Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
092301.02.7 - Սոցիալական աշխատանք
Մասնագիտացումը՝
092301.02.7 - Սոցիալական քաղաքականություն և վարչարարություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Սոցիալական աշխատանքի մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ընդունելությունը կատարվում է ըստ սահմանված կարգիԵրևանի պետական համալսարանի առկա ուսուցմամբ մագիստրատուրայի 2017/2018 ուստարվա ընդունելության երին համապատասխան:
2. Ծրագրի նպատակները
· Խորը և համակողմանի գիտելիքներբնակչության սոցիալական պաշտպանության հիմնական հայեցակարգերի, մոտեցումների և մեթոդների, սոցիալական կառավարման սկզբունքների ու մեթոդների, սոցիալական ծառայությունների նախագծման, ստեղծման ու կառավարման օրինաչափությունների մասին,
· Գիտելիքներ սոցիալական քաղաքականության մշակման ու ներդրման սկզբունքների ու մեթոդների մասին, ծանոթացնել տարբեր երկրներում վարվող սոցիալական քաղաքականությունների հետ և սովորեցնել համեմատական վերլուծություն կատարել:
· Ուսանողների մոտ զարգացնել սոցիալական հիմնախնդիրների վերլուծման ու դրանց լուծման տեխնոլոգիաների մշակման,բնակչության սոցիալական պաշտպանությանն ուղղված օրենքների ու ծրագրերի մշակման ու ներդրման, սոցիալական հետազոտությունների անցկացման հմտություններ,
Ուսանողների մոտ զարգացնել հաղորդակցման, սթրեսի ու ժամանակի կառավարման, սոցիալական ռիսկերի կանխատեսման ու սուպերվիզիայի հմտություններ:
· Գիտելիքներ սոցիալական քաղաքականության մշակման ու ներդրման սկզբունքների ու մեթոդների մասին, ծանոթացնել տարբեր երկրներում վարվող սոցիալական քաղաքականությունների հետ և սովորեցնել համեմատական վերլուծություն կատարել:
· Ուսանողների մոտ զարգացնել սոցիալական հիմնախնդիրների վերլուծման ու դրանց լուծման տեխնոլոգիաների մշակման,բնակչության սոցիալական պաշտպանությանն ուղղված օրենքների ու ծրագրերի մշակման ու ներդրման, սոցիալական հետազոտությունների անցկացման հմտություններ,
Ուսանողների մոտ զարգացնել հաղորդակցման, սթրեսի ու ժամանակի կառավարման, սոցիալական ռիսկերի կանխատեսման ու սուպերվիզիայի հմտություններ:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
- Վերարտադրել բնակչության սոցիալական պաշտպանության վերաբերյալ հիմնական տեսությունները և մոտեցումները,սոցիալական բարեկեցության և սոցիալական պետության հայեցակարգերը
- ներկայացնել սոցիալական հիմնախնդիրների առաջացման պատճառները և դրանց լուծման հիմնական մոդելները,
- նկարագրել սոցիալական կառավարման մասին հայտնի տեսությունները և մոդելները
- ներկայացնելՀՀ բնակչության սոցիալական պաշտպանության համակարգի կառուցվածքը, նրա հիմնական տարրերը և նրանց գործառույթները,
- ներկայացնել աշխարհում գործող սոցիալական քաղաքականության տարբեր մոդելներ
- բնութագրել և համեմատել սոցիալական հետազոտության ընթացքում օգտագործվող մեթոդները, ընթացակարգերը և տեխնիկաները,
- ներկայացնել և համակարգել հանրային առողջապահության, քրեական արդարադատության, սոցիալական ձեռներեցության հիմնական սկզբունքներն ու մեթոդները
- պլանավորել և կազմակերպել բնակչության սոցիալական կարիքների բացահայտմանը, սոցիալական ծառայությունների գործունեությանը և սոցիալական ծրագրերի գնահատմանն ուղղված սոցիալական հետազոտություներ, վերլուծել հավաքված տեղեկատվությունը, կազմել հետազոտության հաշվետվություն և մեկնաբանել արդյունքները,
