Կրթական մակարդակը՝
Բակալավր
Մասնագիտություն՝
056201.02.6 - Վիճակագրություն
Մասնագիտացումը՝
056201.02.6 - Կիրառական վիճակագրություն և տվյալների գիտություն
Շնորհվող որակավորումը՝
Կիրառական վիճակագրության և տվյալների գիտության բակալավր
Ծրագրի ուստարին՝
2023/2024
Ուսուցման ձևը՝
Առկա
Ուսումնառության լեզուն՝
Հայերեն
1. Ծրագրի ընդունելության չափանիշները/պահանջները
«ՀՀ պետական և ոչ պետական բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ ընդունելության (ըստ բակալավրի կրթական ծրագրի) կարգ», ՀՀ կառավարության որոշում ( 7 ապրիլի 2022 թվականի N 476 -Ն)
Ընդունելության քննություններն են.
1. մաթեմատիկա - մրցութային,
2. ֆիզիկա կամ անգլերեն - մրցութային,
3. հայոց լեզու և գրականություն - ոչ մրցութային:
Ընդունելության քննություններն են.
1. մաթեմատիկա - մրցութային,
2. ֆիզիկա կամ անգլերեն - մրցութային,
3. հայոց լեզու և գրականություն - ոչ մրցութային:
2. Ծրագրի նպատակները
· պատրաստել հետազոտողներ արդի վիճակագրության բնագավառներում,
· ուսանողներին տրամադրել գիտելիքներ կիրառական խնդիրներում մաթեմատիկական մեթոդները և համակարգչային տեխնոլոգիաները օգտագործելու համար: Այս ծրագիրը միավորում է վիճակագրական մոդելավորման, մեքենայական ուսուցման և հաշվարկային գիտությունների հիմունքները,
· ծրագիրը ավարտելուց հետո ուսանողները կաշխատեն և կմշակեն հմտություններ մի քանի ուղղություններում, ձեռք բերելով գիտելիքներ և հմտություններ բիզնեսի, ճարտարագիտության, կենսատեխնոլոգիայի և այլ ոլորտներից առաջացող զանգվածային տվյալների մշակման համար:
· ուսանողներին տրամադրել գիտելիքներ կիրառական խնդիրներում մաթեմատիկական մեթոդները և համակարգչային տեխնոլոգիաները օգտագործելու համար: Այս ծրագիրը միավորում է վիճակագրական մոդելավորման, մեքենայական ուսուցման և հաշվարկային գիտությունների հիմունքները,
· ծրագիրը ավարտելուց հետո ուսանողները կաշխատեն և կմշակեն հմտություններ մի քանի ուղղություններում, ձեռք բերելով գիտելիքներ և հմտություններ բիզնեսի, ճարտարագիտության, կենսատեխնոլոգիայի և այլ ոլորտներից առաջացող զանգվածային տվյալների մշակման համար:
3. Ծրագրի ուսուցման արդյունքները
- վերարտադրել հավանականությունների տեսության և մաթեմատիկական վիճակագրության հիմունքները,
- ներկայացնել մոդելավորման ուղղվածությամբ ծրագրային համակարգերի կառուցման եղանակները,
- կիրառել հավանականային և վիճակագրական եղանակները բնագիտական խնդիրներ լուծելու համար,
- կիրառել վիճակագրության մեթոդները տվյալների վերլուծության, մշակման և որոշումներ կայացնելու համար,
- վերլուծել և կիրառել հավանականային մոդելներ բնագիտությունում:
- կիրառել մաթեմատիկական մեթոդները մասնագիտական խնդիրների լուծման համար,
- կառուցել տարբեր բնագավառներում առաջացող խնդիրների համար վիճակագրական մոդելներ, հետազոտել տվյալների բազան և դրանց հիման վրա կատարել եզրահանգումներ,
- կառուցել արդյունավետ ալգորիթմներ ծրագրավորման գործիքների օգնությամբ զանազան խնդիրներ լուծելու համար,
- օգտագործել ծրագրավորման մաթեմատիկական փաթեթներ (Matlab, Matematica, R-programming) տեսական և կիրառական խնդիրների լուծման համար,
- կիրառել մաթեմատիկական վիճակագրության եղանակները տնտեսաչափության խնդիրներում,
- կիրառել R-programming վիճակագրական փաթեթները կիրառական վիճակագրության խնդիրների լուծման համար:
- օգտվել տարատեսակ աղբյուրներից՝ անհրաժեշտ տեղեկատվությունը ստանալու համար,
- համակարգել և վերլուծել ստացած մասնագիտական տեղեկատվությունն ու կատարել հետևություններ,
- ստացված տվյալները մշակել և եզրակացություններ կատարել, մասնակցել քննարկումների, փաստարկել և ներկայացնել ստացված արդյունքները,
- մասնագիտանալ գիտության, տեխնիկայի և տնտեսության տարբեր բնագավառներում, որտեղ պահանջվում են վերլուծական ունակություններ, կիրառական վիճակագրության բազային գիտելիքներ,
- շարունակել կրթությունը մագիտրատուրայում՝ ֆինանսական և ակտուարական մաթեմատիկայի, տեղեկատվական տեխնոլոգիների, ծրագրավորման, համակարգչային գիտությունների, տնտեսագիտության ոլորտներում:
4. Գնահատման ձևերը
Գնահատումը ներառում է հետևյալ բաղադիչները.
