Կրթական մակարդակը՝
Մագիստրոս
Մասնագիտություն՝
051101.05.7 - Կենսաբանություն
Մասնագիտացումը՝
051101.05.7 - Հիմնարար և կիրառական ֆիզիոլոգիա
Շնորհվող որակավորումը՝
Կենսաբանության մագիստրոս
Ծրագրի ուստարին՝
2024/2025
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
· բակալավրի դիպլոմ բնագիտական որևէ մասնագիտությամբ,
· բարձր գնահատականներ կենսաբանության, կազմաբանության, մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի, առողջագիտության, արյունաբանության, բժշկության ոլորտներին առնչվող առարկաներից և համակարգչի իմացությունից,
· անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն B1 մակարդակով:
Ընդունելությունը կատարվում է հարցազրույցի հիման վրա:
· բարձր գնահատականներ կենսաբանության, կազմաբանության, մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի, առողջագիտության, արյունաբանության, բժշկության ոլորտներին առնչվող առարկաներից և համակարգչի իմացությունից,
· անգլերենի իմացություն եվրոպական լեզվական փաթեթի առնվազն B1 մակարդակով:
Ընդունելությունը կատարվում է հարցազրույցի հիման վրա:
2. Ծրագրի նպատակները
1. Զարգացնելու ուսանողների մասնագիտական կարողությունները հիմնարար և կիրառական ֆիզիոլոգիայի բնագավառում հիմնախնդիրները հասկանալու, մեկնաբանելու և վերլուծելու համար;
2. Օժտելու ուսանողներին ախտաբանական ֆիզիոլոգիայի, ախտաբանական անատոմիայի, իմունաբանության, հոգեֆիզիոլոգիայի, նյարդաֆիզիոլոգիայի, արյունաբանության, բնագավառներում համապատասխան գիտելիքներով և հմտություններով:
3. Զարգացնելու հմտություններ հետազոտական աշխատանքներ կատարելու բժշկակենսաբանական գիտությունների բանգավառում:
4. Ուսանողներին ունակ դարձնել առաջարկելու միջոցներ, որոնք կարող են շտկել տարբեր ծայրահեղ գործոններով հրահրված ախտաբանական իրավիճակները:
2. Օժտելու ուսանողներին ախտաբանական ֆիզիոլոգիայի, ախտաբանական անատոմիայի, իմունաբանության, հոգեֆիզիոլոգիայի, նյարդաֆիզիոլոգիայի, արյունաբանության, բնագավառներում համապատասխան գիտելիքներով և հմտություններով:
3. Զարգացնելու հմտություններ հետազոտական աշխատանքներ կատարելու բժշկակենսաբանական գիտությունների բանգավառում:
4. Ուսանողներին ունակ դարձնել առաջարկելու միջոցներ, որոնք կարող են շտկել տարբեր ծայրահեղ գործոններով հրահրված ախտաբանական իրավիճակները:
3. Ծրագրի կրթական վերջնարդյունքները
Այս ծրագրի ավարտին ուսանողն ունակ կլինի․
- Մասնագիտական գիտելիք և իմացություն
- Ներկայացնել և հիմնավորել օրգանիզմի, օրգան համակարգերի և հյուսվածքների ախտաբանական կազմաբանության և գործընթացների հիմնախնդիրները; Լուսաբանել մարդու պաշտպանական համակարգերի կազմավորվածության և գործունեության հիմնական մեխանիզմները, իմունային ռեակտիվության անցանկալի հետևանքների բջջային մեխանիզմները։
- Ներկայացնել մարդու ներարգանդային զարգացման հիմնական շրջանները, լուսաբանել մոր օրգանիզմի և պտղի միջև փոխազդեցությունները, ճանաչել և նկարագրել զարգացման բնածին արատները, նրանց ծագման պատճառները, անպտղության պատճառները և հաղթահարման ժամանակակից մեթոդները։
- Ներկայացնել և հիմնավորել արյան, արյունամակարդման, արյունաստեղծ համակարգերի գործառույթները; Ճանաչել և նկարագրել արյան հիվանդությունները և դրանց ծագման մեխանիզմները;
- Բացատրել հոգեֆիզիոլոգիական գործընթացների և վարքագծի ձևավորման, զարգացման և ուղեղային ապահովման մեխանիզմները: Քննարկել հոգեկան առողջության գլխավոր չափանիշները և հոգեկան գործունեության ախտաբանության հիմնական դրույթները, հոգեկանի ծագման հիմնական սկզբունքները, հոգեկան հիվանդությունների մեխանիզմները:
- Մեկնաբանել վարքագծի նեյրոնային մեխանիզմները, ռեֆլեքսների տեսակները, ուսուցման հիմնական տարատեսակները, տարբերակել բարձրագույն նյարդային գործունեության տիպերը;
- Քննարկել ֆիզիոլոգիական գործառույթների մեխանիզմները ծայրահեղ գործոնների` թրթռահարման, աղմուկի, թթվածնաքաղցի դեպքում;