- մշակել սոցիալական ծառայության ստեղծման նախագիծ,կազմել սոցիալական ծառայության կառավարման ծրագիր,
- վերլուծել սոցիալական օրենսդրությունը և անել հետևություններ դրա բարելավման վերաբերյալ,
- իրականացնել սուպերվիզիա և սոցիալական դեպքի կառավարում
- մշակել սոցիալական խնդիրների լուծմանն ուղղված ծրագրեր,կատարել դրանց իրագործման ուղղությամբ առաջարկներ, մշակել հանձնարարականներ,
- իրականացնել սոցիալական կանխատեսում և պլանավորում,
- կազմակերպել և իրականացնել բանակցային գործընթացներ՝կոնֆլիկտների լուծման ուղղությամբ:
- Մշակել և իրագործել շահերի պաշտպանության քարոզարշավ՝ իրականացնելով հիմնախնդրի հետազոտության, կարիքների գնահատման, դերակատարների քարտեզագրման, պոտենցիալ դաշնակիցների հայտնաբերման և դաշինքների ձևավորման, ուղերձների հասցեագրման և ազդեցության գնահատման անհրաժեշտ գործողությունները:
- 1. աշխատել տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ, ինչպես նաև օգտվել համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից
- 1. արդյունավետորեն իրականացնել աշխատանքի պլանավորում` գնահատելով անհրաժեշտ ռեսուրսները,
- 1. գնահատել ընթացիկ տեղեկատվական և հաղորդակացական գործընթացները: պատրաստել բանավոր և գրավոր հաղորդագրություններ, հրապարակային ելույթներ,իրականացնել շնորհանդեսներ:
- հետևել և պահպանել մասնագիտական էթիկայի նորմերն ու կանոնները,
- գնահատել ընթացիկ տեղեկատվական և հաղորդակացական գործընթացները:
4. Գնահատման ձևերը
Մագիստրոսի կրթական ծրագրումներառված բոլոր դասընթացները եզրափակիչ գնահատումով դասընթացներ են, որոնց գնահատման եղանակն է *՝
Դասընթացը քննաշրջանի ընթացքում անցկացվող եզրափակիչ քննության հետ մեկտեղ նախատեսում է 2 ընթացիկ (միջանկյալ) քննություն։ Ընթացիկ և եզրափակիչ քննությունների անցկացման ձևը դասընթացը կազմակերպող ամբիոնի առաջարկությամբ հաստատում է ֆակուլտետի դեկանը:
1.Դասընթացից (ուսումնական մոդուլից) ուսանող իստացած արդյունարար (կիսամյակային) գնահատականը/միավորը (Գարդ.) ձևավորվումէկիսամյակիընթացքում՝ըստհետևյալբաղադրամասերի՝
ա)դասընթացիլսարանայինպարապմունքներինուսանողիմասնակցությանաստիճանից, որըլիարժեքիրականացնելուդեպքումուսանողը վաստակում է 2 միավոր։ Դասընթացին ուսանողիմասնակցության Գմաս. միավորը որոշվում է 6.2.1. կետում բակալավրի կրթական ծրագրի համար նկարագրված եղանակով (ուսումնառության անհատական ժամանակացույցով սովորող ուսանողի՝ դասընթացի մասնակցության համար տրվող միավորների քանակը հաշվարկվում է նրա ինքնուրույն աշխատանքի կատարողականի հիման վրա),
բ)ուսուցանվող նյութի՝ ուսանողի կողմից յուրացման աստիճանի ստուգման նպատակով անցկացվող 2 ընթացիկ (միջանկյալ) քննությունների արդյունքներից՝ (åՔընթ.), որոնցից յուրաքանչյուրին հատկացվում է առավելագույնը 4 միավոր,
գ)եզրափակիչ քննության արդյունքից (Քեզր.), որը կարող է գնահատվել մինչև 10 միավոր։
Դասընթացի (ուսումնականմոդուլի) արդյունարարգնահատականը/միավորըհաշվարկվումէ որպես գնահատման առանձին բաղադրամասերով վաստակած միավորների գումար`
Գարդ. = Գմաս. + åՔընթ. + Քեզր.:
Ըստ այդմ, մագիստրոսի կրթական ծրագրում ընդգրկված դասընթացն ունի գնահատման հետևյալ սխեման, որտեղ տրված են գնահատման առանձին բաղադրամասերի համար սահմանված հնարավոր առավելագույն միավորները (բոլոր բաղադրամասերը գնահատվում են ամբողջ միավորներով).