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնարդյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում։
Դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝ եզրափակիչ գնահատումով, առանց եզրափակիչ գնահատման,առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման և ստուգարքային:
1. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) ենթաբաժինների յուրացման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (2 ընթացիկ քննություն),
2. դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) առանձին թեմաների ընթացիկ ստուգումներ կիսամյակի ընթացքում,
3. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն առաջադրանքների կատարման և յուրացման ստուգում և գնահատում կիսամյակի ընթացքում (ինքնուրույն աշխատանք),
4. ծրագրով նախատեսված ինքնուրույն և/կամ խմբային հետազոտական աշխատանքի կատարման գնահատում կիսամյակի ընթացքում (հետազոտական աշխատանք, որը փոխարինում է ընթացիկ քննություններից որևէ մեկին),
5. դասընթացին մասնակցության գնահատում (մասնակցություն),
6. ամբողջ դասընթացի (ուսումնական մոդուլի) եզրափակիչ գնահատում քննաշրջանում, որը ենթադրում է դասընթացի համար սահմանված կրթական վերջնարդյունքների ձեռքբերման մակարդակի գնահատում։
Դասընթացները, ըստ գնահատման ձևի, բաժանվում են 4 խմբի՝ եզրափակիչ գնահատումով, առանց եզրափակիչ գնահատման,առանց ընթացիկ քննությունների գնահատման և ստուգարքային:
5. Շրջանավարտների ապագա կարիերայի հնարավորությունները
Շրջանավարտները կարող են աշխատել
· ցանկացած բանկում, մասնավորապես ռիսկերի կառավարման բաժիններում, որպես ֆինանսական եվ վիճակագրական վերլուծաբաններ,
· այն բոլոր հաստատություններում (պետական հիմնարկներ, առևտրական կազմակերպություններ և այլն), որոնք ունեն վերլուծական կամ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բաժիններ։
· ցանկացած բանկում, մասնավորապես ռիսկերի կառավարման բաժիններում, որպես ֆինանսական եվ վիճակագրական վերլուծաբաններ,
· այն բոլոր հաստատություններում (պետական հիմնարկներ, առևտրական կազմակերպություններ և այլն), որոնք ունեն վերլուծական կամ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների բաժիններ։
6. Ուսումնառության օժանդակության ռեսուրսները և ձևերը
Տպագիր, էլեկտրոնային, համացանցային գրականություն, համակարգչային սենյակներ։
7. Կրթական չափորոշիչները կամ ծրագրային կողմնորոշիչները, որոնք օգտագործվել են ծրագիրը մշակելիս
1. ՀՀ որակավորումների ազգային շրջանակ, հաստատված ՀՀ կառավարության 2016թ., հուլիսի 7-ի N 714-Ն որոշմամբ:
2. <<Մաթեմատիկա>> որակավորումների ոլորտային շրջանակ, 2022թ.:
3. Որակավորումների եվրոպական շրջանակ, 2008թ.:
Օգտագործվել են Մոսկվայի, Սանկտ Պետերբուգի և արևմտյան առաջատար համալսարանների բակալավրիատի կիրառական վիճակագրություն և տվյալների գիտության կրթական ծրագրերը։
2. <<Մաթեմատիկա>> որակավորումների ոլորտային շրջանակ, 2022թ.:
3. Որակավորումների եվրոպական շրջանակ, 2008թ.:
Օգտագործվել են Մոսկվայի, Սանկտ Պետերբուգի և արևմտյան առաջատար համալսարանների բակալավրիատի կիրառական վիճակագրություն և տվյալների գիտության կրթական ծրագրերը։
8. Դասախոսական կազմին ներկայացվող պահանջները
· ունենալ մագիստրոսի կրթական աստիճան և/կամ գիտական աստիճան համապատասխան բնագավառում,
· տիրապետել ուսուցման ժամանակակից մեթոդներին և գործիքներին,
· կարողանալ օգտվել ԵՊՀ ուսուցման կառավարման համակարգից,
· տրամադրել ուսանողներին ժամանակակից գրականություն և հոդվածներ,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան):
· տիրապետել ուսուցման ժամանակակից մեթոդներին և գործիքներին,
· կարողանալ օգտվել ԵՊՀ ուսուցման կառավարման համակարգից,
· տրամադրել ուսանողներին ժամանակակից գրականություն և հոդվածներ,
· դասավանդման ինտերակտիվ մեթոդների իմացություն, ակտիվ ուսուցման տեխնիկաների կիրառման կարողություն,
· օտար լեզվի իմացություն (առնվազն անգլերենի B1 մակարդակին համապատասխան):
9. Լրացուցիչ տեղեկատվություն ծրագրի վերաբերյալ
Հայաստանի ոչ մի բարձրագույն հաստատությունում չի դասավանդվում կիրառական վիճակագրությանը վերաբերող ծրագիր: Գոյություն ունեն սույն թեմային բնույթով մոտ մի քանի ծրագրեր, սակայն դրանք բոլորը իրագործվում են մագիստրատուրայում: