Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
041201.01.7 - Ֆինանսներ
Մասնագիտացումը՝
041201.01.7 - Ֆինանսներ, դրամաշրջանառություն և վարկ
Շնորհվող որակավորումը՝
Տնտեսագիտության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Հեռակա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
Ծրագրի դիմորդը պետք է ունենա բակալավրի կամ դրան համարժեք որակավորում.
· տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
· այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի առկա ուսուցման մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
· տվյալ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ նախորդ ուսումնառության ընթացքում ցուցաբերած առաջադիմության արդյունքների հիման վրա,
· այլ մասնագիտությամբ բակալավրի կամ համարժեք որակավորում ունեցող դիմորդների ընդունելությունը կատարվում է մրցութային հիմունքներով՝ տվյալ մասնագիտության բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման քննական ծրագրին համապատասխան անցկացված քննությունների արդյունքների հիման վրա։
Ընդունելությունը կատարվում է Երևանի պետական համալսարանի առկա ուսուցման մագիստրատուրայի ընդունելության կանոնակարգի համաձայն։
2. Ծրագրի նպատակները
· Ուսանողներին տրամադրել խորը հասկացողություն ֆինանսական տեսությունների, սկզբունքների և պրակտիկայի վերաբերյալ, օժտելով նրանց հմտություններով, որոնք անհրաժեշտ են ֆինանսական համակարգերի և գործիքների վերլուծման և կառավարման համար,
· զարգացնել ֆինանսական համակարգերի գործառույթի վերաբերյալ փորձագիտական գիտելիքներ, ներառյալ կենտրոնական բանկերի դերը, դրամավարկային քաղաքականությունը և վարկերի ազդեցությունը տնտեսության վրա, հնարավորություն տալով շրջանավարտներին նպաստել ֆինանսական կայունությանը և քաղաքականության մշակմանը,
· զարգացնել ուժեղ հետազոտական և վերլուծական հմտություններ, թույլ տալով ուսանողներին իրականացնել բարձրորակ ֆինանսական հետազոտություններ, քննադատորեն գնահատել ֆինանսական տվյալները և կիրառել քանակական մեթոդներ բարդ ֆինանսական խնդիրների լուծման համար:
· զարգացնել ֆինանսական համակարգերի գործառույթի վերաբերյալ փորձագիտական գիտելիքներ, ներառյալ կենտրոնական բանկերի դերը, դրամավարկային քաղաքականությունը և վարկերի ազդեցությունը տնտեսության վրա, հնարավորություն տալով շրջանավարտներին նպաստել ֆինանսական կայունությանը և քաղաքականության մշակմանը,
· զարգացնել ուժեղ հետազոտական և վերլուծական հմտություններ, թույլ տալով ուսանողներին իրականացնել բարձրորակ ֆինանսական հետազոտություններ, քննադատորեն գնահատել ֆինանսական տվյալները և կիրառել քանակական մեթոդներ բարդ ֆինանսական խնդիրների լուծման համար:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- ներկայացնել ժամանակակից ֆինանսական ոլորտի գլոբալ և լոկալ հիմնախնդիրները,
- ձևակերպել դրամավարկային և հարկաբյուջետային քաղաքականության ծրագրերի կազմման և վերլուծության ժամանակակից մոտեցումները,
- ներկայացնել բանկային գործունեության հիմնարար սկզբունքները,
- մասնագիտական հետազոտություններում քննարկել բանկային մենեջմենթի և մարքեթինգի մեթոդները,
- մեկնաբանել ոչ բանկային ֆինանսական ոլորտին բնորոշ առանձնահատկությունները,
- ճանաչել մաքսային գործունեության և վարչարարության հիմնարար սկզբունքները։
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- դասակարգել ռիսկերը և կայացնել ֆինանսական որոշումներ,
- օգտագործելով տարատեսակ ֆինանսական գործիքներ գործնականում իրականացնել ներդրումային և բիզնես գործընթացների վերլուծություն,
- գնահատել կազմակերպության ֆինանսների կառավարման արդյունավետությունը,
- կիրառել տնտեսության ֆինանսական հատվածի կառավարման և գնահատման մեթոդները,
- գնահատել ընտրված տնտեսական քաղաքականությունները,
- մշակել և գործնականում իրականացնել բանկային հատվածի վարկային և ակտիվային այլ գործառույթները,
- գործնականում իրականացնել մակրոպրուդենցիալ քաղաքականության հիմնական ծրագրերը:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- օգտվել տեղեկատվության տարատեսակ աղբյուրներից (ինտերնետային ռեսուրսներ, էլեկտրոնային գրադարաններ, գիտական հոդվածներ և հաշվետվություններ),