Գնահատման բաղադրամասը Գմաս. Քընթ.1 Քընթ.2 Քեզր. Գարդ.
Միավորը 2 4 4 10 20
2.Գնահատման վերը նկարագրված եղանակը կիրառվում է միայն ուսումնական կառուցամասի բաղկացուցիչ դասընթացների (բացի լրացական դասընթացներից) գնահատման համար: Հետազոտական կառուցամասի մոդուլները, այդ թվում նաև պրակտիկաները, գնահատվում են ստուգարքի ձևով: Մագիստրոսական ատենախոսությունը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով` 11.2. կետի 7-րդ ենթակետում բերված գնահատման չափանիշներին համապատասխան:
* Տե՛ս Երևանիպետականհամալսարանիսոցիոլոգիայի ֆակուլտետիկրեդիտային համակարգովուսումնառությանուղեցույցևդոսընթացներիտեղեկագիրքբակալավրի և մագիստրոսի կրթական ծրագրերով սովորողուսանողներիհամար (Առկաուսուցում) էջ 12-13 http://ysu.am/files/Soc_2016-1472552074-.pdf
**Տե՛ս “ԵՊՀ կրեդիտային համակարգով ուսումնառության ուղեցույց և դասընթացների տեղեկագիրք”, Երևան, 2017:
Դասընթացը քննաշրջանի ընթացքում անցկացվող եզրափակիչ քննության հետ մեկտեղ նախատեսում է 2 ընթացիկ (միջանկյալ) քննություն։ Ընթացիկ և եզրափակիչ քննությունների անցկացման ձևը դասընթացը կազմակերպող ամբիոնի առաջարկությամբ հաստատում է ֆակուլտետի դեկանը:
1.Դասընթացից (ուսումնական մոդուլից) ուսանող իստացած արդյունարար (կիսամյակային) գնահատականը/միավորը (Գարդ.) ձևավորվումէկիսամյակիընթացքում՝ըստհետևյալբաղադրամասերի՝
ա)դասընթացիլսարանայինպարապմունքներինուսանողիմասնակցությանաստիճանից, որըլիարժեքիրականացնելուդեպքումուսանողը վաստակում է 2 միավոր։ Դասընթացին ուսանողիմասնակցության Գմաս. միավորը որոշվում է 6.2.1. կետում բակալավրի կրթական ծրագրի համար նկարագրված եղանակով (ուսումնառության անհատական ժամանակացույցով սովորող ուսանողի՝ դասընթացի մասնակցության համար տրվող միավորների քանակը հաշվարկվում է նրա ինքնուրույն աշխատանքի կատարողականի հիման վրա),
բ)ուսուցանվող նյութի՝ ուսանողի կողմից յուրացման աստիճանի ստուգման նպատակով անցկացվող 2 ընթացիկ (միջանկյալ) քննությունների արդյունքներից՝ (åՔընթ.), որոնցից յուրաքանչյուրին հատկացվում է առավելագույնը 4 միավոր,
գ)եզրափակիչ քննության արդյունքից (Քեզր.), որը կարող է գնահատվել մինչև 10 միավոր։
Դասընթացի (ուսումնականմոդուլի) արդյունարարգնահատականը/միավորըհաշվարկվումէ որպես գնահատման առանձին բաղադրամասերով վաստակած միավորների գումար`
Գարդ. = Գմաս. + åՔընթ. + Քեզր.:
Ըստ այդմ, մագիստրոսի կրթական ծրագրում ընդգրկված դասընթացն ունի գնահատման հետևյալ սխեման, որտեղ տրված են գնահատման առանձին բաղադրամասերի համար սահմանված հնարավոր առավելագույն միավորները (բոլոր բաղադրամասերը գնահատվում են ամբողջ միավորներով).
Գնահատման բաղադրամասը Գմաս. Քընթ.1 Քընթ.2 Քեզր. Գարդ.