- Ընտրել և բացահայտել տարբեր հիվանդությունների կանխարգելման և բուժման նպատակով օգտագործվող դեղաբույսերը:
- Որոշել տարբեր տեսակի գործունեության կատարման կենսաբանական գինը` կախված անձի անհատական առանձնահատկություններից:
- Գործնական մասնագիտական կարողություններ
- Տարբերակել հյուսվածքներում և օրգաններում տարբեր ախտաբանությունների դեպքում առաջացող ձևաբանական փոփոխությունները;
- Կատարել արյունաստեղծ, արյան և արյունամակարդման համակարգերի հետազոտություններ` այդ համակարգերում առկա ախտաբանական գործընթացները բացահայտելու նպատակով;
- Կիրառել տարբեր հոգեհուզական իրավիճակներում սիրտանոթային համակարգի գործառական վիճակի ցուցանիշների գրանցման և վերլուծման մեթոդները;
- Բացահայտել էթիկական խնդիրները բժշկության, հանրային առողջապահության և կյանքի վերաբերյալ գիտություններում: Տալ էթիկական որոշումներին ռացիոնալ հիմնավորում, վերլուծել և կիրառել «Բիոէթիկայի և մարդու իրավունքների մասին համընդհանուր հռչակագրի» էթիկական սկզբունքները:
- Կիրառել ֆիզիոլոգիական գործառույթների փոփոխությունների ուսումնասիրման մեթոդները ծայրահեղ գործոնների` թրթռահարման, աղմուկի, թթվածնաքաղցի դեպքում;
- Համեմատել օնտոգենեզի և ֆիլոգենեզի ընթացքում օրգանիզմի, օրգան համակարգերի կազմաբանական և գործառական առանձնահատկու-թյունները;
- Կիրառել նյարդահումորալ կարգավորման մեխանիզմների բացահայտման մեթոդները:
- Ընդհանրական (փոխանցելի) կարողություններ
- Օգտվել տեղեկատվության աղբյուրներից, այդ թվում օտարալեզու (ինտերնետ ռեսուրսներ, գիտական հոդվածներ և հաշվետվություններ):
- Վերլուծել առկա խնդիրները և գնահատել դրանց լուծման համար անհրաժեշտ ռեսուրսները;
- Պատրաստել և ներկայացնել գիտական զեկուցումներ, հաշվետվություններ, վարել գիտական բանավեճեր;
- Աշխատել գիտահետազոտական խմբում` ձեռքբերած հմտությունները կիրառելով և փոխանցելով խմբի անդամներին:
- Պահպանել մասնագիտական էթիկայի նորմերը:
4. Գնահատման ձևերը
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ,
3. կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
Դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները (արտահայտված տոկոսներով) ընտրում է դասավանդող դասախոսը՝ ելնելով դասընթացի դասավանդման, ուսումնառության ձևերից ու ակնկալվող կրթական վերջնարդյունքների բնույթից, և հաստատում է ամբիոնը: Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ,
3. կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. կրթական ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնադյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում:
Ելնելով կրթական ծրագրի ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների (ուսումնական մոդուլների) աշխատածավալից, պարապմունքի ձևից, դասավանդման մեթոդներից և հաշվի առնելով դասընթացի կարևորությունը ուսանողի մասնագիտական գիտելիքների և կարողությունների ձևավորման մեջ՝ դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝
1. եզրափակիչ գնահատումով,
2. առանց եզրափակիչ գնահատման,
3. առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման,
4. ստուգարքային:
Դասընթացի գնահատման բաղադրիչները և դրանց հատկացվող միավորները (արտահայտված տոկոսներով) ընտրում է դասավանդող դասախոսը՝ ելնելով դասընթացի դասավանդման, ուսումնառության ձևերից ու ակնկալվող կրթական վերջնարդյունքների բնույթից, և հաստատում է ամբիոնը: Գնահատումների և քննությունների անցկացման ձևերը նշվում են տվյալ կրթական ծրագրի մասնագրում՝ դասընթացի համառոտագրում:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
՛՛Հիմնարար և կիրառական ֆիզիոլոգիա՛՛ ծրագրի շրջանավարտները հնարավորություն ունեն աշխատելու և կարիերա զարգացնելու գիտության համապատասխան ոլորտներում, գիտահետազոտական ինստիտուտներում, ախտորոշիչ լաբորատորիաներում և նմանատիպ միջազգային կառույցներում, զբաղեցնելով հետևյալ պաշտոնները.
Խորհրդատվական ընկերություններ
. Բժշկագիտության և դեղաբանության զարգացման ռազմավարությունների խորհրդատու։
Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
. Թեմայի ղեկավար,
. Լաբորատորիայի ղեկավար,
. Աշխատող թիմի ղեկավար,
. Գիտաշխատող:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ կենսաբանության ֆակուլտետը, ՀՀ պետական ագրարային համալսարանը, ՀՀ պետական մանկավարժական համալսարանը, ՀՀ առողջապահության նախարարությունը, գիտահետազոտական ախտորոշիչ կենտրոնները, ակադեմիական, կլինիկական ոլորտների կառույցները:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը բարձրագույն կրթության երրորդ մակարդակում՝ կենսաբանության և բժշկակենսաբանության բնագավառում:
Խորհրդատվական ընկերություններ
. Բժշկագիտության և դեղաբանության զարգացման ռազմավարությունների խորհրդատու։
Գիտահետազոտական ինստիտուտներ
. Թեմայի ղեկավար,
. Լաբորատորիայի ղեկավար,
. Աշխատող թիմի ղեկավար,
. Գիտաշխատող:
Հնարավոր աշխատավայրերն են. ԵՊՀ կենսաբանության ֆակուլտետը, ՀՀ պետական ագրարային համալսարանը, ՀՀ պետական մանկավարժական համալսարանը, ՀՀ առողջապահության նախարարությունը, գիտահետազոտական ախտորոշիչ կենտրոնները, ակադեմիական, կլինիկական ոլորտների կառույցները:
Ծրագրի շրջանավարտները կարող են շարունակել իրենց ուսումը բարձրագույն կրթության երրորդ մակարդակում՝ կենսաբանության և բժշկակենսաբանության բնագավառում:
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Ուսումնառության գործընթացում օգտագործվում են հետևյալ օժանդակ ռեսուրսները.
· Ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ,
· Էլեկտրոնային համացանցային, տպագիր, տեսաձայնային նյութեր,
. ինտերակտիվ ուսուցում:
· Ժամանակակից սարքավորումներով և ծրագրային միջոցներով ապահովված լաբորատորիաներ,
· Էլեկտրոնային համացանցային, տպագիր, տեսաձայնային նյութեր,
. ինտերակտիվ ուսուցում:
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
· ՀՀ կառավարության 2016 թ. հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշումը ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակը հաստատելու մասին:
ՀՀ կառավարության 2021թ. նոյեմբերի 30-ի որոշումը ՀՀ որակավորումների «Կենսաբանություն» ոլորտային շրջանակը հաստատելու մասին:
ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ, 2012 թ.:
ԵՊՀ կրթական ծրագրի մասնագրի լրացման ուղեցույց, 2016 թ.:
ԵՊՀ մագիստրոսի կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը, 2023 թ.:
«ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ», ՀՀ կառավարության որոշում (26 ապրիլի 2012 թվականի N 597 -Ն)։
ՀՀ կառավարության 2021թ. նոյեմբերի 30-ի որոշումը ՀՀ որակավորումների «Կենսաբանություն» ոլորտային շրջանակը հաստատելու մասին:
ԵՊՀ կրթական ծրագրերի մշակման ղեկավար ձեռնարկ, 2012 թ.:
ԵՊՀ կրթական ծրագրի մասնագրի լրացման ուղեցույց, 2016 թ.:
ԵՊՀ մագիստրոսի կրթական ծրագրի կառուցվածքը և բովանդակությունը, 2023 թ.:
«ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ», ՀՀ կառավարության որոշում (26 ապրիլի 2012 թվականի N 597 -Ն)։
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
1. Ընդհանրական կարողություններ
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· ուսանողների գիտահետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն ակադեմիական մակարդակով։
ՏՀՏ կիրառություն
· համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ:
Այլ կարողություններ
· դասընթացներ կազմելու, կրթական վերջնարդյունքներ սահմանելու, դասավանդման և գնահատման եղանակներ ճիշտ ընտրելու գիտելիքներ,
· դասընթացի նյութերը արդյունավետ կազմելու կարողություն (դասընթացներ, տեղեկագրեր, ձեռնարկներ և այլն), ուսանողների հետաքրքրությունն ու ներգրավվածությունը ապահովելու ունակություն,
· ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողությունները և գիտելիքները ըստ ոլորտների
· ՀՀ կենսաբանական հետազոտությունների ժամանակակից մեթոդների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· արյունաստեղծ, արյան և արյունամակարդման համակարգերի, արյան հիվանդությունների բուժման ժամանակակից ալգորիթմների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· ժամանակակից հոգեֆիզիոլոգիայի հիմնական դրույթների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· էլեկտրոֆիզիոլոգիական՝ ԷՈՒԳ-ի, ուղեղի հրահրված կենսահոսանքների, էլեկտրամկանագրի, էլեկտրաակնագրի, տոմոգրաֆիկ, մաշկ-գալվանական, արյունահոսքի դոպլերային մեթոդների և սարքավորումների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· ռենտգենոլոգիական, սիրտանոթային և շնչառական համակարգերի գործունեության ուսումնասիրության և ցուցանիշների համակարգչային գրանցման ժամանակակից մեթոդների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· տարբեր տարիքային խմբերի անձանց օրգանների, օրգան-համակարգերի կառուցվածքի և ֆիզիոլոգիական գործառույթների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· բարձրագույն նյարդային գործունեության առանձնահատկությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· իմուն համակարգի կառուցվածքի, իմուն պատասխանի ձևավորման հիմնական ուղիների, իմունականխարգելման, իմունոթերապիայի, թիրախային իմունակարգավորման վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· օրգանների տարբեր բջիջների և դրանց ածանցյալների բնականոն և փոփոխված գործառույթները և դրանց կառուցվածքի առանձնահատկությունների միջև եղած կապի վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· կնոջ վերարտադրողական համակարգի աշխատանքի ֆիզիոլոգիական ասպեկտների և այդ համակարգում տեղի ունեցող պաթոֆիզիոլոգիական փոփոխությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· անպտղության բուժման ժամանակ օժանդակ վերարտադրողական տեխնոլոգիաների ճիշտ ընտրության, սերմի մշակման, սաղմերի զարգացման փուլերի տարբերակման վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում կենսաբանական գիտությունների ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման կազմակերպման և իրականացման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի ոլորտում:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։
Դասավանդման/մանկավարժական
· դասընթացի աշխատանքային ծրագիր (օրացուցային պլան) կազմելու հմտություն,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն:
Հետազոտական
· տարաբնույթ գիտական աղբյուրների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցային տեղեկատվական ռեսուրսներից օգտվելու հմտություն,
· ուսանողների գիտահետազոտական խումբ ղեկավարելու կարողություն:
Հաղորդակցման
· լսարանի հետ բանավոր հաղորդակցվելու հմտություն,
· հետազոտության արդյունքները գրավոր շարադրելու կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն ակադեմիական մակարդակով։
ՏՀՏ կիրառություն
· համակարգչային (MS Office փաթեթի ազատ տիրապետում՝ Word, Excel, Power-Point) հմտություններ,
· ժամանակակից սոցիալական հարթակներից օգտվելու հմտություն,
· լուսացուցադրություններ պատրաստելու և ներկայացնելու հմտություններ:
Այլ կարողություններ
· դասընթացներ կազմելու, կրթական վերջնարդյունքներ սահմանելու, դասավանդման և գնահատման եղանակներ ճիշտ ընտրելու գիտելիքներ,
· դասընթացի նյութերը արդյունավետ կազմելու կարողություն (դասընթացներ, տեղեկագրեր, ձեռնարկներ և այլն), ուսանողների հետաքրքրությունն ու ներգրավվածությունը ապահովելու ունակություն,
· ժամանակի պլանավորման և կառավարման կարողություն:
2. Մասնագիտական կարողությունները և գիտելիքները ըստ ոլորտների
· ՀՀ կենսաբանական հետազոտությունների ժամանակակից մեթոդների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· արյունաստեղծ, արյան և արյունամակարդման համակարգերի, արյան հիվանդությունների բուժման ժամանակակից ալգորիթմների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· ժամանակակից հոգեֆիզիոլոգիայի հիմնական դրույթների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· էլեկտրոֆիզիոլոգիական՝ ԷՈՒԳ-ի, ուղեղի հրահրված կենսահոսանքների, էլեկտրամկանագրի, էլեկտրաակնագրի, տոմոգրաֆիկ, մաշկ-գալվանական, արյունահոսքի դոպլերային մեթոդների և սարքավորումների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· ռենտգենոլոգիական, սիրտանոթային և շնչառական համակարգերի գործունեության ուսումնասիրության և ցուցանիշների համակարգչային գրանցման ժամանակակից մեթոդների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· տարբեր տարիքային խմբերի անձանց օրգանների, օրգան-համակարգերի կառուցվածքի և ֆիզիոլոգիական գործառույթների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· բարձրագույն նյարդային գործունեության առանձնահատկությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· իմուն համակարգի կառուցվածքի, իմուն պատասխանի ձևավորման հիմնական ուղիների, իմունականխարգելման, իմունոթերապիայի, թիրախային իմունակարգավորման վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· օրգանների տարբեր բջիջների և դրանց ածանցյալների բնականոն և փոփոխված գործառույթները և դրանց կառուցվածքի առանձնահատկությունների միջև եղած կապի վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· կնոջ վերարտադրողական համակարգի աշխատանքի ֆիզիոլոգիական ասպեկտների և այդ համակարգում տեղի ունեցող պաթոֆիզիոլոգիական փոփոխությունների վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
· անպտղության բուժման ժամանակ օժանդակ վերարտադրողական տեխնոլոգիաների ճիշտ ընտրության, սերմի մշակման, սաղմերի զարգացման փուլերի տարբերակման վերաբերյալ մասնագիտական գիտելիքներ,
3. Ընդհանուր պահանջներ
Գիտական աստիճան
· գիտական աստիճան և/կամ կոչում կենսաբանական գիտությունների ոլորտում, կամ որոշ դեպքերում՝ տվյալ կամ հարակից մասնագիտությամբ արտերկրյա բուհում ստացած մագիստրոսի կոչում,
· վերջին 5 տարում առնվազն 3 գիտական և/կամ մեթոդական հրատարակությունների առկայություն։
Մանկավարժական փորձ
· մասնագիտական դասընթացների դասավանդման կազմակերպման և իրականացման առնվազն 3 տարվա փորձ,
· վերջին 5 տարվա ընթացքում մասնակցություն տեղական կամ միջազգային վերապատրաստումների և/կամ մասնագիտական որակավորման բարձրացման դասընթացների:
Պրակտիկ աշխատանքի փորձ
· առնվազն 5 տարվա աշխատանքային փորձ մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի ոլորտում:
Այլ պահանջներ
· դասավանդման պորտֆոլիո՝ դասավանդվող առարկաների առնվազն 50%-ի առցանց նյութերի առկայություն,
ուսանողական հարցման արդյունքներով ստացված գնահատականների միջինը՝ առնվազն 4,0 (գործող դասախոսների համար)։