- որոշակի փաստարկների հիմնավորման և եզրահանգումների նպատակով տարբերակել, վերլուծել և մեկնաբանել տնտեսագիտական տարբեր աղբյուրներից հայթայթված տեղեկատվությունը,
- ցուցաբերել, մասնագիտական հանրության հետ բանավոր և գրավոր հաղորդակցվելու կարողություն,
- պատրաստել զեկուցումներ, ներկայացնել հետազոտությունների արդյունքները, վարել գիտական բանավեճեր:
4. Գնահատման ձևերը
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
«Ֆինանսներ, դրամաշրջանառություն և վարկ» ծրագիրն ապահովում է համապատասխան ակադեմիական բազա այն ուսանողների համար, ովքեր մտադիր են իրենց ապագա կարիերան կառուցել բիզնեսի, բանկային հատվածի, կազմակերպությունների ֆինանսական կառավարման և հանրային կառավարման ոլորտներում:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել տնտեսության տարբեր ոլորտների ձեռնարկություններում, առևտրային բանկերում, խորհրդատվական ընկերություններում, պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Կրթական համակարգեր
ֆինանսների, բանկային մենեջմենթի դասախոս,
Խորհրդատվական ընկերություններ
ֆինանսական խորհրդատու,
Ձեռնարկություններ
տնտեսագետ,
հաշվապահ,
ֆինանսիստ,
Առևտրային բանկեր
վարկային մասնագետ,
ռիսկերի կառավարման մասնագետ,
հաշվապահ,
ակտիվների և պասիվների կառավարման մասնագետ,
Պետական կառավարման և տեղական ինքնակարռավարման մարմիններ
տնտեսագետ,
ֆինանսիստ,
հաշվապահ,
տնտեսական քաղաքականության ծրագրերի մշակման խմբի անդամ,
տնտեսական նախագծերի մշակման, դրանց արդյունավետության գնահատման և իրականացման վերահսկողության գծով մասնագետ:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ՀՀ նախարարությունները, Կենտրոնական բանկը, բուհերը, առևտրային բանկերը, ապահովագրական կազմակերպությունները, մասնավոր կազմակերպությունները:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են աշխատանքի անցնել տնտեսության տարբեր ոլորտների ձեռնարկություններում, առևտրային բանկերում, խորհրդատվական ընկերություններում, պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմիններում` զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Կրթական համակարգեր
ֆինանսների, բանկային մենեջմենթի դասախոս,
Խորհրդատվական ընկերություններ
ֆինանսական խորհրդատու,
Ձեռնարկություններ
տնտեսագետ,
հաշվապահ,
ֆինանսիստ,
Առևտրային բանկեր
վարկային մասնագետ,
ռիսկերի կառավարման մասնագետ,
հաշվապահ,
ակտիվների և պասիվների կառավարման մասնագետ,
Պետական կառավարման և տեղական ինքնակարռավարման մարմիններ
տնտեսագետ,
ֆինանսիստ,
հաշվապահ,
տնտեսական քաղաքականության ծրագրերի մշակման խմբի անդամ,
տնտեսական նախագծերի մշակման, դրանց արդյունավետության գնահատման և իրականացման վերահսկողության գծով մասնագետ:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ՀՀ նախարարությունները, Կենտրոնական բանկը, բուհերը, առևտրային բանկերը, ապահովագրական կազմակերպությունները, մասնավոր կազմակերպությունները:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լսարաններ,
առցանց դասախոսություններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լսարաններ,
առցանց դասախոսություններ,
էլեկտրոնային ռեսուրսներ:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
· Բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական ընդհանուր չափորոշիչ (կառավարության 14 ապրիլի 2005 թվականի N 449-Նորոշում)
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակ ( կառավարության 7 հուլիսի 2016 թվականի N 714-Ն որոշում)
· The framework of qualifications for the European Higher Education Area, 2010
· ՀՀ կրթական որակավորումների ազգային շրջանակ ( կառավարության 7 հուլիսի 2016 թվականի N 714-Ն որոշում)
· The framework of qualifications for the European Higher Education Area, 2010
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· սոցիոլոգիական և մարքեթինգային հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· առնվազն մեկ օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MSWord, MS Excel, MS PowerPoint փաթեթի ազատ տիրապետում) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