Միավորը 2 4 4 10 20
2.Գնահատման վերը նկարագրված եղանակը կիրառվում է միայն ուսումնական կառուցամասի բաղկացուցիչ դասընթացների (բացի լրացական դասընթացներից) գնահատման համար: Հետազոտական կառուցամասի մոդուլները, այդ թվում նաև պրակտիկաները, գնահատվում են ստուգարքի ձևով: Մագիստրոսական ատենախոսությունը գնահատվում է 20 միավորանոց սանդղակով` 11.2. կետի 7-րդ ենթակետում բերված գնահատման չափանիշներին համապատասխան:
* Տե՛ս Երևանիպետականհամալսարանիսոցիոլոգիայի ֆակուլտետիկրեդիտային համակարգովուսումնառությանուղեցույցևդոսընթացներիտեղեկագիրքբակալավրի և մագիստրոսի կրթական ծրագրերով սովորողուսանողներիհամար (Առկաուսուցում) էջ 12-13 http://ysu.am/files/Soc_2016-1472552074-.pdf
**Տե՛ս “ԵՊՀ կրեդիտային համակարգով ուսումնառության ուղեցույց և դասընթացների տեղեկագիրք”, Երևան, 2017:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Սոցիալական քաղաքականություն և վարչարարություն» ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել ՀՀԱշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարությունում, բնակչության սոցիալական պաշտպանության համակարգի տարբեր կառույցներում և կրթական հաստատություններում՝ զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
-վարչության պետ
-գործակալության պետ
-բաժնի պետ
-ծառայության պետ
-հաստատության տնօրեն
-մասնագիտական խմբի ղեկավար
-սուպերվիզոր
-խորհրդատու
-դասախոս
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԱՍՀՆ, ԱՍՀՆ-ի Սոցիալական հետազոտությունների Ազգային ինստիտուտ, Մարզպետարանի Ընտանիքի,երեխաների և կանանց իրավունքների պաշտպանության բաժիններ, մանկատներ, Սոցիալական ծառայություների տարածքային կենտրոններ, Զբաղվածության Տարածքային կենտրոններ, Սոցիալական ապահովության տարածքային կենտրոններ, քաղաքապետարանների, թաղապետարանների սոցիալական վարչություններ, համայնքային կենտրոններ, բուհեր:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ասպիրանտուրայում:
-վարչության պետ
-գործակալության պետ
-բաժնի պետ
-ծառայության պետ
-հաստատության տնօրեն
-մասնագիտական խմբի ղեկավար
-սուպերվիզոր
-խորհրդատու
-դասախոս
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԱՍՀՆ, ԱՍՀՆ-ի Սոցիալական հետազոտությունների Ազգային ինստիտուտ, Մարզպետարանի Ընտանիքի,երեխաների և կանանց իրավունքների պաշտպանության բաժիններ, մանկատներ, Սոցիալական ծառայություների տարածքային կենտրոններ, Զբաղվածության Տարածքային կենտրոններ, Սոցիալական ապահովության տարածքային կենտրոններ, քաղաքապետարանների, թաղապետարանների սոցիալական վարչություններ, համայնքային կենտրոններ, բուհեր:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը ասպիրանտուրայում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
·ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լսարաններ և հետազոտական լաբորատորիա,
·հեռաուսուցմամբ և առցանց դասախոսություններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
·ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լսարաններ և հետազոտական լաբորատորիա,
·հեռաուսուցմամբ և առցանց դասախոսություններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
7. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
2011 թվականից ԵՊՀ Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետում գործում էր «Սոցիալական աշխատանք» մագիստրոսական ծրագիրը: 2010-13 թվականների Սոցիալական աշխատանքի և սոցիալական տեխնոլոգիաների ամբիոնը մասնակցում էր Տեմպուս ծրագրին, որի նպատակը մագիստրոսական նոր ծրագրի ստեղծումն էր: 2011թվականին ներդրվեց <<Սոցիալական քաղաքականություն և վարչարարություն>> մագիստրոսական ծրագիրը: Հետագայում առաջին ծրագիրը փակվեց և մնաց միայն երկրորդ մագիստրոսական ծրագիրը: