպես ռուսաց լեզվի և ռուս գրականության ուսուցիչ,
·աշխատանք տեղեկատվական գործակալություններում,
·հրատարակչություններում և խմբագրություններում,
· միջազգային կազմակերպություններում, որտեղ անհրաժեշտ է հայերենի և ռուսերենի իմացությունը,
· գովազդային գործակալություններում,
· թանգարաններում,
· պետական և մասնավոր ձեռնարկություններում և գրասենյակներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ԵՊՀ ռուս բանասիրության ֆակուլտետի մագիստրատուրայում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսներ
·տպագիր նյութեր,
·էլեկտրոնային ռեսուրներ,
·համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
· պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
· տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
·տպագիր նյութեր,
·էլեկտրոնային ռեսուրներ,
·համացանցային կայքեր:
Ուսումնառության օժանդակության ձևեր
· պասիվ, ակտիվ և ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ,
· տեսողական (շնորհանդեսային) և տեսալսողական մեթոդներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
Պետական կրթական չափորոշիչ «Ռուսաց լեզու և գրականություն» մասնագիտությամբ,
ՀՀ Որակավորումների ազգային շրջանակ,
այլ բուհերի համապատասխան ծրագրերը:
ՀՀ Որակավորումների ազգային շրջանակ,
այլ բուհերի համապատասխան ծրագրերը:
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ Դասավանդման/մանկավարժական · դասավանդման/մանկավարժական դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն, · դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկայի կիրառման կարողություն: · ռուսերենի գերազանց իմացություն։ Հետազոտական · գիտական աշխատանք կատարելու հմտություն, · տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն։ Հաղորդակցման · բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն, · որևէ օտար լեզվի լավ/գերազանց իմացություն։ · լսարանում համագործակցության մթնոլորտ ստեղծելու և դասախոսի և ուսանողների միջև երկխոսություն կազմակերպելու ունակություն: ՏՀՏ կիրառություն · MS Office փաթեթի Word, Excel ծրագրերի օգտագործման հմտություններ, · համացանցային կայքերից օգտվելու կարողություն · լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն): Այլ կարողություններ · մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն, · ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն: 2. Մասնագիտական կարողություններ · դասախոսություններ կարդալու և գործնական պարապմունքներ վարելու ունակություն, · ուսանողներին գիտելիքներ հաղորդելու կարողություն, · լեզվաբանական կամ գրականագիտական արդի հիմնախնդիրները մեկնաբանելու, վերլուծելու կարողություն, · բանավոր և գրավոր հաղորդակցական մշակույթ ձևավորելու կարողություն, · լեզվաբանական կամ գրականագիտական աշխատությունների մեթոդական առանձնահատկությունները ներկայացնելու գործնական հմտություն։ · ուսանողի գիտելիքները օբյեկտիվ գնահատելու ունակություն, · ուսանողների ստեղծագործական ներուժի խթանմանը և նրանց անհատական զարգացմանն ուղղված ուսուցման մեթոդների կիրառումը: 3. Ընդհանուր պահանջներ Գիտական աստիճան · գիտական աստիճան և/կամ կոչում բանասիրության գծով, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում, · վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն, · վերջին 5 տարում առնվազն 3 մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։ Մանկավարժական փորձ · մասնագիտական դասընթացների դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ, · վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն վերապատրաստումների կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների, Մանկավարժական փորձ · մասնագիտական դասընթացների դասավանդման առնվազն 3 տարվա փորձ, · վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն վերապատրաստումների կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների, Պրակտիկ աշխատանքի փորձ · առնվազն 3 տարվա աշխատանքային փորձ ռուսերենի կամ ռուս գրականության դասավանդման բնագավառում։ Այլ պահանջներ · ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
-