· տվյալ դասընթացի նկարագրիչում ներկայացված գիտելիքների և հմտությունների՝ ուսանողներին փոխանցելու կարողություն,
· մասնագիտական հետազոտություննե րիրականացնելու կարողություն,
· տնտեսական ռազմավարություններ մշակելու և ներկայացնելու, նախագծեր պլանավորելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտական առավել հայտնի համակարգչային փաթեթներով աշխատելու կարողություն,
· տարատեսակ հաշվետվությունից օգտվելու և դրանց հիման վրա մասնագիտական վերլուծություն կատարելու կարողություն,
· մասնագիտական ոլորտին առնչվող հարցերի վերաբերյալ բանավոր և գրավոր կարծիք ներկայացնելու կարողություն,
· մասնագիտական ոլորտի հիմնահարցերի, դրանց կառավարման, կազմակերպման և ֆինանսավորման հետ կապված հարցերը ներկայացնելու կարողություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում կամ տվյալ մասնագիտությամբ երկարատև մասնագիտական աշխատանքային փորձ,
· վերջին 5 տարում մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ(բացառությամբ որպես պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման),
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների(բացառությամբ որպես պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման),
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 1/3-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3,5 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· սոցիոլոգիական և մարքեթինգային հետազոտությունների իրականացման հմտություն,
· հետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· առնվազն մեկ օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան)։
ՏՀՏ կիրառություն
· բազային համակարգչային (MSWord, MS Excel, MS PowerPoint փաթեթի ազատ տիրապետում) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ (pptx, prezi, canva և այլն):
Այլ կարողություններ
· հասարակական հարաբերությունները կարգավորող մասնագիտական էթիկայի և իրավական նորմերի իմացություն,
· անհրաժեշտ ռեսուրսները գնահատելու և ծրագրերը արդյունավետորեն իրականացնելու կարողություն,
· ժամանակային ռեսուրսների պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2.Մասնագիտական կարողություններ
· տվյալ դասընթացի նկարագրիչում ներկայացված գիտելիքների և հմտությունների՝ ուսանողներին փոխանցելու կարողություն,
· մասնագիտական հետազոտություննե րիրականացնելու կարողություն,
· տնտեսական ռազմավարություններ մշակելու և ներկայացնելու, նախագծեր պլանավորելու և իրականացնելու կարողություն,
· մասնագիտական առավել հայտնի համակարգչային փաթեթներով աշխատելու կարողություն,
· տարատեսակ հաշվետվությունից օգտվելու և դրանց հիման վրա մասնագիտական վերլուծություն կատարելու կարողություն,
· մասնագիտական ոլորտին առնչվող հարցերի վերաբերյալ բանավոր և գրավոր կարծիք ներկայացնելու կարողություն,
· մասնագիտական ոլորտի հիմնահարցերի, դրանց կառավարման, կազմակերպման և ֆինանսավորման հետ կապված հարցերը ներկայացնելու կարողություն։
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում հասարակագիտական ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում կամ տվյալ մասնագիտությամբ երկարատև մասնագիտական աշխատանքային փորձ,
· վերջին 5 տարում մասնակցություն գիտաժողովների և/կամ աշխատաժողովների։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման և/կամ վերապատրաստումներ (թրեյնինգներ) իրականացնելու առնվազն 3 տարվա փորձ(բացառությամբ որպես պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման),
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների(բացառությամբ որպես պրակտիկա ասպիրանտների դասավանդման),
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 1/3-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 3,5 (գործող դասախոսների համար)։
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Ծրագրի ուսպլանի համար հիմք են հանդիսացել Հարվարդի և Կալիֆորնիայի պետական համալսարանի համաապատասխան կրթական ծրագրերի ուսպլանները: